The actions and words of Kristjan Järvan, the deputy mayor for Tallinn's transport sector, strongly contradict the development strategies of the city of Tallinn and directly threaten the well-being, health and lives of the city's residents. We demand his removal from office.
Deputy Mayor Järvan has repeatedly publicly expressed views that are against people who would like to do things in the city without a car. His comments in the media, as well as decisions in traffic management, disproportionately favor car traffic at the expense of bicycle paths and pedestrian safety.
The most recent example is his decision to eliminate the temporary bicycle path of the Pärnu road viaduct and direct cyclists to the sidewalk, which ends at one end with stairs and essentially at the school gate, which means many potentially (life)threatening situations.
Järvan claims that this was done in the name of public transport (preserving bus mirrors), but it is only about adding 5 cm of width (the track could have been made from 2.7 m to 2.75 m if the driving speed on this section was 40 km/h); instead, the entire bike lane was removed from the side of the road for 10,000 euros.
The given example is just one, the most recent example of the deputy mayor's activities, Järvan has stood out before with striking statements and actions:
- Järvan lost some bus priority lanes in the city because they were used by too many cars
- He proposed the idea of creating more parking spaces in Tallinn instead of the trees that provide shade and richness of life
- He also expressed the opinion that pedestrians could be directed into tunnels where they wouldn't be on the way of cars
We also remind here that Kristjan Järvan does not recognize other scientific positions, for example, that humans have played a decisive role in climate change.
The city must be safe and comfortable for every resident, whether they are 8 or 80, on foot, by bike or by car. Kristjan Järvan only stands for the interests and comfort of motorists with his actions, and it comes at the expense of the safety of all other city residents and all of our tax money.
Järvan's activities threaten the townspeople, especially children. His activity inhibits the sustainable development of the city, increases the city's traffic problems, air pollution and noise.
Since Deputy Mayor Järvan's actions are clearly contrary to the principles of modern and sustainable urban planning, we ask that he be removed from office and a competent person be appointed in his place as Deputy Mayor.
The residents of Tallinn deserve a City Government that works in the interests of all people, and does not focus on increasing short-term popularity at the expense of the well-being, health and lives of the city residents.
Autojuhid
Autoga sõitjad ei peaks rohkem peedistama, nemad on need kes linnakassat täidavad. Ega siis see santlaager, kes ei jaksa omale isegi bussipiletit osta ja sõidavad linna kulul, mingeid makse ei maksa. Ainult mölisevad autojuhtide kallal.
Anti, selline kommentaar on üldistav ja halvustav. Antud rahvaalgatuse eesmärk ei ole kellegi peedistamine, vaid abilinnapea ametist tagandamine. Tallinn vajab abilinnapead, kes suudab luua võrdsemad võimalused kõigile linnaelanikele, ükskõik kuidas nad punktist A punkti B saavad. Hetkel pole sageli autole mitte ühtegi alternatiivi ja see ei ole okei.
Hea Anti! Mina olen täiesti päri, et ühistransport peaks olema tasuline ja olen nõus selle eest ka maksma. Olen nii autojuhi, ratturi kui jalakäija rollis. Kõigil sihtgruppidel peab linnas hea liigelda olema. Ps! Jäägem viisakaks.
Raamatupidaja Anti? Nii palju võiks teada, et omavalitsuse tulu tuleb suures osas tulumaksust ja auto omamine ei puutu seega asjasse. Teine teema on, et kuidas saab maksu maksmisel olla seos õigusega avaliku ruumi kasutamiseks? Lapsed ja penskarid peaks käima mööda seinaääri ja kummardama sügavalt iga tööl käiva inimese ees? Kusjuures see käiks sel juhul ka töötu Tallinlase ja ka Harjumaa elaniku kohta.
Ei midagi isiklikku
Kui 10 aastat tagasi Tallinnas hakkas kehtima tasuta linnatransport, kasvas linnakodanike arv ühtäkki ümberkaudsete valdade arvelt. Sellega sai Keskerakond lojaalseid valijaid juurde, kes müüsid oma põhimõtted bussipileti eest. Uus linnavõim võiks nüüd selle peo ära lõpetada ja pidada ka autoomanikku inimeseks.
Palun ole nii lahke ja vaata Tallinnas ringi, kumma liiklejaga arvestatakse rohkem, kas mootorsõiduki või kergliiklejaga
Liiklus Tallinnas
Ega ikka üle oma varju ei hüppa.ta ju nii vähe alles ametis olnud.
Oliver Hainsalule vastuseks.
Kui Te juhuslikult olete kuulnud, siis Tallinn on Eesti Vabariigi pealinn, kuhu tullakse asju ajama, kaupu ostma ja müüma, turule, kontserdile ja üritusele üle terve Eesti Vabariigi! Seega Tallinn vajab just sellist linnapead, kes suudab luua võrdsed võimalused KÕIGILE Eesti inimestele, jättes eelistamata Uuest Maailmast Vabaduse platsi pedaalivad kastiratturid või Tammsaare pargis jalutavad kesklinna elanikud! Ja kui selline abilinnapea meil on, kes suudab vaadata asju vähe laiema pilguga kui oma ninaesist punast rada jälgiv kastirattur, siis selline "rahvaalgatus" nagu siin on käima joostud, pole üksnes abilinnapea peedistamine vaid kogu Eesti rahva peedistamine, kes Tallinnas juhuslikult ei ela.
Kesklinn sureb välja
Ka praegu sõidetakse Kesklinnast läbi ainult vajaduse korral. St. võib ju autojuhte edasi peedistada aga kui vaja minna siis istutatakse ummikus poole tunni asemel tund aega. Lahenduseks oleks transiitliikluse suunamine ühte koridori nagu on Reidi tee. Põhjaväila olemasolul ei tahaks ükski autojuht ennast läbi Viru ringi pressida. Mis äridesse puutub, siis ükski autojuht ei taha vabatahtlikult Kesklinna shoppama või sööma ronida. Juba parkimishinnad on sedavõrd kirved. Nii, et autojuhid viivad oma raha mujale, sest valikut on. Mis juhtub/juhtus äridega tänavatel, kus autojuhte diskrimineeritakse, oleme näinud. Või Vanalinn kus kohalikku klienti enam näha pole. Ei tea, kas restoranil läheb äri paremini jalgrattasõbralikul Gonsiori tänaval või siis Roccas või Ülemistel? Ehk siis autodest vabanemisel vabaneb Kesklinna kaubandus ka autodega liiklevatest klientidest. Jalgratturid, teie püha missioon on talvekuudel kõik Kesklinna restoranid kasumis hoida! Ja veel. Linnad ei tekkinud praegustele asukohtadele juhuslikult. Linnad tekkisisid transpordisülmede ümber. St, koht kus mitmed transporditeed kokku jooksid, sinna tekkisid kaubavahetuspunktid, seda teenindavad inimesed, ööbimised , tööstus jne.... Ehk siis, lämmatades linnas transpordi, liigub see transpordisõlm kuhugi mugavamasse kohta ja linn hääbub. Juba praegu on näha, et ettevõtete kontorid lähevad Kesklinnast minema. Miks maksta hirmkallist üüri kontori eest millele nii oma töötajatel kui klientidel on juurdepääs raskendatud?
Arendaks asja edasi
Näha, et hääled koos. Nüüd võiks teha järgmise sammu - tellida mõnelt uuringufirmalt uuring tallinlaste suhtumisest antud teemasse. Näiteks Emorilt. Kui ikka 80% tallinlasi ütleb, et tuleb autodega linnas võidelda, siis on see tõsine argument. Praegu võib mulje jääda, et hääled on kokku tulnud ühest suurest FB grupist aga siis oleks konkreetsete numbritega võimalik näidata - Tallinna inimene ütleb autodele EI!
Kuidas see Järvani vastane petitsioon midagi paremaks teeb?
Ma näen seda nii, et tuleb keegi, kes teeb päriselt asju mitte ainult ei jutusta, teeb üsna julgeid otsuseid, püüab meie keskkonda vastavalt tegelikult olukorrale ja andmetele tuginedes parandada. Aga ei, inimesed on muutuste vastu, hääletavad ta maha ja on oma mõnusas “mitte midagi tegemises” ja las olla vanaviisi mentaliteedis edasi. Ikka väga väär see ettevõtmine selle petitsiooniga… Need kitsad, äärmiselt ohtikud rattateed ongi vaja eemaldada, ma ei soovi, et mu lapsed seal viga saaks. See on esimene samm ja seejärel on vaja lihtsalt paremat lahendust. Täna aga on selles poliitiline Isamaa vastane kampaania saanud.
Julgeid otsuseid on kindlasti vaja, sellega olen täiesti nõus, kuid need otsused peaksid olema tulevikku vaatavad ning võtma arvesse teiste linnade kogemusi. Praegu rutakalt tehtud otsustel on aastatepikkune mõju. Kus peaksid ratturid rattateede eemaldamise puhul sõitma? Kõnniteedel kujutavad nad endast ohtu jalakäijatele, ning sõiduteel on nad kokkupõrkes autoga ilmselgelt kehvemas seisus. Korrektsem oleks rattatee turvalisuse parandamine, alustades näiteks füüsiliste tõkete lisamisega, mis eraldaksid rattateed ülejäänud sõiduvahenditest. Meid viiks edasi see, kui vaataksime nende linnade kogemust, kes on viimase poole sajandi jooksul teinud kannapöörde ning oma linna järk-järgult turvalisemaks ja elatavamaks teinud, samal ajal säilitades inimeste vabaduse linnas efektiivselt ringi liikuda. Ka Holland oli kunagi autodega kimpus, kuid aastakümnete pikkune sihikindlus ning läbimõeldud linnaplaneerimine on viinud olukorrani, kus inimesel on võimalus valida omale kõige mugavam transpordiviis, milleks on tihti jalutamine, jalgrattasõit või ühistranspordiga liikumine. Just see on see, mida ka Tallinn vajab ning meil on linnavalitsuses inimesi, kes saavad sellest aru, kuid Kristjan Järvani kommentaarid meedias ning tehtud otsused on nende eesmärkidega täielikult vastuolus.