Tallinnale

Avaldame umbusaldust Tallinna abilinnapea Kristjan Järvanile

  • Oliver Hainsalu
,
  1. Ühisloomes
  2. Allkirjastamisel
  3. Menetluses
  4. Järelkaja
5002 allkirja

Arvesse läheb vaid üks allkiri inimese kohta.

Algatus on menetluses. Vaata menetlust.

Eesti keelesInglise keeles (tõlge)

Tallinna transpordivaldkonna eest vastutava abilinnapea Kristjan Järvani tegevus ja sõnad on tugevalt vastuolus Tallinna linna arengustrateegiatega ning ohustavad tänaseks otseselt linna elanike heaolu, tervist ja elu. Nõuame ta ametist tagandamist.

Abilinnapea Järvan on korduvalt avalikult väljendanud seisukohti, mis on inimeste vastu, kes sooviksid autota linnas asju ajada. Tema kommentaarid meedias, samuti otsused liikluskorralduses soosivad ebaproportsionaalselt autoliiklust jalgrattateede ja jalakäijate turvalisuse arvelt.

Antud otsused on puhtalt populistlikud ning ei baseeru teaduslikel uuringutel, neil pole mitte ühegi (majavälise) eksperdi toetust ja on selges vastuolus linna seatud strateegiatega:

Samuti läheb Järvani tegevus vastuollu mitmete Koalitsioonilepingu punktidega, näiteks:

  • Tagame jalakäijate ohutuse linnas.
  • Linnaruumi planeerimisel tuleb tagada liikluse sujuvus. Selle kavandamisel võtame aluseks põhimõtte tagada piisav ja ohutu ruum kõigile liikumisviisidele.
  • Muudame lasteaedade ja koolide ümbruse ohutuks ning peresõbralikuks.

Värskeim näide on ta otsus kaotada Pärnu maantee viadukti ajutine rattatee ja suunata ratturid kõnniteele mis lõpeb ühes otsas trepiga ja sisuliselt kooli väravas, mis tähendab palju potentsiaalselt (elu)ohtlikke olukordi. Järvan väidab, et seda tehti ühistranspordi (busside peeglite säilimise) nimel, kuid jutt käib pelgalt 5cm laiuse lisamisest (rada oleks saanud teha 2.7m pealt 2,75m peale, kui sõidukiirus antud lõigul oleks 40km/h); selle asemel eemaldati 10 000 euro eest tee äärest kogu rattarada.

Tallinna Linnavalitsuse ülesanne on tagada laste õigused ohutule elukeskkonnale, ohutule kooliteele (Lapse õiguste konventsioon Artikkel 3 punkt 1). Ülalmainitud muudatus seab ohtu nii rattaga sõitvate kui ka koolis jala käivate laste huvid, tervise ja elu.

Antud näide on vaid üks, värskeim näide abilinnapea tegevusest, Järvan on varemgi markantsete väljaütlemiste ja tegevustega silma paistnud:

Meenutame ka siinkohal, et Kristjan Järvan ei tunnista ka teisi teaduslikke seisukohti näiteks, et inimesel on olnud kliimamuutuste juures määrav roll.

Linn peab olema ohutu ja mugav igale elanikule, olgu ta 8 või 80, jala, rattaga või autoga. Kristjan Järvan seisab oma tegevusega vaid autojuhtide huvide ja mugavuse eest ning see tuleb kõigi teiste linnaelanike turvalisuse arvelt ja meie kõigi maksuraha eest.

Järvani tegevus ohustab linnaelanikke, eriti lapsi. Ta tegevus pärsib linna jätkusuutlikku arengut, suurendab linna liiklusprobleeme, õhusaastest ning müra.

Kuna abilinnapea Järvani tegevus on ilmselgelt vastuolus kaasaegse ja jätkusuutliku linnaplaneerimise põhimõtetega, palume ta ametist tagandada ja määrata tema asemele abilinnapea kohale kompetentse isiku.

Tallinna elanikud väärivad Linnavalitsust, mis töötab kõikide inimeste huvides, mitte ei keskendu lühiajalise populaarsuse suurendamisele linnaelanike heaolu, tervise ja elude arvelt.

Menetlusinfo

Kommentaarid

  1. Autojuhid

    Autoga sõitjad ei peaks rohkem peedistama, nemad on need kes linnakassat täidavad. Ega siis see santlaager, kes ei jaksa omale isegi bussipiletit osta ja sõidavad linna kulul, mingeid makse ei maksa. Ainult mölisevad autojuhtide kallal.

    1. Anti, selline kommentaar on üldistav ja halvustav. Antud rahvaalgatuse eesmärk ei ole kellegi peedistamine, vaid abilinnapea ametist tagandamine. Tallinn vajab abilinnapead, kes suudab luua võrdsemad võimalused kõigile linnaelanikele, ükskõik kuidas nad punktist A punkti B saavad. Hetkel pole sageli autole mitte ühtegi alternatiivi ja see ei ole okei.

    2. Hea Anti! Mina olen täiesti päri, et ühistransport peaks olema tasuline ja olen nõus selle eest ka maksma. Olen nii autojuhi, ratturi kui jalakäija rollis. Kõigil sihtgruppidel peab linnas hea liigelda olema. Ps! Jäägem viisakaks.

    3. Raamatupidaja Anti? Nii palju võiks teada, et omavalitsuse tulu tuleb suures osas tulumaksust ja auto omamine ei puutu seega asjasse. Teine teema on, et kuidas saab maksu maksmisel olla seos õigusega avaliku ruumi kasutamiseks? Lapsed ja penskarid peaks käima mööda seinaääri ja kummardama sügavalt iga tööl käiva inimese ees? Kusjuures see käiks sel juhul ka töötu Tallinlase ja ka Harjumaa elaniku kohta.

  2. Ei midagi isiklikku

    Kui 10 aastat tagasi Tallinnas hakkas kehtima tasuta linnatransport, kasvas linnakodanike arv ühtäkki ümberkaudsete valdade arvelt. Sellega sai Keskerakond lojaalseid valijaid juurde, kes müüsid oma põhimõtted bussipileti eest. Uus linnavõim võiks nüüd selle peo ära lõpetada ja pidada ka autoomanikku inimeseks.

    1. Palun ole nii lahke ja vaata Tallinnas ringi, kumma liiklejaga arvestatakse rohkem, kas mootorsõiduki või kergliiklejaga

  3. Liiklus Tallinnas

    Ega ikka üle oma varju ei hüppa.ta ju nii vähe alles ametis olnud.

    1. Oliver Hainsalule vastuseks.

      Kui Te juhuslikult olete kuulnud, siis Tallinn on Eesti Vabariigi pealinn, kuhu tullakse asju ajama, kaupu ostma ja müüma, turule, kontserdile ja üritusele üle terve Eesti Vabariigi! Seega Tallinn vajab just sellist linnapead, kes suudab luua võrdsed võimalused KÕIGILE Eesti inimestele, jättes eelistamata Uuest Maailmast Vabaduse platsi pedaalivad kastiratturid või Tammsaare pargis jalutavad kesklinna elanikud! Ja kui selline abilinnapea meil on, kes suudab vaadata asju vähe laiema pilguga kui oma ninaesist punast rada jälgiv kastirattur, siis selline "rahvaalgatus" nagu siin on käima joostud, pole üksnes abilinnapea peedistamine vaid kogu Eesti rahva peedistamine, kes Tallinnas juhuslikult ei ela.

      1. Kesklinn sureb välja

        Ka praegu sõidetakse Kesklinnast läbi ainult vajaduse korral. St. võib ju autojuhte edasi peedistada aga kui vaja minna siis istutatakse ummikus poole tunni asemel tund aega. Lahenduseks oleks transiitliikluse suunamine ühte koridori nagu on Reidi tee. Põhjaväila olemasolul ei tahaks ükski autojuht ennast läbi Viru ringi pressida. Mis äridesse puutub, siis ükski autojuht ei taha vabatahtlikult Kesklinna shoppama või sööma ronida. Juba parkimishinnad on sedavõrd kirved. Nii, et autojuhid viivad oma raha mujale, sest valikut on. Mis juhtub/juhtus äridega tänavatel, kus autojuhte diskrimineeritakse, oleme näinud. Või Vanalinn kus kohalikku klienti enam näha pole. Ei tea, kas restoranil läheb äri paremini jalgrattasõbralikul Gonsiori tänaval või siis Roccas või Ülemistel? Ehk siis autodest vabanemisel vabaneb Kesklinna kaubandus ka autodega liiklevatest klientidest. Jalgratturid, teie püha missioon on talvekuudel kõik Kesklinna restoranid kasumis hoida! Ja veel. Linnad ei tekkinud praegustele asukohtadele juhuslikult. Linnad tekkisisid transpordisülmede ümber. St, koht kus mitmed transporditeed kokku jooksid, sinna tekkisid kaubavahetuspunktid, seda teenindavad inimesed, ööbimised , tööstus jne.... Ehk siis, lämmatades linnas transpordi, liigub see transpordisõlm kuhugi mugavamasse kohta ja linn hääbub. Juba praegu on näha, et ettevõtete kontorid lähevad Kesklinnast minema. Miks maksta hirmkallist üüri kontori eest millele nii oma töötajatel kui klientidel on juurdepääs raskendatud?

        1. Arendaks asja edasi

          Näha, et hääled koos. Nüüd võiks teha järgmise sammu - tellida mõnelt uuringufirmalt uuring tallinlaste suhtumisest antud teemasse. Näiteks Emorilt. Kui ikka 80% tallinlasi ütleb, et tuleb autodega linnas võidelda, siis on see tõsine argument. Praegu võib mulje jääda, et hääled on kokku tulnud ühest suurest FB grupist aga siis oleks konkreetsete numbritega võimalik näidata - Tallinna inimene ütleb autodele EI!

          1. Kuidas see Järvani vastane petitsioon midagi paremaks teeb?

            Ma näen seda nii, et tuleb keegi, kes teeb päriselt asju mitte ainult ei jutusta, teeb üsna julgeid otsuseid, püüab meie keskkonda vastavalt tegelikult olukorrale ja andmetele tuginedes parandada. Aga ei, inimesed on muutuste vastu, hääletavad ta maha ja on oma mõnusas “mitte midagi tegemises” ja las olla vanaviisi mentaliteedis edasi. Ikka väga väär see ettevõtmine selle petitsiooniga… Need kitsad, äärmiselt ohtikud rattateed ongi vaja eemaldada, ma ei soovi, et mu lapsed seal viga saaks. See on esimene samm ja seejärel on vaja lihtsalt paremat lahendust. Täna aga on selles poliitiline Isamaa vastane kampaania saanud.

            1. Julgeid otsuseid on kindlasti vaja, sellega olen täiesti nõus, kuid need otsused peaksid olema tulevikku vaatavad ning võtma arvesse teiste linnade kogemusi. Praegu rutakalt tehtud otsustel on aastatepikkune mõju. Kus peaksid ratturid rattateede eemaldamise puhul sõitma? Kõnniteedel kujutavad nad endast ohtu jalakäijatele, ning sõiduteel on nad kokkupõrkes autoga ilmselgelt kehvemas seisus. Korrektsem oleks rattatee turvalisuse parandamine, alustades näiteks füüsiliste tõkete lisamisega, mis eraldaksid rattateed ülejäänud sõiduvahenditest. Meid viiks edasi see, kui vaataksime nende linnade kogemust, kes on viimase poole sajandi jooksul teinud kannapöörde ning oma linna järk-järgult turvalisemaks ja elatavamaks teinud, samal ajal säilitades inimeste vabaduse linnas efektiivselt ringi liikuda. Ka Holland oli kunagi autodega kimpus, kuid aastakümnete pikkune sihikindlus ning läbimõeldud linnaplaneerimine on viinud olukorrani, kus inimesel on võimalus valida omale kõige mugavam transpordiviis, milleks on tihti jalutamine, jalgrattasõit või ühistranspordiga liikumine. Just see on see, mida ka Tallinn vajab ning meil on linnavalitsuses inimesi, kes saavad sellest aru, kuid Kristjan Järvani kommentaarid meedias ning tehtud otsused on nende eesmärkidega täielikult vastuolus.

          Olen lugenud läbi algatuse "Avaldame umbusaldust Tallinna abilinnapea Kristjan Järvanile" ja avaldan toetust oma allkirjaga.
          NimiIsikukoodAllkiri