Tallinnale

Avaldame umbusaldust Tallinna abilinnapea Kristjan Järvanile

  • Oliver Hainsalu
,
  1. Ühisloomes
  2. Allkirjastamisel
  3. Menetluses
  4. Järelkaja
2292 allkirja
ALLKIRJASTA

1226 allkirja puudu Tallinnale saatmiseks. Allkirjastamise tähtaeg: .

🚫 Arvesse läheb vaid üks allkiri inimese kohta 🚫

Eesti keeles (allkirjastamisel)Inglise keeles (tõlge)

Tallinna transpordivaldkonna eest vastutava abilinnapea Kristjan Järvani tegevus ja sõnad on tugevalt vastuolus Tallinna linna arengustrateegiatega ning ohustavad tänaseks otseselt linna elanike heaolu, tervist ja elu. Nõuame ta ametist tagandamist.

Abilinnapea Järvan on korduvalt avalikult väljendanud seisukohti, mis on inimeste vastu, kes sooviksid autota linnas asju ajada. Tema kommentaarid meedias, samuti otsused liikluskorralduses soosivad ebaproportsionaalselt autoliiklust jalgrattateede ja jalakäijate turvalisuse arvelt.

Antud otsused on puhtalt populistlikud ning ei baseeru teaduslikel uuringutel, neil pole mitte ühegi (majavälise) eksperdi toetust ja on selges vastuolus linna seatud strateegiatega:

Samuti läheb Järvani tegevus vastuollu mitmete Koalitsioonilepingu punktidega, näiteks:

  • Tagame jalakäijate ohutuse linnas.
  • Linnaruumi planeerimisel tuleb tagada liikluse sujuvus. Selle kavandamisel võtame aluseks põhimõtte tagada piisav ja ohutu ruum kõigile liikumisviisidele.
  • Muudame lasteaedade ja koolide ümbruse ohutuks ning peresõbralikuks.

Värskeim näide on ta otsus kaotada Pärnu maantee viadukti ajutine rattatee ja suunata ratturid kõnniteele mis lõpeb ühes otsas trepiga ja sisuliselt kooli väravas, mis tähendab palju potentsiaalselt (elu)ohtlikke olukordi. Järvan väidab, et seda tehti ühistranspordi (busside peeglite säilimise) nimel, kuid jutt käib pelgalt 5cm laiuse lisamisest (rada oleks saanud teha 2.7m pealt 2,75m peale, kui sõidukiirus antud lõigul oleks 40km/h); selle asemel eemaldati 10 000 euro eest tee äärest kogu rattarada.

Tallinna Linnavalitsuse ülesanne on tagada laste õigused ohutule elukeskkonnale, ohutule kooliteele (Lapse õiguste konventsioon Artikkel 3 punkt 1). Ülalmainitud muudatus seab ohtu nii rattaga sõitvate kui ka koolis jala käivate laste huvid, tervise ja elu.

Antud näide on vaid üks, värskeim näide abilinnapea tegevusest, Järvan on varemgi markantsete väljaütlemiste ja tegevustega silma paistnud:

Meenutame ka siinkohal, et Kristjan Järvan ei tunnista ka teisi teaduslikke seisukohti näiteks, et inimesel on olnud kliimamuutuste juures määrav roll.

Linn peab olema ohutu ja mugav igale elanikule, olgu ta 8 või 80, jala, rattaga või autoga. Kristjan Järvan seisab oma tegevusega vaid autojuhtide huvide ja mugavuse eest ning see tuleb kõigi teiste linnaelanike turvalisuse arvelt ja meie kõigi maksuraha eest.

Järvani tegevus ohustab linnaelanikke, eriti lapsi. Ta tegevus pärsib linna jätkusuutlikku arengut, suurendab linna liiklusprobleeme, õhusaastest ning müra.

Kuna abilinnapea Järvani tegevus on ilmselgelt vastuolus kaasaegse ja jätkusuutliku linnaplaneerimise põhimõtetega, palume ta ametist tagandada ja määrata tema asemele abilinnapea kohale kompetentse isiku.

Tallinna elanikud väärivad Linnavalitsust, mis töötab kõikide inimeste huvides, mitte ei keskendu lühiajalise populaarsuse suurendamisele linnaelanike heaolu, tervise ja elude arvelt.

2292 allkirja

1226 allkirja puudu Tallinnale saatmiseks. Allkirjastamise tähtaeg: .

Anna sellele algatusele oma allkiri!

Arvesse läheb ainult üks vähemalt 16-aastase Tallinna alalise elaniku poolt antud allkiri.

Menetlusinfo

Kommentaarid

  1. Autojuhid

    Autoga sõitjad ei peaks rohkem peedistama, nemad on need kes linnakassat täidavad. Ega siis see santlaager, kes ei jaksa omale isegi bussipiletit osta ja sõidavad linna kulul, mingeid makse ei maksa. Ainult mölisevad autojuhtide kallal.

    1. Anti, selline kommentaar on üldistav ja halvustav. Antud rahvaalgatuse eesmärk ei ole kellegi peedistamine, vaid abilinnapea ametist tagandamine. Tallinn vajab abilinnapead, kes suudab luua võrdsemad võimalused kõigile linnaelanikele, ükskõik kuidas nad punktist A punkti B saavad. Hetkel pole sageli autole mitte ühtegi alternatiivi ja see ei ole okei.

    2. Hea Anti! Mina olen täiesti päri, et ühistransport peaks olema tasuline ja olen nõus selle eest ka maksma. Olen nii autojuhi, ratturi kui jalakäija rollis. Kõigil sihtgruppidel peab linnas hea liigelda olema. Ps! Jäägem viisakaks.

    3. Raamatupidaja Anti? Nii palju võiks teada, et omavalitsuse tulu tuleb suures osas tulumaksust ja auto omamine ei puutu seega asjasse. Teine teema on, et kuidas saab maksu maksmisel olla seos õigusega avaliku ruumi kasutamiseks? Lapsed ja penskarid peaks käima mööda seinaääri ja kummardama sügavalt iga tööl käiva inimese ees? Kusjuures see käiks sel juhul ka töötu Tallinlase ja ka Harjumaa elaniku kohta.

  2. Ei midagi isiklikku

    Kui 10 aastat tagasi Tallinnas hakkas kehtima tasuta linnatransport, kasvas linnakodanike arv ühtäkki ümberkaudsete valdade arvelt. Sellega sai Keskerakond lojaalseid valijaid juurde, kes müüsid oma põhimõtted bussipileti eest. Uus linnavõim võiks nüüd selle peo ära lõpetada ja pidada ka autoomanikku inimeseks.

    Olen lugenud läbi algatuse "Avaldame umbusaldust Tallinna abilinnapea Kristjan Järvanile" ja avaldan toetust oma allkirjaga.
    NimiIsikukoodAllkiri