Начиная с сегодняшнего дня появилась возможность подписать петицию, целью которой является сохранение движения автобусной линии номер 8 по маршруту Нарва мнт - Хобуяяма в сторону Балтийского вокзала.
Для жителей района Мяхе (более 7000 человек) ликвидация единственного прямого сообщения с центром города является недопустимым. Пожалуйста подпишите общественную петицию!
Мы просим помощи у каждого, так как Таллиннская Горуправа и Департамент Транспорта, в нарушении норм добросовестного управления, приняли решение об изменении маршрута без обнародования базовых исследований, проигнорировав потребности большого количества жителей в необходимости добираться до мест работы и учёбы, а также без привлечения местного самоуправления. Такое изменение маршрута, в конечном итоге, затронет всех жителей Таллинна, движущихся через центр города, так как многие жители района Мяхе будут вынуждены использовать для передвижения личные автомобили, что в свою очередь приведёт к увеличению пробок в центре города.
PS: Полный текст можно найти в эстонской версии.
Hobujaam
Palun säilitada võimalus sõita Piritalt 21 kooli ligidalt, mööda Narva mnt, Hobujaama poole. Nagu kogu aeg oli. Uus marsruut on ebamugav koolilastele.
Pärnamäe surnuaeda sõidatkse samuti bussiga nr 8
Igal päeval sõidavad vanemad inimesed Pärnamäe surnuaia põhjapoolsema küle (uute matmiskohtade) juurde oma lahkunute haudu korrastama ja küünlaid panema. Sinna sõidetakse igalt poolt linnast, ja enamus inimesi ei ela kesklinnas vaid mujal. Seega kasutatakse bussi nr 8 ka surnuaiale minemiseks. Kui inimestel kaob võimalus kasutada bussi nr 8 mugavalt, st ei saa Hobujaamas või Viru keskuse bussiterminaalis bussile tulla on olukord oluliselt keerukam kui varem. Vanemad inimesed käivad tihti väikesed rehakesed kotis ja hakata jala minema läbi vihma ja lume Ahtri tänavale on kõigile palju keerukam.
Number 8 liinil kaob ära 5 peatust - Poska, Koidula, Kreutzwaldi, Pronksi, Hobujaama ning see pikendab igapäevaselt liikumisteed 20-40 minut
Number 8 liinil kaob ära 5 peatust - Poska, Koidula, Kreutzwaldi, Pronksi, Hobujaama. Poskat kasutavad kõik need, kes töötavad Laagna tee ja Narva mnt vahelisel alal. Pirital ei ole piisavalt koolikohti kõigile Mähe piirkonna lastele (juba 30 aastat sama probleem, mida KOV ei ole suutnud lahendada). Gümnaasiumikohtade puudus on veel kriitilisem. Kreuzwaldi peatust kasutavad Tallinna Ülikooli, Tallinna muusikakooli õpilased ja üliõpilased. Pronksi peatust kasutavad 21. keskkooli õpilased. Kuna Pirital ei ole lasteaiakohti (juba 30 aastat sama probleem, mida KOV ei ole suutnud lahendada), siis osad lapsed käivad lasteaias ka Kesklinnas. Hobujaamast liigutakse edasi Viru bussiterminali, Tallinna kaubamaja ja Solarise juurde ühistranspordipetustesse. Hobujaama peatuse likvideerimine ja asendamine Ahtri tn-l pikendab igapäevaselt liikumisteed 20-40 minutit päevas.
Bussi nr. 8 marsruudi muutmise teemaline koosolek.
Täna 24. juulil toimub Pirita Linnaosavalitsuses kell 18. 00 bussi nr. 8 marsruudi muutmise teemal koosolek, kuhu on oodatud kõik asjast huvitatud.
Pirita LOV infotelefon teatas vastuseks minu küsimusele, et täna arutatakse ainult bussi nr 5 teemat ja punkte, mida päevakorras ei ole, ei puudutata (ehk liinist nr 8 rääkida ei saa). Kahju.
Mähe Seltsist on info, et siiski lisatakse ka päevakorrapunkt bussi nr. 8 kohta.
Pirita LOV infost praegu kinnitati, et pannakse hääletusele päevakorrapunkt nr. 8 liini kohta.
NÕUAME BUSSILIINI NR 8 SÄILITAMIST ENDISEL MARSRUUDIL KUNI PEATUSENI HOBUJAAMA. OTSEÜHENDUSE LIKVIDEERIMINE KESKLINNA SÕLMPUNKTI
NÕUAME BUSSILIINI NR 8 SÄILITAMIST ENDISEL MARSRUUDIL KUNI PEATUSENI HOBUJAAMA. OTSEÜHENDUSE LIKVIDEERIMINE KESKLINNA SÕLMPUNKTIGA ON LUBAMATU!
mugavus
Inimesed on mugavad ja ei viitsi kõndida paar sammu. Ahtri ja Mere pst tänavalt Hobujaama kõnnib 4 minutiga. Peaksin ka rahvaalgatuse tegema, et mulle oluline nr 23 liinibuss sõidaks/peatuks eluasemele lähemal. Praegu kiirkõnniga läheb 7 minutit lähima peatuseni.
Palun arvestage ka kesklinna koolides/ringides käivate lastega, kelle teekond kooli muutub oluliselt pikemaks ja eluohtlikumaks. Ka eakamale inimesele ei ole selle teekonna pikkus sugugi 4 või 7-minutiline.
Vedand teil, Margus Tamm, et pole haigust ega vanadust ega raskeid kotte, mis teevad vahel paari meetri käimisegi raskeks. Tugevam empaatiavôime teeks teid sümpaatsemaks.
Tore, kellel vaja Ahtri tänavale sadamasse või merevaadet imetlema, see saab need paar saamu Viru keskusest/Hobujaamast kõndida 4 minutiga kui teised inimesed, kellel tööle ja kooli hommikuti kiire, saavad ruttu edasi Kaubamaja ümbrusest.
Kesklinnaga ühendus peab säilima
See, et nr. 8 hakkab jälle minema ka Balti Jaama nagu kunagi varasemalt on hea aga see peab toimuma kindlasti läbi Hobujaama.
oleks hea
Nõuame bussiliini nr 8 säilitamist marsruudil Narva maanteel ja Hobujaama mööda
Kreuzwaldi peatust kasutavad ka TKVG õpilased. Hobujaama peatusest saab tulla Viru bussijaama terminali ja valida sobiv marsruut. Parem oleks, kui 8. buss lõpuks Priisle tänavale läheks, sest Mähe elanikel pole otsebussi Lasnamäe piirkonda.
Kesklinnaga ühendus säilitada
Kas keegi on liikunud mööda Reidi teed ajal, kui sisse tuleb Tallinki laev? Reidi tee on autodest umbes, ükski buss ei liigu ilmselt sellel ajal graafikus. Kui pead veel jõudma edasi teisele transpordivahendile (trammile, trollile Mustamäe suunas, Bussijaama jne.), siis on väga reaalne oht hilineda. Miks peaks mööda Narva mnt. käima vaid Lasnamäe bussid, miks on need reisijad eelistatud seisus? Saavad ummikuteta kesklinna ja lisaks veel koju sõites soojas terminalis bussi oodata? 8 võib minna Balti Jaama ja veel kaugemale kui see on nii oluline, aga võiks sellel teekonnal läbida Narva mnt ja Mere pst.
Koolibuss
Nr 8 on hommikuti täis koolilapsi kes sõidavad Mähelt kesklinna kooli ja peale tunde koju tagasi. Ilmselgelt tekitab bussiliikluse Reidi teele suunamine laste jaoks suurt ebamugavust ja ohtu ümberistumiste ning täiendavate ristmikute ületamise tõttu. Kui buss sõidaks Mähelt Balti jaama suunas läbi Narva mnt ja Mere puiestee kaudu, siis saaksid nii 21KK kui ka VHK lapsed (ja ka teised kes Hobujaamas peavad ümber istuma) kiiremalt ja turvalisemalt kooli ja tagasi! Absurd on buss panna sõitma Reidi teele kus hommikuti ummikud, bussid ei püsiks graafikus ja kust on pikk tee kesklinna koolidesse!
Alljärgnev mõtted on kirjutatud vahetult infotunni järgselt ning esmalt saadetud Pirita FB kommentaariumi.
Austatud kaaskannatajad! Olen „mähekas” alates 1959. aastast. Infotunnile tulin nagu kõik teisedki, kuna nii kõnelevas meedias kui Pirita LOV kodulehel (18.06.kell 14.12) oli välja kuulutatud arutelu 5.,6. ja 8. bussiliini teemal. Mina jäin saali ka pärast seda, kui Mähe elanikud praktiliselt „persona non grata”- ks tunnistati... Kui 5.ja 6. liini teemal oli juba väga pikalt vaieldud, tõstsin ka mina käe ning küsisin esmalt, miks arutelu vaid Kose- keskseks kuulutati, kui teema ka 8.liini puudutab – ning millal tuleb koosolek Mähe rahva jaoks. Vastus: „ arutelu oligi välja kuulutatud vaid Kose rahva jaoks ja 8. liini küsimust arutame hiljem siseringis. Teadaandes ei olnud 8. liini märgitud”. Vältimaks sõna „ valetama”, küsiksin: kas ametnikul on tõsised mäluhäired või ei tea tema üks käsi, mida teine teeb... Kuna koosolekut vedavate kõnelejate suust kõlav - ja juba naljanumbriks kujunenud AINUS põhjendus oli, et kõik muudatused põhinevad otsesel statistikal ning soovil elanike teenindamist parendada (!!!) - ning statistika kinnitavat näiteks 5. liinil ühe olulise bussipeatuse täituvust 0,6 inimest bussi kohta ,palusin kodulehel avaldada statistiline number, milline % Õismäe elanikest soovis saada otseliini Mähele või vähemalt Pirita linnaossa – ja mis eriti oluline: mööda Reidi teed... Ja kuidas see soov avaldus , kui statistilised numbrid põhinevad vaid bussi sisenejate loendamisel. Tõsi: 8. liini pikendamine võib rõõmustada ka Mustamäe ja Balti jaama rajoonide elanikke, kelle ümberistumiste arv seeläbi väheneb. Vaevalt, et põhjus oleks Pirita rannas (– Õismäel on ju Harku järve- ja Kakumäe rand) , kuid reisijaiks oleks tõenäoliselt väike hulk inimesi, kes neis rajoonides töötavad. Samas – kui otsused põhinevad väidetavalt üksnes statistikal, siis sooviksin tõepoolest näha ka numbreid, mis tõendavad vajadust Mähe elanikkond kesklinnast eraldada. Nii Lasnamäe kui Õismäe teedel liigub mitmeid üksteist olulisel määral dubleerivaid ja kesklinna suunduvaid liine. Kas otsustajad ei ole märganud, et nii Kose kui Mähe jaoks on saadaval vaid vastavalt 5. ja 8. buss? Miks on Lasnamäe suvitaja asetatud võrreldes põlisasumite püsielanike suhtes privilegeeritud positsioonile? Tulemus: Kuna Lasnamäe suvitaja TAHAB otse randa saada, PEAB osa Kose elanikest ühistranspordist loobuma, Lasnamäe suvitaja EI TAHA Reidi teel Pirita bussidesse ümber istuda, kuid Mähe elanik PEAB edaspidi tööle/kooli/ kliinikusse pääsemiseks hakkama aastaringselt mereäärsetes peatustes vihma, tuule, tuisu või lauspäikese all ümberistumiseks bussi ootama. Ja kas Muuga või Merivälja elanikud oleksid tänulikud.kui tipptundidel nende niigi ülerahvastatud bussidesse mingil hetkel bussitäis Mähe elanikke trügib? Või vastupidi: õhtusel tipptunnil (arvukate) Lasnamäe bussidega Reidi tee peatusse kogunev Mähe rahvas niigi kitsukest ala ummistamas... Kommentaar jätkub...
Jätk kommentaarile: Alljärgnev mõtted on kirjutatud vahetult infotunni järgselt ning esmalt saadetud Pirita FB kommentaariumi.
Kas „ siseringis” 8. ja avalikult arutatud 5. liini üle otsustaval seltskonnal ei oleks siiski arukas kaaluda Lennujaamast alustava ning mitmeid Lasnamäe mikrorajoone läbiva 49. bussiliini graafiku tihendamist suveperioodil, et püsielanik koju ja suvitaja suplema pääseks? Jah – on mõistetav, et Lasnamäe LOV poolt survestatud ja samas järgmiste valimistulemuste pärast muretsev Pirita linnaosa vanem seisabki tõsise dilemma ees, kuid kelle õiguste kaitsmise eest talle täna palka makstakse ? Ma ei tahtnud ainsa Mähe elanikuna Kose rahva aega liigselt koormata: sellepärast küsisin pärast infotundi ühelt ametnikult eraviisiliselt, miks ei võiks 8. liini buss siiski Viru ringi läbida – ja sain vastuseks: „ Te peate mõistma – Viru ring on niigi üle koormatud !” Ei PEA ega TAHA mõista, , kuidas mõjutab üks harva liikuv liinibuss nii oluliselt kogu kesklinna liiklust – samal ajal, kui tähelepanu vääriv arv kesklinnast ära lõigatud Mähe inimesi edaspidi ühistraspordi eraauto vastu vahetab ja ikka Viru ringile suundub. Kas Pirita teede ummikud jäävad seetõttu väiksemaks? Kas lasemegi endale „siseringi otsustajail” pähe astuda? Loodan väga, et meie arutelu loevad ka Transpordiameti esindajad. Rääkides veel üle-autostumisest: võibolla peaksid meie ametnikud – kui suudaksid - end korrakski asetama bussiliikleja tasemele? Või - tsiteerides klassikut: „Astu alla oma aujärje pealt...”. Lugupidamisega, Helin Lippmaa Mähelt. 18. juuli 2023 L𝗶𝗻𝗻𝗮𝗼𝘀𝗮 v𝗮𝗹𝗶𝘁𝘀𝘂𝘀 𝗸𝘂𝘁𝘀𝘂𝗯 𝗲𝗿𝗮𝗸𝗼𝗿𝗿𝗮𝗹𝗶𝘀𝗲𝗹𝗲 𝗶𝗻𝗳𝗼𝘁𝘂𝗻𝗻𝗶𝗹𝗲 𝘀𝗲𝗼𝘀𝗲𝘀 𝗯𝘂𝘀𝘀𝗶𝗹𝗶𝗶𝗻𝗶𝗱𝗲 𝗺𝘂𝘂𝗱𝗮𝘁𝘂𝘀𝘁𝗲𝗴𝗮 https://www.tallinn.ee/et/pirita/uudis/l-v?fbclid=IwAR0ZXHp-0vbNCoacgjeIMNlfyqQ2W-u4pJ_r44SK48rH8OL7HeR6ueGG8G4 Juba sel neljapäeval, 20. juulil kl 17.30 toimub erakorraline infotund Pirita Linnaosa Valitsuse saalis, kuhu on oodatud kõik Pirita elanikud. Infotunnile registreerimine pole vajalik. Bussiliinide infotund.png Kohtumisel räägime aktuaalsetel teemadel seoses bussiliinide nr 5, 6, ja 8 muudatustega. Infotunnil osaleb Transpordiameti spetsialist, kes vastab küsimustele ja on valmis kuulama ettepanekuid.
Bussiliini nr 8 marsruudi muutmine Kesklinnas ei ole õige!
Pirita Linnaosakogu võttis 24.07.2023 ühehäälselt vastu otsuse, milles taunitakse linnavalitsuse kavatsust muuta alates 1. augustist bussiliini nr 8 marsruuti Kesklinna piirkonnas ehk liini suunamist Reidi teele. Linnaosakogu koosolekul tõstatati mitu korda küsimus, miks just nr 8 suunatakse Reidi teele, aga mitte nr 1, 34 aj 38, mis samuti suunduvad Piritalt Kesklinna. Linna esindajad väitsid koosolekul korduvalt, et kesklinn on ühistranspordiga ümmistatud (varemalt toodi põhjusena vaid kesklinna liigautostumist) ja Pirita bussiliine tuleb ka Reidi teele suunata. Miks aga just buss nr 8 selleks liiniks osutus vastust ei saadud. Hiljem aga selgus, et bussiliin nr 8 Reidi teele suunamise põhjus oli selles, et antud liin, erinevalt nr 1, 34 ja 38 bussist ei liigu Viimsi valla ja Maardu linna territooriumile ja kuna antud bussiliinide marsruudid ja graafikud ning ka finantseerimine on kokkulepitud Viimsi valla ja Maardu linnaga, siis neid kokkuleppeid nii lihtsalt muuta ei saa ja ainsaks võimaluseks jäigi buss nr 8. Ehk siis linnavalitsus ja sealne Transpordiamet eelistab oma linna kodanike heale teenindamisele hoopis linna tagamaa elanikke. Maksumaksjatena me sellega nõustuda ei saa. Samamoodi ei saa nõustuda umbmäärase linna väitega justnagu enamik Mähe elanikke soovivadki sõita mööda Reidi teed ja vaid vähesed soovivad kesklinna otse jõuda. Ühistranspordi loogika ütleb, et ümberistumisi tuleb korraldada selliselt, et ümberistujaid oleks edasisõitjatest selgelt vähemuses, mitte vastupidi. Antud juhul aga üritab linn sundida ca 80-90% inimesi Pirita teel ümber istuma vaid selleks et 10-20% saaksid mööda Reidi teed Balti-Jaama suunas sõita. Mugavat ümberistumist ei saa ka Pirita teel tagada, sest Pirita teel liikuvad bussid on juba niigi puupüsti täis ja nendesse veel bussijagu inimesi mahutada on juba ka matemaatiliselt võimatu. Antud petitsioon on ülioluline, et kohaliku kogukonna hääl saaks kuuldavaks ka linnavalitsuses. Nii nagu tehakse otsuseid kiirustades ja kogukonda kaasamata on võimalik neid otsuseid ka vägagi kiiresti muuta / tühistada kui selleks vaid tahe on. Loodame, et petsitsiooni toetajate poolt tekib surve linnavalitsusele sellise tahte tekkimiseks.
Tuhandetel läheks halvemaks
Edaspidi ei saaks bussiga nr 8 Hobujaama kui ümberistumise sõlmpunkti Äigrumäelt, Mähelt, Metsakastist, Padrikult ja Meriväljalt. Seda on kokku mitu tuhat (!) majapidamist. Ja veel - varasemalt on Kadrioru, Pirita, Merivälja, Padriku, Mähe, Äigrumäe ja Metsakasti koolilapsed ja teised väetimad saanud bussi nr 8 oodata terminalis halva ilma eest kaitstuna, nüüd peavad marssima iga ilmaga pool kilomeetrit mere poole ja seisma seal.
Toetan
Toetan nõuet, et Mähe rahvas peab saama buss nr 8-ga kesklinna! Meil on ainult üks buss ja see viigu ikka kesklinna ehk endisesse Hobujaama peatusesse, mitte Reidi teele, kuhu kellelgi asja pole. Lasnamäel läheb kümneid busse, kui tahetakse liiklust Narva maanteel hõrendada, viige mõni buss sealt Reidi teele!!!
Bussi 8 senine marsruut säilitada
Käisime täna 27.07 Pirita linnaosa valitsuses umbes kell 13 uurimas kuidas ja kuhu saab allkirja anda. Saime klaasi taga istuvalt tädilt nipsaka vastuse, et 1) tema seda ei tea ja siis 2) et need teavad, kes allkirju koguvad. Küsisime siis koordinaate - öeldi, et neid ei teata ja lõpuks soovitati saata email linnaosavalitsuse nimele. Sestap arvan, et lisaks bussi marsruudi säilimisele tuleks ka sääraseid vastuseid andev ametnik vallandada kui ülbuse ja enakompetentsuse kehastus.
Näotu ja ebademokraatlik otsustusprotsess.
Lugesin üleval olevad kommentaarid läbi, kuulsin infot tuttavalt ka bussis (nr.8), millele reageerisin 26.7 Facebookis ja pean vajalikuks tõdeda, et nii nahaalselt asju ajada nagu seda teeb praegune linnavalitsus on lihtsalt kuritegelik. Algul räägiti ju vaid liinist nr.5 ja EITATI liini 8. marsruudi muutmist. Siis aga - 1. augustiks väljakuulutatud muutuse künnisel, kinnitati, et muutub ka viimane. Endise riigikogu liikmena kinnitan, et see ei vasta elementaarsele seadusloomele ja kodanike kaasamisele otsuse tegemisel. Elik - 1. augustiks pakutud muutus tuleb tühistada ja korraldada hakatuseks samasugune koosolek nagu see oli liini 5. asjus. Koos aegsalt edastatud infoga.
Buss nr 8 marstuut säilitada endisel kujul
Mähe elanike ainukese otseühenduse likvideerimine kesklinna sõlmpunktiga on lubamatu. Buss nr 8 marstuut säilitada endisel kujul ja soovi korral pikendada (loomaaeda minekuks võin vabalt ka teise bussi peale minna, ei käi seal igapäevaselt. Lastele on igasugused ümberistumised turvarisk.
jätta liini nr.8 marsruut muutmata
Palume tühistada abilinnapea hr. Svet`i plaan ühendada bussiliinid nr.8 ja nr.43 Selgitan Ühendamise tulemusel muutub nr. 8 liini trajektoor, mis võtab ära Mähe elanike 70 aastat kestnud ja sissetöötatud ainsa võimaluse saada otse 20-30 min.linnasüdamesse st. Viru keskusse (omaaegne Stalini väljak)Seda võimalust ei tohi ära võtta. Jah, paberil on kena tõmmata joon Mähelt Õismäele linnasüdamest mööda minnes.Aga mõtlemata on jäänud sadadele inimestele,kelle elukorraldusele seega kriips peale tõmmatakse.Inimesed sõidavad Mähelt igapäevaselt kesklinna koolidesse, kaubanduskeskustesse, teatritesse, kontsertidele või kinodesse ja saavad mugavalt valida trammid või bussid ümberistumiseks teistesse asumitesse ,kus asuvad näiteks terviseasutused. Tähtsusetu pole ka fakt, et alati saab kojusõiduks soojas Viru Bussiterminalis turvaliselt vihma ja talvel külma eest varjul bussi oodata. Kas abilinnapea väljend " ajale jalgu jäänud " tähendab elanike loomuliku mugava elu äkilist " jalgu jäämist"? Meeldetuletuseks, et inimeste heaolu eest seismine on Keskerakonna põhiline eesmärk olnud. Lõpetuseks: on ammune tõde,et kui mingi süsteem hästi töötab, ei tohi seda kasvõi mingite ebamääraste üllate eesmärkide nimel paremaks tegema hakata.
Ettepanek
Buss võib sõita Balti jaama Viru ringi kaudu. Meriväljalt ja Mähelt on niiehknaa ebamugav bussiga liikuda, aga kui see veel ebamugavam, siis kasutatavus väheneb.
Ettepanek
Mugavuse suurendamiseks võiks nt Merivälja ja Mähe asumis liikuda ka väiksemad bussid, mis viivad inimesi bussi nr 1 või 8 peale, sest vanadel inimestel, kes elavad bussipeatusest kasvõi kilomeetri kaugusel on väga väsitav nii kaugele kõndida.
Ja töötavate inimeste jaoks on väga tähtis kiirus, aga kui vaid ühistranspordi peatuseni läheb ca 20 minutit, siis valitakse ikka auto.
Rahulolematus
Ei sobi Reidi tee kaudu bussi liikumine. Kaubamaja juures tuleb mul teha ümberistumine. Kui buss sõidab Reidi tee kaudu tuleb mul teha kolm ümberistumist, mis oluliselt pikendab nii minu kui ka mu laste tööle ja kooli jõudmis aega.
Käed eemale hästi töötavast süsteemist! Siinkohal Tallinna Bussiliinist nr. 8
On bussiliine, millel on ajalugu, ning nr. 8 buss Tallinnas, mis on pikki aastaid viinud linnast Mähele, Piritale, randa ja toonud tagasi kesklinna, varem Balti jaama rongi pealegi, on üks nende hulgast. Bussiliin, mille numbergi on armsaks saanud. Rahvas tunneb, Marsruut on super ning kôik on rahul. Kuna Balti jaama sai Hobujaamas ümberistumisega trammiga, siis liini lôpu ümbersuunamine Viru keskusesse oli igati vastuvôetav. Nüüd, selle asemel, et panna tööle UUS, uue numbri ja marsruudiga liin nt. Lasnamäelt Reidi teed vôi Ahtri tänavt vôi mistahes merepoolset teed pidi linna ja teha sellega uut ajalugu, samal ajal säilitades vana, ajab ajalooliste bussiliinide muutmise idee algatajate ja täideviijate ring untsu tuhandete inimeste igapäevase linnatranspordiga liikumise, mis on meie kliimas niikuinii ebamugav. Sundida Tallinnas nii tavalise vihma, lörtsi, tuule ja tormi käes rahvast ümber istuma mere ääres Russalka juures, kas linnavalitsuse otsustajad teavad, mis asi on bussi ootamisest külma käes saadud pôiepôletik? Kui pikk on nende arvates Eesti soe suvi? Kui väsinud on inimesed päevatööst, et neid veel lisaks koormata? Kas sellest tulenevaid pingeid ja JAMA on reaalselt ette kujutatud? Môelge järele! Nr 8 buss, alati rôômuga oodatud, niigi harva käiv (15 - 20 minutit) jääb sôitma nii nagu oli! Ja teised vanad liinid, nr. 5, ja nr.1 ka. Ja kui te seda muudate, siis linnavalitsuse säärased otsused pole loodusseadused nagu ka nad ise pole igavesed - ükskord saab see buss meid jälle mööda Narva manteed otse kesklinna viima niikuinii!
Libaprobleem
1) Otsuse etteteatmise aeg oli tõesti lühike, sellega mina ei vaidle. 2) Bussiliin ei ole statsionaarselt seotud infrastuktuuriga trajektorile (nagu tramm või rong) ning muudatuse "haldusaktiks" või "alusuuringuks" on roheliste kaartide valideerimine. 3) Reidi tee asub Tallinnas Kesklinna linnaosas, aga mitte Lõuna-Aafrikas ning ühendus Tallinna kesklinnaga tegelikult säilib. 4) Paljud Piritalt saabuvad autod sõidavad Reidi teele ning uue bussiliini 8 trajektoor katab nende vajadusi. Enne Reidi tee ehitamist Narva maanteel oli keeruline liiklus ja ühtegi Pirita elanikud polnud muretsenud nende laste seiklemise kohta Narva maanteel. 5) Kuidas busiiliini trajektoori muutmine kesklinnas mõjutab vanemate otsusele liikumisviisi kohta? 6) Kui palju Mähe elanike on valideerinud oma rohelist kaardi bussiliinil 66 sadama juures ning edasi sama rohelised kaardid oli valideeritud Russalka ristmiku juures bussiliinil 8, siis see fakt täiesti põhjendab otsust. 7) Mähest Hobujaama peatuseni sõidab bussiliin 38 ning otseühendus Hobujaama peatusega säilib. Mere puiesteel enne Viru ringi alati seisab liiklusummik, aga sadama ja Rotermanni töötajad kaovad otseühendust. Ei saa aru kuidas ümberistumine samast peatusest võib olla keeruline. Nõmme turul või Sitsi asumis on ümberisumine palju korda keerulisem. Uuest Balti Jaama peatusest on võimalik ümber istuda kõikidesse sama suunadele ja erinevalt Hobujaamast pole vaja kuskile minna.
Kle Dimitri
Sõida järgmisel nädalal nr 8 bussiga ja mõõda ajamõõtjaga mitu minutit sa istud ummikutes alates sellest kui buss keerab Reidi teele kuni lõppeatuseni Hobujaamas. Alates septembri teisest nädalast(kui koolid on peale hakanud) sõida nr 8 bussiga Aigrumäelt hobujaamani umbes 7: 30 paiku. Näed kui ääreni inimesi täis on see buss , millal ja kus need (peamiselt kooliõpilased ) väljuvad, kaua buss venib linna alates Pirita teele pööramisest ja palju ta hilineb graafikust jõudmisel näiteks hobujaama peatuseni. Peale neid kogemusi kirjuta oma tähelepanekutest siin kommentaariumis uuesti .
Kui ehitustööd lähevad linnas, siis liikluses kindlasti tekkivad tõrked. Selle lahendamiseks ühistransport peab sõitma maa all, et kõik ristmikud oleksid mitmetasandised ja ühistranspordi midagi ei häiri. Sellest toredast lahendusest Tallinn loobus 32 aastat tagasi.
Dimitrile
1. Rohelisi kaarte ei pea valideerima päris suur hulk pensionäre, kes nr 8 bussiga pidevalt sõidavad. 2. Reidi tee asub päris kaugel näiteks Kaubamaja juures olevast trollipeatusest jm ühendustest. Talvel libedaga, puhastamata kõnniteedel vanemad inimesed, lapsevankritega emad. Bussiga ei sõida ainult krapsakas ja sportlik rahvas. 3. Laste pärast polnud Narva mnt. väga vaja muretseda, sest suured autod ei tohtinud seal sõita (Metodisti kirikust linna poole). 4. Buss nr 38 EI SÕIDA Mähe Aedlinnast! Reidi teel on ikka väga suur ummik eriti siis, kui Tallinki laev sisse tuleb.
1. Eakad inimesed tõesti ei pea valideerima rohelisi kaarte, kuid ühistranspordi kasutajad on ka teised vanusegruppid. Eakad võivad sõita bussiliiniga 38 Hobujaama poole. 2. Olen kirjutanud kommentaaris, et Balti Jaamast kõik need suunad on kättesaadavad, Teie uuesti lähete Kaubamajasse. Nagu Teie tahate, et kommentaaride loevatel inimestel tekkis paanika. 3. Miks lapsed peavad üldse minna Randvere teelt Merivälja põhikooli või Pirita majandusgümnaasiumi läbi Narva maanteed? 4. No sõitke siis Mähe Aedlinna ja vaadake millised bussiliinid läbivad Mähe Aedlinna. Teie tahate, et kommentaaride loevatel inimestel tekkis paanika. Ei näe ühtegi põhjust miks Hobujaamas peab tekkima busside prügila. Lõpuks ometi Tallinn loobub olukorrast kus ühest linnaosast teise linnaosale sõitmiseks on kohustuslikult vaja ümberistuma kesklinnas. Tartu loobus sellest olukorrast 1993. aastal nüüd Tallinna võim liigub õiges suunas.
Dimitrile
Nüüd läks sul midagi väga sassi :)
Mis läinud sassi? Mähe elanikud on pöördunud Pirita KOV poole 2019. aasta sügisel, et neile on vaja sadamaga otseühendust. Kui 2020. aasta algusest hakkas Reidi teed möödama bussiliin 66, siis rohelisi kaarte valideeriti sadama juures bussiliinil 66 ja paar minutit hiljem Russalka juures bussiliinil 8, mis õigustas trajektoori muudatust. Ülle Rajasalu säilis bussiliini 5 vana trajektooril, Pirita-Kosel edaspidi sõidab üks reisija liigendbussid, aga suure nõudlusega Pärnu maantel kõik reisijad ei mahu bussis. Mõelge kõikidest bussiliini 8 reisijatest.
Mähekas hingelt
Tore lugu, liin jääb aina lühemaks. Mis mõte sel on, kui bussitäite kaupa solgutatakse inimesi ühest transpordivahendist teise? Minu lapsepõlves oli lõpppeatus Rocca-al-Mare, siis Balti jaam, seejärel Hobujaama, nüüd siis Kadriorg. Kas varsti on Pirita? Ja siis lõpp? Et nii lühikest liini polegi mõtet pidada? Kelle elu läheb selle muudatusega paremaks? Kas tõesti on väljujaid viimastes peatustes nii vähe? Aga Lasnamäe liine pikendame risti-rästi?
Alternatiivsed marsruudid
Algatuse pealkiri on kahjuks liiga radikaalne, aga ilmselt enam nüüd tuunida ei saa. Allkirja andsin, sest selgitused laiendavad teemat. Idee Balti jaamast läbi ja Õismäeni välja on hea ning on arusaadav, et Viru ringi soovitakse vältida (see ring töötab nagunii väga ebaefektiivselt). Kui buss keeraks hobujaamas paremale ja liiguks sealt Ahtrisse oleks hea. See oleks siis suju kui ristmiku asemel oleks seal näiteks ringtee, millelt saaks teha sujuva pöörde vasakule, Mere pst suunas ning sealt edasi siis Balti jaama. See tähendanuks pikemas perspektiivis ja suuremas vaates planeerimist. Alternatiivne variant oleks Narva mnt-lt Jõe tänavale parempööre, sealt saaks kenasti foori alt Ahtri tänavale sõita ning inimestel on võimalus TÜ ees trammi peale ümber istuda, et kesklinna sõita.
Aga miks pole võimalik ümber istuda trammi peale Ahtri tänaval? Kui Hobujaama ristmiku trammid hakkavad läbima kõikides suunades, siis on loogiline otsus viia paljud bussiliinid Narva maanteelt paralleltänavatele.
Dimitrile
Te võite sõita kustkaudu ja mis bussiga soovite, see on Teie valik. Siin kogutakse allkirju nende inimeste poolt, kes soovivad sõita läbi Viru keskuse. Ilmselgelt olete LOV -i esindaja siin kommenteerimas, sest kus Te muidu teate, et Mähe elanikud on pöördunud Pirita KOV poole 2019. aasta sügisel. Kui nii täpselt teate, võibolla siis ütlete, et mitu inimest on pöördunud selle sooviga ja mitu neist soovis, et 8 EI SÕIDA Viru ringilt Balti Jaama ja sealt edasi?
Liinibuss on ühistransport ning ühistranspordi eesmärgiks ei ole sõitmine uksest ukseni. Kuna Hobujaama ristmiku hakkavad läbima trammid igast küljest, siis bussiliikluse säilitamine Viru keskuse juures ei ole hea mõte. Bussiliikluse säilitamise korral hakkavad bussid ja trammid segama teineteisele Hobujaamas ning tulemuseks on graafikust tõsised hilinemised ja ühistranspordi kiirus langetakse. 1992. aastal bussiliin 1 oli lühendatud Hobujaamani ja tol ajal Pirita elanikel oli raske endale autot osta defetsiiti tõttu ning keegi polnud avaldanud protesti. 2023. aastal olemasolev bussiliin 8 ümbersuunatakse paralleltänavale (mis asub samamoodi Kesklinnas) ja sellega kaasnevad protestid. Selline mulje, et Hobujaama lähiumbruses asub mingi ärimehe kontoor ja see ärimees kardab klientide arvu vähendamist, mistõttu palus Mähe elanikel teha protesti. Praegu säiliti bussiliinil 5 vana trajektoor ja tulemusena Pirita-Kosel liigendbussiga sõidab ainult üks reisija ning bussijuhil tuleb läbima kitsad tänavad Pirita-Kosel suure masinaga. Ühistranspordi liinivõrgu planeerimiseks on nõudlus (rohelise kaarti valideerimine), aga mitte ühe opositsioonis oleva erakonna poliitikute soov. Mähe Aedlinna ja Hobujaama vahel säilib bussiliin 38. Samal Pirita teel on võimalus ümber istumiseks bussiliinidele 1, 5, 34 ja 38 ning ümberistume toimub samal peatusel ja kuskile minna pole vaja. Kui on edasi vaja minna Mustamäele või muu linnaosale, siis Balti Jaamast on sama kättesaadavad kõik suunad: trollid 4 ja 5; bussid 3, 21/21B, 41/41B, 59, 66 ja rongid Nõmmele. Linn areneb ja sellega muutub ühistranspordi liinivõrk.
Dimitrile
Kui kaasnevad protestid, siis järelikult inimestele lahendus ei meeldi. Kui liinil 5 on vähe sõitjaid, siis on Transpordiameti viga panna sinna suur buss, väiksemaid busse on ka olemas. Väga vale on aga buss ära võtta erivajadustega lastelt ja vanuritelt. Minu arust on Keskerakonnal üks ärimees, kelle huvid võivad mängus olla hoopis Reidi teel (Porto Franco). Mähe Aedlinnas ei sõida nr 38 küll mitte. Keegi ei nuriseks kui oleks mitme bussi vahel valida aga Mähe Aedlinnas sõidab ainult nr 8. Mähe Aedlinn on ka Randvere tee ääres, peatused Aianduse jne.
Terje, kas bussiliini 59 lühendamine meeldinud Palassaare elanikele 1991. aastal? Võib-olla bussiliini 33 lühendamine Maleva peatuseni meeldis BLRT töötajatele 1994. aastal? Aga kuidas meeldis Raudalu elanikele bussiliini 57 lühendamine Tondini 2003.aastal? Hiiu asumisse sõitmiseks puudub otseühendus kesklinnaga, ainult ebamugav ümberistumine Nõmme turul ning keegi ei nurise. Kuidas eakad inimesed saavad hakkama Nõmmel? Linn korraldas infotunni selle kohta. Kas valitsus on korraldanud infotunni automaksu kohta või abielu seaduse kohta? Pirita-Kose elanikud ei soovi väiksemad busse vaatamata madala nõudlusele. Ainult liigendbussid kitsadel tänavatel. Nad ei tunne huvi kuidas Pärnu maanteel reisijad kannatavad sellest lahendusest. Samamoodi oli Tallinn-Väike piirkonnaga pärast Järvevana tee ümberehitamist, et neile säiliks olemasoleva bussiliini 16 täies mahus.
Vastuseks Dmitri 29.07 kirjale
1. Lähtuda tuleb arvudest. Kus on arvud, kui palju inimesi sõidaks vanal marsruudil ja kui palju eelistaks uut marsruuti? Kus on statistika, kui paljud sõidaksid Õismäele tööle või kooli ja vastupidi? Arvudele tuleks lisada pensionäride koefitsent. 2. Bussiliin nr 38 jätab katmata 7 peatuse jagu Mähe elanikke ja käib harvem kui 1 kord tunnis. Bussiliin 34 jätab samuti katmata 7 peatuse jagu inimesi, bussiliin nr 5 veel rohkem. Kõik nimetatud bussid on reisijaid täis. 3.Palju inimesi käib tööl Lasnamäel. Bussis sõidab ka palju venekeelseid õpilasi (kas Lasnamäe koolidest?), kellel oleks Hobujaama peatuses palju parem kojusõiduks bussi oodata kui mitu korda ümber istuda. 4. Reidi tee bussipeatus (Äigrumäe suunal) on ülerahvastatud, 1 katusealune ei kata vihma korral ootajate vajadusi. 5. Olen sõitnud tööle ümberistumisega. Bussigraafikud on enamasti niisugused, et ümberistumise vahe on üle 10 minuti. Ja kui sellele lisada pühapäevaõhtused 20-25-minutised bussi nr.8 inetrvallid, on talvel väljas külmetamise aeg 30 minutit.või rohkem. Pealinna tingimustes pole see normaalne. 6. Kui liin nr 8 muutub 2 korda pikemaks, on ka ummikute tõenäosus suurem ja graafikus püsimine raskem. 7. Ametniku vastus, ükskõik kas ametlik või mitte, peab olema konkreetne ja tuginema faktidele.
1. Arvud on Tallinna Transpordiametil. Lisaks nad kasutavad andmebaasi, mille avalikuks tegemine on ebaseaduslik. 2. Bussiliin nr 38 katab 4 peatust Mähe Aedlinnas, madala nõudlusega piirkonnas ei ole mõistlik tihe sõiduplaan. 3. Paljud hambaarstid Lasnamäe kliinikudest elavad Mähe ja Muuga lähiümbruses. Bussi oodatakse mitte Hobujaamas, aga Viru bussiterminaalis. Laikmaa tänaval sõidav tramm piirab bussidele võimalusi Viru bussiterminaalis. 4. Sellega peavad käsitlema linnavõimule alluvad ametid. 5. Pirital on korrusmajade suur defetsiit ning kogu maailmas pole võimalik hästi katta ühistranspordiga eramute piirkonna. 6. Probleem ei ole liini pikkuses, vaid liiklusolukorras. 30+ aastat Tallinnas ehitati hooned kiirmagistraalite reserveeritud maatükkides, suure intensiivsusega liiklust suunati aga kvartalisisenetele tänavatele. Tulemusena kõik ristmikud on samal tasandil ja valgusfoorid on paigaldatud valgusfooride nimel. Lihtsalt Tallinnas on valesti ehitatud infrastruktuur. Probleemi lahendamiseks on uuete hoone lammutamine ning kiirmagistraali korridoride vabastamine hoonetest. 7. Küsige oma rahvasaadikutest õige tööjõdu nende alluvatel kohtadel.
Tundub, et tuleb pöörduda õiguskantsleri poole. Tema peaks ju saama Tallinna Transpordiameti andmebaasi kasutada
Vastuseks Dimitri kirjale 31.07.23.k.15.28.
Hr. Dimitri Nii ebakompetentset ja kirjavigu täis kommentaari pole ammu lugenud.Soovitan Teil enne kirjutamist end kõigega kurssi viia.Veel parem , kirjutamisest loobuda.Linnavalitsus on mõeldud linnaelanike heaolu eest hoolitsemiseks , mistõttu rahva nõue nr. 8 bussiliini kohta tuleb rahuldada.
Meil on kapitalism ning linnaelanike heaolu eest hoolitsevad ainult marginaalid, keda jälitab kaitsepolitsei.
Vastuseks Dimitri kirjadele
-Miks lapsed peavad üldse minna Randvere teelt Merivälja põhikooli või Pirita majandusgümnaasiumi läbi Narva maantee? Põhjus: Pirital ei ole piisavalt koolikohti kõikidele Pirita lastele. -„Selline mulje, et Hobujaama lähiumbruses asub mingi ärimehe kontor ja see ärimees kardab klientide arvu vähendamist, mistõttu palus Mähe elanikel teha protesti.“ Me soovime 8 liini jätkuvalt läbi Hobujaama peatuse, sest Lauluväljaku ja Hobujaama peatuste vahele jäävad Tallinna Kadrioru Saksa Gümnaasium, Tallinna 21. Kool, Tallinna Kesklinna Vene Gümnaasium, Tallinna Reaalkool, Tallinna Inglise Kolledz, Tallinna Prantsuse Lütseum. Lisaks 3 lasteaeda ja mitu huvikooli. Seal on ajalooliselt tuhandete inimeste töökohad. Laste liikumist ei ole eetiline ohvriks tuua, lapsed ja bussikasutajad ei pea oma uneajast varem ärkama, kuna koolitee pikeneb distantsilt ja ajaliselt. - „1992. aastal bussiliin 1 oli lühendatud Hobujaamani ja tol ajal Pirita elanikel oli raske endale autot osta defetsiiti tõttu ning keegi polnud avaldanud protesti.“ 1992. aastal valitses Tallinnas ka Keskerakond ning mul on väga kahju, et nad ei saa siiani aru võimuga kaasnevast vastutusest. Olen nõus, et Tallinnas peab toimuma võimuvahetus.
kas rahulolematud ikka elavad Mähe asumis?
Olen sõitnud neli korda bussiliiniga 8. Hommikul 9 inimest oli väljunud Pirita teel ümberistumiseks bussiliinile 1 südalinna sõitmiseks, kaks naist väljunud Ahtri tänaval ja ~40 inimest väljunud Lille peatusel bussiliinile 33 ümberistumiseks. Mähe elanikud töötavad Laki tööstuspirkonna lähiümbruses. Õhtul enamik sisenenud bussile 8 Pirni peatuses, Balti Jaamas on sisenenud 23 inimest, Linnahallis sisenenud 3 inimest, Uus-Sadamas 5 inimest ja Russalkas sisenes 6 inimest. Hobujaamaga otseühendust on neile vaja... Rohelised kaardid ei valeta.
Dimitrile
See teie viimane kommentaar tänaste liiklejate kohta on ju tàiesti ebaadekvaatne. Infot sõitude kohta oleks pidanud koguma siis, kui lapsed käisid koolis ja bussiliiklus jõudis Hobujaama. Olen isegi suviste ümmberkorralduste tõttu korduvalt Kadriorust jalutanud linna. Poleks ealeski arvanud, et kogu meie asum nii lihtsalt keskusest ära lõigatakse.
Südalinna Mähest sõidavad 54 inimest tunnis ja ühe bussi mahtuvus on ~100 inimest (sõltub bussitootjast ja mudelist). Võite küsida linnavõimust otse bussiliini Hobujaama, mis sõidaks 120-minutilise intervaaliga. Aga kuna trammid hakkavad läbima Teie lemmiku "keskust" igas küljest ja sellega takistavad bussiliiklust Hobujaama ristmikul, siis linnavõim võib jätta Teie palvet rahuldamata. Tähesaju teel on palju rohkem kauplusi ja busiliin 49 sõidab sinna ummikuta, aga rahulolematud soovivad oma asju ajada Hobujaamas. Ebaadekvaatsed on rahulolematute pretensioonid.
Dimitrile.Ei, nad ei pea elama Mähe asumis
Rahulolematud on ka need linnakodanikud, kes sõidavad pidevalt nr.8 bussiga oma ema, laste või lastelaste juurde.
54 inimest tunnis on liiga väike nõudlus. Küsige linnavõimult bussiliini 19 või muu vaba numbri Hobujaamaga otseühendamiseks aga intervaaliks siis tuleb 120 minutit või rohkem.
Troll
Dimitri saab ilmselt palka siin trollimise eest... ärge kulutage oma aega ega närvi tema väidete ümberlükkamiseks, sest tema eesmärk ei ole mõista.
Kui keegil midagi valub, siis see inimene sellest räägib.
Rohelised kaardid ei valeta?
küsimus on ju laste kooli jõudmises. st esiteks, kool pole veel alanud ning teiseks, koolilapsed ei valideeri mitte rohelisi kaarte vaid neil on sõidudokumendiks õpilaspilet. Sama 65+ vanustel isikutel, neil pole kohustust rohelist kaarti valideerida. https://www.tallinn.ee/et/pilet/tallinna-uhistranspordi-piletiinfo lugu on lihtne, kui bussid koolide lähedusse ei sõida, tuleb lastevanematel lapsi kooli autoga vedama hakata. Sama lugu vanaemade-isadega, kui nad peavad Reigi teelt kesklinna kõmpima, tuleb neid autoga linna vedama hakata. Kui koolilastel ja pensionäridel võetakse võimalus ühistranspordiga kooli ning linna otse pääseda, alternatiivina võiks ehk kaaluda spetsiaalsete koolibussi liinide rajamist, mille ajagraafikud kattuksid kesklinna koolide alguse ning lõpuga.
Miks siis Teie ei küsi linnavõimult koolibussi Mähe asumisse? Ja kui koolibuss hakkab aeglustama trammiliiklust Hobujaamas või Tallinna Transpordiameti töötajad näevad autode kasvu Põhja-Tallinnas, siis selline uus koolibuss ka suunatakse Pronksi tänavale ümbersõiduks. Lisaks ümberistumine Pirita teel ei ole eluohtlik. Mähe ja Südalinna vahel sõidavad 54 inimest tunnis ning Mähe ja Lille vahel sõidavad ~300 inimest tunnis. Nüüd küsimus: kas mõistlik on eemaldama 54 autot linnast või siis 300 autot?
Väsimatu Dimitri, kes ta on ja miks ta siia kirjutab kogu aeg
Dimitri ju mõnitab meid ! Ilmselt ta saab oma” teoste” eest pensionile lisaraha, teisiti ei oska seda rumalat juttu seletada. Kellel on huvi, siin on lühitutvustus : https://et.m.wikipedia.org/wiki/Dimitri_Klenski
Kui keegil midagi valub, siis see inimene sellest räägib.
Ehk nüüd tema sulg enam siin keskkonnas ei jookse...:) :) :)
antud isiku vaimne tervis ei ole kuigi hea, tunneme kaasa...
Koolibuss
Randvere teed möödab hommikuti koolibuss: https://www.tallinn.ee/et/koolibuss Rahuloematud ise ei ela Mähe asumis ning ei kavatse minna Mähe asumisse. Terve nädala vaatlus on näidanud, et Mähe ja Balti Jaama vahel sõidavad 60 inimest tunnis ning Mähe ja Lille vahel sõidavad 300 inimest tunnis. Samas on oluluselt vähenenud liiklusummikud Paldiski maanteel. Rahulolematud on toonud liikluse teaduskonna esimese kursuse stereotüüpe, mida väga armastavad kasutama poliitikud avaliku arvamuse manipuleerimisel (tavainimesel puudub liiklusalane haridus ning ta ei hakka kontrollima nende vastavuse tõele). Samal rahulolematud on küsinud haldusakti, kuid tavainimesele on oluline liikumine punktist A punktisse B ning bussisõitjad otsivad tunniplaani, aga mitte haldusakti. Mis haldusakti alusel on Mähe elanikel üldse transpordiühendus ajavahemikus 1960-2023a. olemas? Küsimus on suletud vaatamata allkirjade kogusest.
tihane
Dimitri Klenski kohta räägiti anektoote juba nõuka ajal ei hakka siinkohal neid meelde tuletama.
Vastus vastusele
Vastuses viidatud tegevused nagu selgitamine, kohendamine, tihendamine ja jälgimine ei ole kahjuks aidanud sõitjaid Hobujaama. Positiivsete muutustena nimetatud ühenduskiiruse ja kasutajaskonna suurenemine ning hilinemiste vähenemine samuti paraku ei avaldu, kui eesmärgiks on jõuda Mähelt Hobujaama peatusse. Veel "positiivsema" tulemuse saaks, kui buss 8 läbiks ka Lasnamäed ja sõidaks Õismäelt edasi Keilasse. Kõigest pool aastat kuluski aega, et 4529 inimest, keda antud teema päriselt puudutas ja kes esindasid ka oma digikaugeid noori ja vanu lähedasi, saaksid sellise üleoleva 1 lk vastuse.