Начиная с сегодняшнего дня появилась возможность подписать петицию, целью которой является сохранение движения автобусной линии номер 8 по маршруту Нарва мнт - Хобуяяма в сторону Балтийского вокзала.
Для жителей района Мяхе (более 7000 человек) ликвидация единственного прямого сообщения с центром города является недопустимым. Пожалуйста подпишите общественную петицию!
Мы просим помощи у каждого, так как Таллиннская Горуправа и Департамент Транспорта, в нарушении норм добросовестного управления, приняли решение об изменении маршрута без обнародования базовых исследований, проигнорировав потребности большого количества жителей в необходимости добираться до мест работы и учёбы, а также без привлечения местного самоуправления. Такое изменение маршрута, в конечном итоге, затронет всех жителей Таллинна, движущихся через центр города, так как многие жители района Мяхе будут вынуждены использовать для передвижения личные автомобили, что в свою очередь приведёт к увеличению пробок в центре города.
PS: Полный текст можно найти в эстонской версии.
Hobujaam
Palun säilitada võimalus sõita Piritalt 21 kooli ligidalt, mööda Narva mnt, Hobujaama poole. Nagu kogu aeg oli. Uus marsruut on ebamugav koolilastele.
Pärnamäe surnuaeda sõidatkse samuti bussiga nr 8
Igal päeval sõidavad vanemad inimesed Pärnamäe surnuaia põhjapoolsema küle (uute matmiskohtade) juurde oma lahkunute haudu korrastama ja küünlaid panema. Sinna sõidetakse igalt poolt linnast, ja enamus inimesi ei ela kesklinnas vaid mujal. Seega kasutatakse bussi nr 8 ka surnuaiale minemiseks. Kui inimestel kaob võimalus kasutada bussi nr 8 mugavalt, st ei saa Hobujaamas või Viru keskuse bussiterminaalis bussile tulla on olukord oluliselt keerukam kui varem. Vanemad inimesed käivad tihti väikesed rehakesed kotis ja hakata jala minema läbi vihma ja lume Ahtri tänavale on kõigile palju keerukam.
Number 8 liinil kaob ära 5 peatust - Poska, Koidula, Kreutzwaldi, Pronksi, Hobujaama ning see pikendab igapäevaselt liikumisteed 20-40 minut
Number 8 liinil kaob ära 5 peatust - Poska, Koidula, Kreutzwaldi, Pronksi, Hobujaama. Poskat kasutavad kõik need, kes töötavad Laagna tee ja Narva mnt vahelisel alal. Pirital ei ole piisavalt koolikohti kõigile Mähe piirkonna lastele (juba 30 aastat sama probleem, mida KOV ei ole suutnud lahendada). Gümnaasiumikohtade puudus on veel kriitilisem. Kreuzwaldi peatust kasutavad Tallinna Ülikooli, Tallinna muusikakooli õpilased ja üliõpilased. Pronksi peatust kasutavad 21. keskkooli õpilased. Kuna Pirital ei ole lasteaiakohti (juba 30 aastat sama probleem, mida KOV ei ole suutnud lahendada), siis osad lapsed käivad lasteaias ka Kesklinnas. Hobujaamast liigutakse edasi Viru bussiterminali, Tallinna kaubamaja ja Solarise juurde ühistranspordipetustesse. Hobujaama peatuse likvideerimine ja asendamine Ahtri tn-l pikendab igapäevaselt liikumisteed 20-40 minutit päevas.
Bussi nr. 8 marsruudi muutmise teemaline koosolek.
Täna 24. juulil toimub Pirita Linnaosavalitsuses kell 18. 00 bussi nr. 8 marsruudi muutmise teemal koosolek, kuhu on oodatud kõik asjast huvitatud.
Pirita LOV infotelefon teatas vastuseks minu küsimusele, et täna arutatakse ainult bussi nr 5 teemat ja punkte, mida päevakorras ei ole, ei puudutata (ehk liinist nr 8 rääkida ei saa). Kahju.
Mähe Seltsist on info, et siiski lisatakse ka päevakorrapunkt bussi nr. 8 kohta.
Pirita LOV infost praegu kinnitati, et pannakse hääletusele päevakorrapunkt nr. 8 liini kohta.
NÕUAME BUSSILIINI NR 8 SÄILITAMIST ENDISEL MARSRUUDIL KUNI PEATUSENI HOBUJAAMA. OTSEÜHENDUSE LIKVIDEERIMINE KESKLINNA SÕLMPUNKTI
NÕUAME BUSSILIINI NR 8 SÄILITAMIST ENDISEL MARSRUUDIL KUNI PEATUSENI HOBUJAAMA. OTSEÜHENDUSE LIKVIDEERIMINE KESKLINNA SÕLMPUNKTIGA ON LUBAMATU!
mugavus
Inimesed on mugavad ja ei viitsi kõndida paar sammu. Ahtri ja Mere pst tänavalt Hobujaama kõnnib 4 minutiga. Peaksin ka rahvaalgatuse tegema, et mulle oluline nr 23 liinibuss sõidaks/peatuks eluasemele lähemal. Praegu kiirkõnniga läheb 7 minutit lähima peatuseni.
Palun arvestage ka kesklinna koolides/ringides käivate lastega, kelle teekond kooli muutub oluliselt pikemaks ja eluohtlikumaks. Ka eakamale inimesele ei ole selle teekonna pikkus sugugi 4 või 7-minutiline.
Vedand teil, Margus Tamm, et pole haigust ega vanadust ega raskeid kotte, mis teevad vahel paari meetri käimisegi raskeks. Tugevam empaatiavôime teeks teid sümpaatsemaks.
Tore, kellel vaja Ahtri tänavale sadamasse või merevaadet imetlema, see saab need paar saamu Viru keskusest/Hobujaamast kõndida 4 minutiga kui teised inimesed, kellel tööle ja kooli hommikuti kiire, saavad ruttu edasi Kaubamaja ümbrusest.
Kesklinnaga ühendus peab säilima
See, et nr. 8 hakkab jälle minema ka Balti Jaama nagu kunagi varasemalt on hea aga see peab toimuma kindlasti läbi Hobujaama.
oleks hea
Nõuame bussiliini nr 8 säilitamist marsruudil Narva maanteel ja Hobujaama mööda
Kreuzwaldi peatust kasutavad ka TKVG õpilased. Hobujaama peatusest saab tulla Viru bussijaama terminali ja valida sobiv marsruut. Parem oleks, kui 8. buss lõpuks Priisle tänavale läheks, sest Mähe elanikel pole otsebussi Lasnamäe piirkonda.
Kesklinnaga ühendus säilitada
Kas keegi on liikunud mööda Reidi teed ajal, kui sisse tuleb Tallinki laev? Reidi tee on autodest umbes, ükski buss ei liigu ilmselt sellel ajal graafikus. Kui pead veel jõudma edasi teisele transpordivahendile (trammile, trollile Mustamäe suunas, Bussijaama jne.), siis on väga reaalne oht hilineda. Miks peaks mööda Narva mnt. käima vaid Lasnamäe bussid, miks on need reisijad eelistatud seisus? Saavad ummikuteta kesklinna ja lisaks veel koju sõites soojas terminalis bussi oodata? 8 võib minna Balti Jaama ja veel kaugemale kui see on nii oluline, aga võiks sellel teekonnal läbida Narva mnt ja Mere pst.
Koolibuss
Nr 8 on hommikuti täis koolilapsi kes sõidavad Mähelt kesklinna kooli ja peale tunde koju tagasi. Ilmselgelt tekitab bussiliikluse Reidi teele suunamine laste jaoks suurt ebamugavust ja ohtu ümberistumiste ning täiendavate ristmikute ületamise tõttu. Kui buss sõidaks Mähelt Balti jaama suunas läbi Narva mnt ja Mere puiestee kaudu, siis saaksid nii 21KK kui ka VHK lapsed (ja ka teised kes Hobujaamas peavad ümber istuma) kiiremalt ja turvalisemalt kooli ja tagasi! Absurd on buss panna sõitma Reidi teele kus hommikuti ummikud, bussid ei püsiks graafikus ja kust on pikk tee kesklinna koolidesse!
Alljärgnev mõtted on kirjutatud vahetult infotunni järgselt ning esmalt saadetud Pirita FB kommentaariumi.
Austatud kaaskannatajad! Olen „mähekas” alates 1959. aastast. Infotunnile tulin nagu kõik teisedki, kuna nii kõnelevas meedias kui Pirita LOV kodulehel (18.06.kell 14.12) oli välja kuulutatud arutelu 5.,6. ja 8. bussiliini teemal. Mina jäin saali ka pärast seda, kui Mähe elanikud praktiliselt „persona non grata”- ks tunnistati... Kui 5.ja 6. liini teemal oli juba väga pikalt vaieldud, tõstsin ka mina käe ning küsisin esmalt, miks arutelu vaid Kose- keskseks kuulutati, kui teema ka 8.liini puudutab – ning millal tuleb koosolek Mähe rahva jaoks. Vastus: „ arutelu oligi välja kuulutatud vaid Kose rahva jaoks ja 8. liini küsimust arutame hiljem siseringis. Teadaandes ei olnud 8. liini märgitud”. Vältimaks sõna „ valetama”, küsiksin: kas ametnikul on tõsised mäluhäired või ei tea tema üks käsi, mida teine teeb... Kuna koosolekut vedavate kõnelejate suust kõlav - ja juba naljanumbriks kujunenud AINUS põhjendus oli, et kõik muudatused põhinevad otsesel statistikal ning soovil elanike teenindamist parendada (!!!) - ning statistika kinnitavat näiteks 5. liinil ühe olulise bussipeatuse täituvust 0,6 inimest bussi kohta ,palusin kodulehel avaldada statistiline number, milline % Õismäe elanikest soovis saada otseliini Mähele või vähemalt Pirita linnaossa – ja mis eriti oluline: mööda Reidi teed... Ja kuidas see soov avaldus , kui statistilised numbrid põhinevad vaid bussi sisenejate loendamisel. Tõsi: 8. liini pikendamine võib rõõmustada ka Mustamäe ja Balti jaama rajoonide elanikke, kelle ümberistumiste arv seeläbi väheneb. Vaevalt, et põhjus oleks Pirita rannas (– Õismäel on ju Harku järve- ja Kakumäe rand) , kuid reisijaiks oleks tõenäoliselt väike hulk inimesi, kes neis rajoonides töötavad. Samas – kui otsused põhinevad väidetavalt üksnes statistikal, siis sooviksin tõepoolest näha ka numbreid, mis tõendavad vajadust Mähe elanikkond kesklinnast eraldada. Nii Lasnamäe kui Õismäe teedel liigub mitmeid üksteist olulisel määral dubleerivaid ja kesklinna suunduvaid liine. Kas otsustajad ei ole märganud, et nii Kose kui Mähe jaoks on saadaval vaid vastavalt 5. ja 8. buss? Miks on Lasnamäe suvitaja asetatud võrreldes põlisasumite püsielanike suhtes privilegeeritud positsioonile? Tulemus: Kuna Lasnamäe suvitaja TAHAB otse randa saada, PEAB osa Kose elanikest ühistranspordist loobuma, Lasnamäe suvitaja EI TAHA Reidi teel Pirita bussidesse ümber istuda, kuid Mähe elanik PEAB edaspidi tööle/kooli/ kliinikusse pääsemiseks hakkama aastaringselt mereäärsetes peatustes vihma, tuule, tuisu või lauspäikese all ümberistumiseks bussi ootama. Ja kas Muuga või Merivälja elanikud oleksid tänulikud.kui tipptundidel nende niigi ülerahvastatud bussidesse mingil hetkel bussitäis Mähe elanikke trügib? Või vastupidi: õhtusel tipptunnil (arvukate) Lasnamäe bussidega Reidi tee peatusse kogunev Mähe rahvas niigi kitsukest ala ummistamas... Kommentaar jätkub...
Jätk kommentaarile: Alljärgnev mõtted on kirjutatud vahetult infotunni järgselt ning esmalt saadetud Pirita FB kommentaariumi.
Kas „ siseringis” 8. ja avalikult arutatud 5. liini üle otsustaval seltskonnal ei oleks siiski arukas kaaluda Lennujaamast alustava ning mitmeid Lasnamäe mikrorajoone läbiva 49. bussiliini graafiku tihendamist suveperioodil, et püsielanik koju ja suvitaja suplema pääseks? Jah – on mõistetav, et Lasnamäe LOV poolt survestatud ja samas järgmiste valimistulemuste pärast muretsev Pirita linnaosa vanem seisabki tõsise dilemma ees, kuid kelle õiguste kaitsmise eest talle täna palka makstakse ? Ma ei tahtnud ainsa Mähe elanikuna Kose rahva aega liigselt koormata: sellepärast küsisin pärast infotundi ühelt ametnikult eraviisiliselt, miks ei võiks 8. liini buss siiski Viru ringi läbida – ja sain vastuseks: „ Te peate mõistma – Viru ring on niigi üle koormatud !” Ei PEA ega TAHA mõista, , kuidas mõjutab üks harva liikuv liinibuss nii oluliselt kogu kesklinna liiklust – samal ajal, kui tähelepanu vääriv arv kesklinnast ära lõigatud Mähe inimesi edaspidi ühistraspordi eraauto vastu vahetab ja ikka Viru ringile suundub. Kas Pirita teede ummikud jäävad seetõttu väiksemaks? Kas lasemegi endale „siseringi otsustajail” pähe astuda? Loodan väga, et meie arutelu loevad ka Transpordiameti esindajad. Rääkides veel üle-autostumisest: võibolla peaksid meie ametnikud – kui suudaksid - end korrakski asetama bussiliikleja tasemele? Või - tsiteerides klassikut: „Astu alla oma aujärje pealt...”. Lugupidamisega, Helin Lippmaa Mähelt. 18. juuli 2023 L𝗶𝗻𝗻𝗮𝗼𝘀𝗮 v𝗮𝗹𝗶𝘁𝘀𝘂𝘀 𝗸𝘂𝘁𝘀𝘂𝗯 𝗲𝗿𝗮𝗸𝗼𝗿𝗿𝗮𝗹𝗶𝘀𝗲𝗹𝗲 𝗶𝗻𝗳𝗼𝘁𝘂𝗻𝗻𝗶𝗹𝗲 𝘀𝗲𝗼𝘀𝗲𝘀 𝗯𝘂𝘀𝘀𝗶𝗹𝗶𝗶𝗻𝗶𝗱𝗲 𝗺𝘂𝘂𝗱𝗮𝘁𝘂𝘀𝘁𝗲𝗴𝗮 https://www.tallinn.ee/et/pirita/uudis/l-v?fbclid=IwAR0ZXHp-0vbNCoacgjeIMNlfyqQ2W-u4pJ_r44SK48rH8OL7HeR6ueGG8G4 Juba sel neljapäeval, 20. juulil kl 17.30 toimub erakorraline infotund Pirita Linnaosa Valitsuse saalis, kuhu on oodatud kõik Pirita elanikud. Infotunnile registreerimine pole vajalik. Bussiliinide infotund.png Kohtumisel räägime aktuaalsetel teemadel seoses bussiliinide nr 5, 6, ja 8 muudatustega. Infotunnil osaleb Transpordiameti spetsialist, kes vastab küsimustele ja on valmis kuulama ettepanekuid.
Bussiliini nr 8 marsruudi muutmine Kesklinnas ei ole õige!
Pirita Linnaosakogu võttis 24.07.2023 ühehäälselt vastu otsuse, milles taunitakse linnavalitsuse kavatsust muuta alates 1. augustist bussiliini nr 8 marsruuti Kesklinna piirkonnas ehk liini suunamist Reidi teele. Linnaosakogu koosolekul tõstatati mitu korda küsimus, miks just nr 8 suunatakse Reidi teele, aga mitte nr 1, 34 aj 38, mis samuti suunduvad Piritalt Kesklinna. Linna esindajad väitsid koosolekul korduvalt, et kesklinn on ühistranspordiga ümmistatud (varemalt toodi põhjusena vaid kesklinna liigautostumist) ja Pirita bussiliine tuleb ka Reidi teele suunata. Miks aga just buss nr 8 selleks liiniks osutus vastust ei saadud. Hiljem aga selgus, et bussiliin nr 8 Reidi teele suunamise põhjus oli selles, et antud liin, erinevalt nr 1, 34 ja 38 bussist ei liigu Viimsi valla ja Maardu linna territooriumile ja kuna antud bussiliinide marsruudid ja graafikud ning ka finantseerimine on kokkulepitud Viimsi valla ja Maardu linnaga, siis neid kokkuleppeid nii lihtsalt muuta ei saa ja ainsaks võimaluseks jäigi buss nr 8. Ehk siis linnavalitsus ja sealne Transpordiamet eelistab oma linna kodanike heale teenindamisele hoopis linna tagamaa elanikke. Maksumaksjatena me sellega nõustuda ei saa. Samamoodi ei saa nõustuda umbmäärase linna väitega justnagu enamik Mähe elanikke soovivadki sõita mööda Reidi teed ja vaid vähesed soovivad kesklinna otse jõuda. Ühistranspordi loogika ütleb, et ümberistumisi tuleb korraldada selliselt, et ümberistujaid oleks edasisõitjatest selgelt vähemuses, mitte vastupidi. Antud juhul aga üritab linn sundida ca 80-90% inimesi Pirita teel ümber istuma vaid selleks et 10-20% saaksid mööda Reidi teed Balti-Jaama suunas sõita. Mugavat ümberistumist ei saa ka Pirita teel tagada, sest Pirita teel liikuvad bussid on juba niigi puupüsti täis ja nendesse veel bussijagu inimesi mahutada on juba ka matemaatiliselt võimatu. Antud petitsioon on ülioluline, et kohaliku kogukonna hääl saaks kuuldavaks ka linnavalitsuses. Nii nagu tehakse otsuseid kiirustades ja kogukonda kaasamata on võimalik neid otsuseid ka vägagi kiiresti muuta / tühistada kui selleks vaid tahe on. Loodame, et petsitsiooni toetajate poolt tekib surve linnavalitsusele sellise tahte tekkimiseks.
Tuhandetel läheks halvemaks
Edaspidi ei saaks bussiga nr 8 Hobujaama kui ümberistumise sõlmpunkti Äigrumäelt, Mähelt, Metsakastist, Padrikult ja Meriväljalt. Seda on kokku mitu tuhat (!) majapidamist. Ja veel - varasemalt on Kadrioru, Pirita, Merivälja, Padriku, Mähe, Äigrumäe ja Metsakasti koolilapsed ja teised väetimad saanud bussi nr 8 oodata terminalis halva ilma eest kaitstuna, nüüd peavad marssima iga ilmaga pool kilomeetrit mere poole ja seisma seal.
Toetan
Toetan nõuet, et Mähe rahvas peab saama buss nr 8-ga kesklinna! Meil on ainult üks buss ja see viigu ikka kesklinna ehk endisesse Hobujaama peatusesse, mitte Reidi teele, kuhu kellelgi asja pole. Lasnamäel läheb kümneid busse, kui tahetakse liiklust Narva maanteel hõrendada, viige mõni buss sealt Reidi teele!!!
Bussi 8 senine marsruut säilitada
Käisime täna 27.07 Pirita linnaosa valitsuses umbes kell 13 uurimas kuidas ja kuhu saab allkirja anda. Saime klaasi taga istuvalt tädilt nipsaka vastuse, et 1) tema seda ei tea ja siis 2) et need teavad, kes allkirju koguvad. Küsisime siis koordinaate - öeldi, et neid ei teata ja lõpuks soovitati saata email linnaosavalitsuse nimele. Sestap arvan, et lisaks bussi marsruudi säilimisele tuleks ka sääraseid vastuseid andev ametnik vallandada kui ülbuse ja enakompetentsuse kehastus.
Näotu ja ebademokraatlik otsustusprotsess.
Lugesin üleval olevad kommentaarid läbi, kuulsin infot tuttavalt ka bussis (nr.8), millele reageerisin 26.7 Facebookis ja pean vajalikuks tõdeda, et nii nahaalselt asju ajada nagu seda teeb praegune linnavalitsus on lihtsalt kuritegelik. Algul räägiti ju vaid liinist nr.5 ja EITATI liini 8. marsruudi muutmist. Siis aga - 1. augustiks väljakuulutatud muutuse künnisel, kinnitati, et muutub ka viimane. Endise riigikogu liikmena kinnitan, et see ei vasta elementaarsele seadusloomele ja kodanike kaasamisele otsuse tegemisel. Elik - 1. augustiks pakutud muutus tuleb tühistada ja korraldada hakatuseks samasugune koosolek nagu see oli liini 5. asjus. Koos aegsalt edastatud infoga.
Buss nr 8 marstuut säilitada endisel kujul
Mähe elanike ainukese otseühenduse likvideerimine kesklinna sõlmpunktiga on lubamatu. Buss nr 8 marstuut säilitada endisel kujul ja soovi korral pikendada (loomaaeda minekuks võin vabalt ka teise bussi peale minna, ei käi seal igapäevaselt. Lastele on igasugused ümberistumised turvarisk.
jätta liini nr.8 marsruut muutmata
Palume tühistada abilinnapea hr. Svet`i plaan ühendada bussiliinid nr.8 ja nr.43 Selgitan Ühendamise tulemusel muutub nr. 8 liini trajektoor, mis võtab ära Mähe elanike 70 aastat kestnud ja sissetöötatud ainsa võimaluse saada otse 20-30 min.linnasüdamesse st. Viru keskusse (omaaegne Stalini väljak)Seda võimalust ei tohi ära võtta. Jah, paberil on kena tõmmata joon Mähelt Õismäele linnasüdamest mööda minnes.Aga mõtlemata on jäänud sadadele inimestele,kelle elukorraldusele seega kriips peale tõmmatakse.Inimesed sõidavad Mähelt igapäevaselt kesklinna koolidesse, kaubanduskeskustesse, teatritesse, kontsertidele või kinodesse ja saavad mugavalt valida trammid või bussid ümberistumiseks teistesse asumitesse ,kus asuvad näiteks terviseasutused. Tähtsusetu pole ka fakt, et alati saab kojusõiduks soojas Viru Bussiterminalis turvaliselt vihma ja talvel külma eest varjul bussi oodata. Kas abilinnapea väljend " ajale jalgu jäänud " tähendab elanike loomuliku mugava elu äkilist " jalgu jäämist"? Meeldetuletuseks, et inimeste heaolu eest seismine on Keskerakonna põhiline eesmärk olnud. Lõpetuseks: on ammune tõde,et kui mingi süsteem hästi töötab, ei tohi seda kasvõi mingite ebamääraste üllate eesmärkide nimel paremaks tegema hakata.
Ettepanek
Buss võib sõita Balti jaama Viru ringi kaudu. Meriväljalt ja Mähelt on niiehknaa ebamugav bussiga liikuda, aga kui see veel ebamugavam, siis kasutatavus väheneb.
Ettepanek
Mugavuse suurendamiseks võiks nt Merivälja ja Mähe asumis liikuda ka väiksemad bussid, mis viivad inimesi bussi nr 1 või 8 peale, sest vanadel inimestel, kes elavad bussipeatusest kasvõi kilomeetri kaugusel on väga väsitav nii kaugele kõndida.
Ja töötavate inimeste jaoks on väga tähtis kiirus, aga kui vaid ühistranspordi peatuseni läheb ca 20 minutit, siis valitakse ikka auto.
Rahulolematus
Ei sobi Reidi tee kaudu bussi liikumine. Kaubamaja juures tuleb mul teha ümberistumine. Kui buss sõidab Reidi tee kaudu tuleb mul teha kolm ümberistumist, mis oluliselt pikendab nii minu kui ka mu laste tööle ja kooli jõudmis aega.
Käed eemale hästi töötavast süsteemist! Siinkohal Tallinna Bussiliinist nr. 8
On bussiliine, millel on ajalugu, ning nr. 8 buss Tallinnas, mis on pikki aastaid viinud linnast Mähele, Piritale, randa ja toonud tagasi kesklinna, varem Balti jaama rongi pealegi, on üks nende hulgast. Bussiliin, mille numbergi on armsaks saanud. Rahvas tunneb, Marsruut on super ning kôik on rahul. Kuna Balti jaama sai Hobujaamas ümberistumisega trammiga, siis liini lôpu ümbersuunamine Viru keskusesse oli igati vastuvôetav. Nüüd, selle asemel, et panna tööle UUS, uue numbri ja marsruudiga liin nt. Lasnamäelt Reidi teed vôi Ahtri tänavt vôi mistahes merepoolset teed pidi linna ja teha sellega uut ajalugu, samal ajal säilitades vana, ajab ajalooliste bussiliinide muutmise idee algatajate ja täideviijate ring untsu tuhandete inimeste igapäevase linnatranspordiga liikumise, mis on meie kliimas niikuinii ebamugav. Sundida Tallinnas nii tavalise vihma, lörtsi, tuule ja tormi käes rahvast ümber istuma mere ääres Russalka juures, kas linnavalitsuse otsustajad teavad, mis asi on bussi ootamisest külma käes saadud pôiepôletik? Kui pikk on nende arvates Eesti soe suvi? Kui väsinud on inimesed päevatööst, et neid veel lisaks koormata? Kas sellest tulenevaid pingeid ja JAMA on reaalselt ette kujutatud? Môelge järele! Nr 8 buss, alati rôômuga oodatud, niigi harva käiv (15 - 20 minutit) jääb sôitma nii nagu oli! Ja teised vanad liinid, nr. 5, ja nr.1 ka. Ja kui te seda muudate, siis linnavalitsuse säärased otsused pole loodusseadused nagu ka nad ise pole igavesed - ükskord saab see buss meid jälle mööda Narva manteed otse kesklinna viima niikuinii!