Tallinnale

Pöördumine Tallinna volikogule Pärtel-Peeter Pere tagandamiseks

  • Kodanik, isa, abikaasa, aktiivse eluviisi harrastaja, jalgrattur, mootorrattur, insener ja autojuht.,
  • Priit Tammeraid
,

Kommentaarid

Arvamus

Ei ole kahjuks küll Tallinna elanik, et saaks seda algatust allkirjastada, aga olen üsna mitme punktiga, mida Priit mainib nõus ja toetan algatust. Ma olen täiesti nõus, et meie poliitikas ei peaks osalema äärmuslased. Seda ükskõik, mis veendumusi omavad, ei marurahvuslased, ei radikaalsed usuhullud, ei radikaalsed linnaruumiaktivistid. Mind teeb kurvaks see, kuidas on korraga väga häälekalt asunud oma tahtmist läbi suruma huvigrupp, kelle tegevuse ajend justkui ühest küljest oleks arusaadav ja tihti viidatakse oma tegevuse juures ka reaalsetele murekohtadele, samas aga selle asemel, et algatada mõistlik ja rgumenteeritud arutelu, loobitakse pidevalt välja endale kasulikku statistikat, moonutatud fakte ning tuuakse eeskujuks muu maailma linnu, kus on sarnased eksperimendid nende seisukohast edukad olnud. Kahjuks ei kaasne nende eeskuju toomistega ka teise mündi külje demonstreerimist, kui palju näiteks majanduslikku kahju on kaasnenud selle linnaruumi radikaalse ümber kujundamisega kohalikele ettevõtjatele. Kompromissid ei ole nende fanaatikute jaoks lahenduseks ning nendega diskussiooni algatamine on tõesti umbes sama hea, kui loota sõltuvushäirega kodanikku päevapealt ümber kasvatada. Ise, küll tartlasena, linnas üsna palju nii auto, jalgratta, rula kui ka kondimootoriga ringi liikudes, ei ole märganud, et see ilma autota liiklejate olukord oleks reaalselt nii hull, kui seda ka Tartus teatav ringkond maalida üritab. Mis siis, kui mul jalgrattaga ohutut marsruuti mööda liikudes viis minutit kauem aega sihtpunkti jõudmine võtab, pigem naudingi ilma ja linnulaulu. Jalutan samamoodi mõnuga ning kuna vahel ka kaamera kaasas, peatun, et mõni foto teha, planeeringi oma käigud siis vastavalt. Ma arvan, et hoolimata pikematest vahemaadest on ka Tallinn samasugune linn, nagu iga teinegi ning oma liikumisi on võimalik liikumisviisist olenevalt planeerida ja optimeerida. Näiteks võimalusel kesklinna autoga vältida või jalgrattaga sõites valida sõidutee asemel jalgrattatee, mis küll võib-olla ei vii päris otse sihtkohta. Ühistranspordist rääkides tuletaks jaurjatele meelde, et mujal ilmas suuremates linnades paikneb suur osa sellest võrgustikust maa all, kus ta tõesti ongi kiire ja efektiivne ning mida ma võimalusel seal viibides ka alati ise eelistan. Metrooks hellitavalt kutsutakse, teate küll. Seni, kuni meil pole vahendeid ja võimalust ühistransporti maa alla kolida, ma selle efektiivsusest väga juttu ei teeks. Autoomaniku ning vanatehnikaentusiastina tunnen end hetkel umbes nagu kolmanda riigi armees teeninu peale II MS - paljude jaoks oled tagamaid teadmata automaatselt kriminaal ja sõjakurjategija, kuigi asjaolud, mis sind sinna viisid, on süüdistajatele teadmata. Täpselt sellise mõtte see autoomanike lausvihkamine teatava huvigrupi poolt hetkel pähe toob.