Tallinnale

Pöördumine Tallinna volikogule Pärtel-Peeter Pere tagandamiseks

  • Kodanik, isa, abikaasa, aktiivse eluviisi harrastaja, jalgrattur, mootorrattur, insener ja autojuht.,
  • Priit Tammeraid
,

Kommentaarid

Tagasiside

Tere! Tore, et olete algatuse loonud, kuid selles olevad punktid vajaksid ehk täpsustamist: " 1. Lõpetada Tallinna linnas pahatahtlik autoliikluse aeglustamine ning taastada endine olukord! Lubatud liiklusvoo liikumiskiirus on selgelt seotud Tallinna teedevõrgustiku läbilaskevõimega ja piirab selle efektiivset kasutamist." Autode sõidukiiruse alla toomisel on selge põhjus - liiklusohutus. Suurema kiiruse puhul kasvab jalakäija tõenäosus auto alla jäädes hukkuda hüppeliselt (vt graafik: https://www.err.ee/1609440644/partel-peeter-pere-uue-kooliaasta-algusest-tallinnas). Lisaks, kui auto sõidab 50 km/h või 40km/h siis on ajavõit linnas sõites loetav sekundites, nii või naa jäävad autod ristmikel teiste autode järel ootama. Läbilaskevõime peamine probleem on siiski autode rohkus, mitte taristu. " 2. Taastada liikluse põhimagistraalidel sõidukite radade arv! Liiklusmagistraalide radade arvust sõltub nii liikluse läbilaskevõime, kui ka ummikute pikkus ja ajaline kestvus." Ummikute pikkus ja läbilaskevõime oleneb siiski eelkõige autode arvust. Maailmas on palju näited, kus radade lisamine on toonud vaid lühiajalist (paarikuist) leevendust, kuid siis hakkavad inimesed mööda uusi radu sõitma ja ummikud on tagasi. Tallinnal pole ei raha ega vajadust samu ämbreid läbi astuda. Ummikutele pakub leevendust see, kui inimesed valivad auto asemel ühistranspordi, ratta või muu transpordivahendi. " 3. Taastada parkimiskohtade arv linnaruumis. Seoses parkimiskohtade vähendamisega on oluliselt piiratud Tallinna kesklinnas asuvate ettevõtete käivet." Tallinnas on juba hetkel meeletu kogus parkimiskohti - nii avalikus- kui eravalduses, parkimismajadest tänavateni. Parkimiskohtade lisandumine suurendab autostumist ja seeläbi ummikuid ning see omakorda (heli ja õhu) reostust. " 4. Kehtestada linna territooriumil selged nõuded elektriliste kergliikurite ohutuks kasutamiseks liikluses ja teostada ka järelevalvet antud nõuete täitmise üle, muuhulgas kergliikurite vastavuse osas liiklusseaduse nõuetes sätestatule. " Sarnaselt võiks teostada tugevamat järelevalvet ka autojuhtide tegevuse üle - nagu näitas Reidi tee kaamerate aktiveerimine, jääb suur enamus autojuhte reeglite (fooritule värvi jälgimisest kuni kiiruse jälgimiseni) jänni. Erinevalt kergliikuritest on autode tõttu ainuüksi Tallinnas viimase 5 aasta jooksul hukkunud 37 jalakäijat. Auto, mille juht ei jälgi liiklusreegleid võib olla sõna otseses mõttes surmav.

  1. Tsiteerides klassikuid: ruum sai otsa. Jätkan kommentaariga siin: "5. Panustada enam jalgratturite ja jalakäijate harimisse liiklusreeglite ja liikluskäitumise osas, tagamaks seeläbi liiklusohutust läbi teadlikkuse tõusu." Lisaks harimisse peab panustama ka paremasse taristusse, et tagada ohutus nii ratturitele endile, autojuhtidele kui ka jalakäijatele. "6. Panustama enam liiklusosakonna personali kvalifikatsiooni tõstmisesse, et tänavatele jõuaks vähem vääraid liiklusskeeme ja muudatused ning liikumissuunad oleks aegsasti selgelt liiklejatele märkide vahendusel kommunikeeritud." Nõus - kehtib nii sõidu- kui kergliiklusteede puhul, K. Järvani äkkmuudatused seoses Endla-Tehnika ja Pärnu mnt silla rattateedega on head näited halvast tööst. "7. Alustada umbusaldust volikogus abilinnapea Pärtel-Peeter Perele seoses Tallinna liiklejate ja äriomanike silmis Tallinna linnas liikluskaose tekitamisega." Tundub siinkohal irrelevantne, kuna kõik eelnevad punktid käsitlevad suuresti hoopis transpordivaldkonda, mille eest vastutab hoopis abilinnapea Kristjan Järvan. Teie õnneks alustasin paari päeva eest tema vastu allkirjade kogumist, oma allkirja saate anda siin: https://rahvaalgatus.ee/initiatives/1211-avaldame-umbusaldust-tallinna-abilinnapea-kristjan-järvanile PS! Aus ja läbipaistev oleks kui märgiksite, et algataja Priit Tammeraid on Eesti Autoomanike Liidu juhatuse esimees.

  2. Oliver, su seisukohad on avalikkusele tuttavad ja nende osas dialoog on sama edukas kui veenda paadunud narkomaani mõnuainetest loobuma. Aus ja läbipaistev on öelda, et muuhulgas olen ma tõepoolest ka EAOL juhatuse esimees. Kuid see amet ei võta minult õigust eraisikuna alustada rahvahääletust ja kui ma näen eraisikuna probleemi. Minu nägemuses ei ole õige tuua antud konflikti ühe osapoolena EAOL-i, kuna see oleks olemuselt väär ja süvendaks kunstlikult pilti, et autojuhid on autovihkajad. Kuid paljudel autojuhtidel on olemas isiklik jalgratas, millega nad ka vastavalt vajadusele liiguvad. Näiteks mina sõitsin 2023 aastal ca 3000km rattasadulas, millest vähemalt 2000km Tallinna teedel ja ma olen Tallinnas rattaga liiklemise võimalustega väga hästi kursis. Kuid paraku ei ole paljude inimeste jaoks jalgratas või ühistransport lahendus. Samuti vaidlen ma vastu väitele, et auto ei ole efektiivne transpordivahend. Kui võtta arvesse auto pakutavat kiirust, kandevõimet, ilmastikust sõltumatust, turvalisust ja selle juures ökonoomsust, siis autol sisuliselt puudub täna alternatiiv. Riiklikpoliitika on kujundanud riiki tõmbekeskused. Kinnisvaraarendused on viinud elukohad töökohtadest kaugele. Riik on soodustanud noorte perede kolimist maale, kus sisuliselt puuduvad töökohad ja võimalus haridusele. Kui sa elad kesklinnas ja sind häirib kõrvaltänavasse autoga tööle sõitev naabrimees, siis tegelikkuses moodustab ta olematu osa auto kasutajatest. P.S. kas sina oma kaasvõitlejatega vead valimisliitu "Roherattur"? Nende programm on juskui sinu seisukohtadest vormitud.

  3. Tsiteerides Priitu: "Kuid paraku ei ole paljude inimeste jaoks jalgratas või ühistransport lahendus." Kas te olete mõelnud sellele, miks see nii on? Ehk oleks targem läheneda probleemile teistmoodi ning kaaluda teisi lahendusi? Tallinn pole kummist ning me ei saa linnaruumi rohkem autosid ära mahutada. Kui minna edasi petitsioonis välja toodud eesmärkidega, nagu teede laiendamine ning parkimiskohtade lisamine, oleme kulutanud kümneid või sadu miljoneid eurosid ning märgatavalt suurendanud hoolduskulusid. Paari kuu või aasta jooksul on need teed autodest umbes ning parkimiskohad on jälle otsas, mida me siis teeme?

  4. Herman, autod ei tekita autosid. Autosi liiklusesse tekitab vajadus. See on olnud riiklik poliitika, et riigiteenused koondatakse tõmbekeskustesse. Kujuta korraks Tallinnat ette ilma riigiasutuste, ilma kultuuriasutuste, ilma meditsiiniasutuste ja ärihooneteta. Tallinn oleks tühi nagu Covidi ajal ja ettevõtted lähevad pankrotti. Teleportatsiooni kahjuks ei ole veel olemas.