Tondi ülekäigu hiljutise rajamisega ehitati sinna järsk ja ohtlik ramp, selle asemel, et sinna korralik lift teha. Rongijaam peaks olema palju mugavamalt ligipääsetav, mitte lasta rattastoolis inimesed, lapsevankritega emad ning liikumisraskustega eakad mööda järsku rampi ronida
Praegune Tondi rongijaama lahendus on paljudele reisijatele äärmiselt ebamugav ja ohtlik. Järsk ja kitsas ramp, mis paigaldati lifti asemel, seab liikumisraskustega inimestele, lapsevankritega vanematele, eakatele ja jalgratturitele tõsiseid ohutus- ja ligipääsuprobleeme. Rambi järsk kallak võib põhjustada kukkumisi ja õnnetusi, eriti talvel, kui see muutub libedaks. Lisaks on see lahendus ebavõrdne ja piirab paljude inimeste vaba liikumist.
Lihtne lahendus Tondi rongipeatuse ligipääsetavuse probleemile on konkreetne ja praktiline: paigaldada peatusesse lift, mis tagaks ohutu ja mugava juurdepääsu kõigile reisijatele. . Lift võimaldaks liikumisraskustega inimestel, lapsevankritega peredel ja eakatel kasutada peatust turvaliselt ja sõltumatult.
Hea ligipääsetavusega ühistransport soodustab sotsiaalset kaasatust ning vähendab ebavõrdsust. Eestis on ligipääsetavus eriti oluline, sest meil on vananev elanikkond ja liikumispuudega inimeste arv kasvab.
EDF (European Disability Forum) räägib, et rööbastransport peab olema mugavalt ja sujuvalt kättesaadav puudega inimestele. Nende kodulehelt:
Regulation 1300/2014 on the technical specifications for interoperability relating to accessibility of the Union’s rail system for persons with disabilities and persons with reduced mobility (TSI PRM) is an important tool to make rail travel more accessible for persons with disabilities. The Specifications ensure that all new trains and certain stations will have to be accessible to persons with disabilities. EDF was involved in the revision process of the legislation 2011 – 2014 as part of a working group of the European Railway Agency, representing persons with disabilities as users of rail transport and it ensured important improvements of the Regulation. Following the publication of the revised law, EDF is now actively monitoring its implementation.