Tallinn on otsustanud muuta bussiliine 21. oktoobri 2024 seisuga.
Seal hulgas muudetakse buss nr 49 nii, et Piritalt ei sõida enam mööda Kloostrimetsa tee ega Iru kaudu Lasnamäele vaid kesklinna poole ja sealt otse Suur-Sõjamäele.
Info: https://www.tallinn.ee/et/uusliinivork
Kui liin nr 49 marsruudi vähendatakse, siis uus liin 48 ei asenda vähendatud osa.
Informatsiooni liinide kohta leiab siit: https://www.tallinn.ee/et/uusliinivork/liinivorgu-muudatused-pirital Pilt näitab planeeritud liini 48 marsruuti.
Mured uue liiniga 48 on järgnevad:
- Liin teeb Lasnamäel ringi, ehk liin võtab kaua aega. Tööle sõitvad inimesed on sunnitud tegema "ekskursiooni" selleks et jõuda tööle. Lisaring võib sobida koolilastele ja teistele, kellel vaja minna Tervisemajja.
- Ka inimesed Muugalt ja Irult on sunnitud sõitma kauem tööle, kuna 48 ei sõita Suur-Sõjamäele ega Ülemiste Cityle.
- Samuti puudub ühendust Viimsiga. Viimsi ühendust on vaja mõlema suunas, kes töötab Viimsis, kes töötab Irul ja Lasnamäel.
- Lasnamäe inimesed kasutavad ka liini 49 palju, nii Ülemistele kui Viimisi suunas. Uus liin on aeglasem kui vana liin, ja lisab ümber istumist.
Kogu kirjeldatud punktid viivad olukorrani, kus puudub inimeste vajadusi arvestatav bussiühendus, mis on vastuolus mõistliku ühistranspordi strateegiaga. See viib tagasi selleni, et inimesed on sunniutud oma tegemisteks võtma kasutusele auto. Kuna Pärnamäe teel on kasvav ummik, siis on tahtis, et ühistransport muudaks olukorda paremaks, mitte hullemaks, mida autode kasutuselevõtt teeks.
Muuga poolt tulla liiniga 34 on mure ümber istumisega Laiaküla peatuses, kuna graafikud ei sünkroniseeritud. See tekib tihti pikad ootajad Laiakülapeatuses. Palju inimesi Muugal töötavad Lasnamäel ja Ülemiste Citys. Praegu saab otse bussiga (liinid 102/172), aga need liinid sõidavad umbes iga kahe tunni tagant.
Tallinnale on esitatud põhjused ka, miks liini 49 mitte muuta. Nad on kinnitatud informatsiooni vastuvõttu, aga ei ole vastanud.
Ettepanekud
Käesoleva rahvaalgatusega eesmärk on liini 49 säilimine, sellisel kujul nagu on olnud. Uus (kiir)liin 48E võib tulla Viimsi ja Suur-Sõjamäe/Ülemiste vahel, aga Kloorstimetsa tee, Pärnamäe tee peavad säilima ühendus töökohtadega.
Lisaks, teeme ettepaneku muuta liinide 34 ja 49 sõiduplaane, et ühest bussist saab mõistliku aja jooksul bussiga edasi sõita Lasnamäe ja Muuga suunas Laiaküla peatuses.
Muugalt sõidavad palju inimesi Lasnamäele, lisaks võib kaaluda tipptunniliin Muugalt Lasnamäele bussiliini.
Toetan algatust.
Väga õige algatus. Ühistranspordi muudatused peavad teenima ennekõike ühistranspordi kasutajatest piritalaste huve ja seniseid bussikasutajaid ei saa panna tänasest halvemasse olukorda. Linn ja ühistransport peavad arenema mitte taandarenema. Piritalste jaoks on kujunenud Viimsi valla keskusala (Haabneeme alevik) tõmbekeskuseks kus asuvad nii koolid kui ka meditsiiniasutused ja vaba aja veetmise võimalused koos piirkonna suurima kuktuurikeskusega Artium ning mitme spordikeskuse ja suusamäega. Pirita areng on juba 25 aastat sisuliselt toimunud vaid elamuarenduse suunas ja vajalikke sotsiaal, haridus ja muid piirkonda väärtustavaid objekte ei ole rajatud. Võimaluste avardumise asemel on neid aina vähemaks jäänud. Ei leitud Pirital kohta ka Mähe perearstikeskusele, kes nüüd teenindab pea 1/3 Pirita elanikest Viimsis asuvas keskuses. Ühistransport peab looma võimalused igapäevaste tegevuste teostamiseks võimalikult kiirelt ja mugavalt. Tallinna Transpordiameti poolt välja pakutud Piritat puudutavad muudatused aga halvendavad nii sihtpunktideni ühistranspordiga ligipääsetavust kui ka bussikasutaja mugavust ning aega. Korduvad ümberistumised ja ja ilma valgusfoorita magistraalteede ületamised suurendavad ka liiklusohtlikkust millega võivad kaasneda väga kurvad tagajärjed. Pirita ühistransporti tuleb vaadata tervikuna mitte tükkidena kus tervikpilti ei teki või mille kasutamine on selgelt ebamugav, ajakulukas ja ohtlik. Toetan algatust.
Toetan
ˇ49 liin nagu vanasti ja 48 võiks katta siis algselt plaanitud ala ehk Pärnamäe teel asuvat asumit...
Ma ei saa täpselt aru? Kas sa saad paremini seletada?
Esialgsetes plaanides oli 48 plaanis panna sõitma Priisle-Mähe-Pirita liinile. See muudeti ümber praeguseks monstrumiks pärast rahva tagasisidet.
Toetan algatust
Toetan algatust!
49 peab jääma sellisel kujul nagu praegu on.
Toetan
Toetan algatust et nr.49 maršruut jääks samaks.
Toetan
Alles peaks jääma võimalus Viimsi tööl käia ka mustakivi,ümera,raadiku inimestel milleks on hetkel liin 49.Toetan nr, 49 sama marsuudi samaks jätmist.
Nr. 49 buss
Nr. 49 bussiliin peab jääma samaks. Hommikul, õhtul 17.00 paiku on bussid rahvast täis ja peaks olema pikk buss.
Toetan
Nr 49 bussiliin peab jääma samaks.
Toetan algatust!
49 bussiliin peab jääma samaks!
Toetan
49 peab jääma sellisel kujul nagu praegu on.
Toetan
49bussiliin peab jääma samaks!!!
Toetan
Bussiliin nr 49 peab säilima
Toetan
Bussiliin 49 peab säilima praegusel kujul. Hommikul ja õhtul tipptunni ajal panna pikk buss
Toetan
Toetan
Bussiliin nr 49
Toetan bussiliini säilimist siis jäeb alles ka Metsakalmistu peatus, mis oli tähtis omalajal 49 bussiliini loomisel!
Bussiliin nr.49
Toetan liini nr. 49 teekonda sellisena nagu praegu. Kloostrimetsa/Botaanikaaia peatusega. Pirita teel sõidab piisavalt liine, pole mõtet dubleerida
Nõustun
Toetan, jääb lihtne võimalus viimsisse saada. Selle liini kadumine teeks tööle käimise keerulisemaks.
Ühendust Lasnamäe kanaliga otse ei ole kui 49 kaob 😔
Väga, väga on vaja Viimsiga ühendust, bussi, mis sõidab läbi Lasnamäe kanali.
Bussiliin nr.49
Toetan algatust et nr.49 maršruut jääks samaks
Toetan
Olen juba mitmel pool avaldanud arvamust, et 49.liini kaotamine praegusel kujul on sigadus ja läbi mõtlemata !!!
Bussiliin nr 49
49 peab jääma sellisel kujul nagu praegu on.
Bussiliin nr.49
Toetan algatust. Täiesti läbimõtlemata ja egoistlik muudatus. 49 peab jääma vanal kujul alles.
Buss 49
49 peab jääma sellisel kujul nagu praegu on.
49 buus
Toetan nr, 49 sama marsuudi samaks jätmist.
49 peab jääma sellisel kujul nagu praegu on.
49 peab jääma sellisel kujul nagu praegu on.
49 автобус
верните автобус ВЗАД !!!!
.
Toetan algatust et nr.49 maršruut jääks samaks.
.
Toetan algatust
Anzelika Jakobson
Верните 49 по Лаагна в Виимси!!
Toetan
Toetan, et 49 bussiliin peaks jääma vanamoodi ehk nii nagu praegu on
Toetan
49 marsruut peab säilima praegusel kujul.
Toetan
Buss nr.49 marsruut peab jääma samaks!!!
49 маршрут
49 marsruut peab säilima praegusel kujul.
Tööle Meriväljale
49 peab säilima. Kuidas Ussimäelt saada otse Meriväljale. Tööle ja kooli!!! Olge mõistlikud ,ärge lõhkuge kõike,mis hästi töötab
49 bussiliin
49 bussiliin peab jääma endisel kujul
49 bussiliin
Buss nr.49 marsruut peab jääma samaks!
49 bussiliini on väga vaja!
49 bussiliini on eluliselt vaja lasnamäelastele ja mulle isiklikult.
Toetan
Buss nr 49 peab sõitma lasnamäele ka!
Toetan
Miks peavad sajad inimesed kes kanali ääres elavad, hakkama igapäevaselt Piritale,Pärnamäele või Viimsisse sõitmiseks ümberistumisi tegema,kui praegu on selleks otseliin? Sajad inimesed pannakse Lasnamäe vahel seiklema,et mõned Piritalt kiiremini lennutama jõuaks? Buss 49 peab jääma vana marsruuti sõitma.
TOETAN.
Parim teekond 49 liinil on ikkagi mööda Laagna teed, mitte lisada ülekoormust Pirita teele.
Toetan
8 aastat tagasi soovisid Mähe elanikud muuta 49 liini nii, et see sõidaks Kloostrimetsa tee asemel läbi Mähe. Siis oli Linna vastus: Tallinna linn toob seni bussimarsruudi mittemuutmise põhjustena esile luua võimalus külastada Pirita randa, Metsakalmistut, Botaanikaaeda ja Teletorni. Kas nüüd on liini 49 otstarve järsku muutunud? https://www.facebook.com/.../hei-m%C3.../10153754282932753/
Kahjuks link ei avane. Kas see on kinnise grupist?
https://www.facebook.com/PiritaInimesed/posts/hei-m%C3%A4he-lepiku-%C3%A4igrum%C3%A4e-ja-metsakasti-asumi-k%C3%BCla-elanikudm%C3%A4he-selts-algatas-t%C3%A4n/10153754282932753/
Toetan!
Bussiliini 49 säilimine on vajalik, sest seda liini kasutavad paljud eakad inimesed, et käia Pärnamäe kalmistul, see liin on oluline ühenduslüli erinevate piirkondade vahel.
Toetan!
Palun säilida vana maršruut!
Toetan algatust!
Milleks muuta juba toimivaid liine? Inimesed on oma elud, töökohad, koolid, trennid juba nende liinide järele sättinud ja nüüd tuleb selleks, et samasse kohta jõuda teha mitu ümberistumist ja ajakulust ma ei räägigi. Väidetavalt 49 marsruudi muutmisega taheti teha mugavamaks ja kiiremaks ühendused erinevate linnaosadega - jättes välja "mõned" (!!!) vähema kasutusega peatused - ehk siis praktiliselt kogu Lasnamäe lõigati marsruudilt välja. Lasnamäe, mis on tihedaima asustusega linnaosa - linn linnas. Kuidas see mugavamaks ja kiiremaks ühendused tegi? Uus 48 liin ei kata 49 marsruuti. Kuidas saada Meriväljale? Viimsisse? Ja ka Seli piirkonna elanikud tahaks Lennujaama ühendust.
Toetan bussiliin 49 säilimist endisel kujul
49. bussiliin peab säilima endisel kujul juba seetõttu, et meie Viimsi valla Laiaküla (Pärnamäe tee algus) elanikel peab olema võimalus sõita Viimsi valla keskusesse Nelgi teel. Kui 49. liin rajati oli see üheks rajamise argumendiks. 49. Liini pidamist toetab ka Viimsi vald. Kas nyyd on siis olulisemaks muutunud üksikute Viimsis elavate ja Ülemiste citysse tööle minevate inimeste eelistamine - soovitakse sisuliselt teha ekspress, mis viib Pirita teelt Ülemistele, Vaevalt, et viimsilased bussiga lennujaama sõidavad.... Samas soovivad nii Laiaküla elanikud kui ka Jõelähtme valla Iru küla elanikud sõita Iru peatusest Lasnamäe lõppu Ussimäe teele või siis Laagna teele, kus on võimalik mistahes liinidele ümberistuda. Kavandatav 48. buss soovitakse tiirutama panna Lasnamäe vahele, mis on mõttetu aja raiskamine meie jaoks. Kus siin siis loodava 48. liini ajavõit on, mida põhjendatakse 49. liini ümbertegemise puhul?
Infoks: Pirita koosolekul 9ndal Septembril öeldi otse, et 48 on mõeldud koolilastele
Ei toeta
Kahjuks on see lõpuni läbi mõtlemata ettepanek, sest Mähe inimestele oleks kordades kasulikum, kui 49 sõidaks Pirita ja Pärnamäe vahel mööda Randvere ja Pärnamäe teed, tehes pöörde Ecolandi juures. Metsakalmistu ja Botaanikaaia külastajatelt tahaks küsida, et mitu korda aastas te seal käite? Ecolandi juurest sõitmine oleks igatahes kümnetele või sadadele inimestele igapäevaselt oluliselt kasulikum kui 49 tiksumine mööda Kloostrimetsa teed …
Toetan
Kas tõesti on Mustamäe ja õismäel elavad inimesed tähtsamad,et neile tehti otse buss nr 13 millega saavad ilma ümber istumast lennujaama.Aga Lasnamäe inimesed kes töötavad Lennujaamas peavad hakkama tööl käima ümber istumisega,et lennujaama tööle minna.Ennem sain tööle ( lennujaama) bussiga majakasse ja sealt trammiga.Siis võeti trammi liiklus maha.Siis avastasin,et saab ilma ümber istumast buss nr 49.Ja nüüd tahetakse see taas ära võtta.Võiks ikka mingigi buss jääda millega saaks otse ilma ümber istumise töölegi minna...
Toetan
Linnamäe tänav on tihti ummikutes. Linna poole liikuv transport. Eriti tuisuga. Keegi ei jõua oma sihtkohta õigel ajal. Olen kindel, et buss jääb alati hiljaks.
Toetan!
Lapsed 4 korda nädalas käivad bussiga trenni Viimsisse. Samas vana marsruudiga said nad mugavalt Ülemistesse või Lasnamäele vavavanemate juurde minna. Nüüd, mis tuleb välja, et tee Lasnamäele, mis varem võttis 10 min, nüüd hakkab tund aega võtma? See on absurdne. Meil siin käivad 2,5 bussiliini ja kõik oli rahul sellega, me saime igale poole sõita mugavalt. Bissid olid nii hommikuti, kui ka õhtuti rahvast täis.
Toetan!
Buss 49 peab vana marsruudi soitma. Mina koos mehega soidame toole ilma umberistumist. Moned mehe kollegid soidavad Viimsist toole selle bussiga. Minu tookaslased ka kasutavad see buss. Ja see buss nii hommikuti, kui ka ohtuti on rahvas tais.
Ei toeta!
kahjkuks, noh praegu juba midagi ei saa muuta. Aasta tagasi bussiliini 5 oli erand. Aga praegu erandit pole.. See liin ei ole nii populaarne,nagu 5.
Toetan
49 bussiliin peab jääma samaks!
Toetan
49 bussil on osa peatusi Meriväljal- Mähel eemaldatud (nt Tuule, Kaasiku) ja neid on veel, mis eemaldati. 48 buss aga ei sõida Viimsini. Lisaks tiirutab 48 buss Lasnamäel liigselt.
Toetan
49 peab jääma sõitma läbi kanali Viimsisse. Oleme käinud Viimsi Atriumis kontsertidel ja kõik jõudsime probleemideta koju. Nii Laagna, Priisle, Seli, Kärberi inimesed. Nüüd on see tehtud võimatuks. Nädala vahetusel on graafikud niigi hõredad ja ümberistumistega kokku võtab pea kaks tundi, et koju jõuda. Ja me ei palugi peatusid oma uste ette. Need 500 ja 800 meetrit saame käidud.
Ecolandist Lasnamäele
Esialgne No48 marsruut oli väga hea. Läks Ecolandist Lasnamäele. Praegi jälle pole bussi, mis sõidaks Pärnamäe tee tervenisti (ja kiiresti!).
Toetan
Miks oli vaja muuta hästi toimivat liini nr. 49? Pirita teed mööda sõidab Viimsisse ju buss nr. 1. Kui olete rahva soovidele vastu tulnud siis võiks kaaluda 49 liini suunamist Viimsisse Muuli teed mööda kasvõi mõned korrad päevas tipptundidel. Muuga sadamas tegutsevad firmad pakuvad tööd ka tallinnlastele.
Kaasiku peatus
Absurdne, et kaotati Kaasiku peatus kust buss nüüd peatumata mööda sõidab. Lapsed kasutasid seda liini Viimsi kooli sõitmiseks ja tagasi. Muidugi saab ka number ühega, mis aga Viimsi kooli poole sõites teeb ringi sisse Vallamaja juurest läbi sõites. Miks ei võiks Kaasiku jääda nn nõude peatuseks selle asemel, et peatumata mööda tuhiseda.