Tallinn on otsustanud muuta bussiliine 21. oktoobri 2024 seisuga.
Seal hulgas muudetakse buss nr 49 nii, et Piritalt ei sõida enam mööda Kloostrimetsa tee ega Iru kaudu Lasnamäele vaid kesklinna poole ja sealt otse Suur-Sõjamäele.
Info: https://www.tallinn.ee/et/uusliinivork
Kui liin nr 49 marsruudi vähendatakse, siis uus liin 48 ei asenda vähendatud osa.
Informatsiooni liinide kohta leiab siit: https://www.tallinn.ee/et/uusliinivork/liinivorgu-muudatused-pirital Pilt näitab planeeritud liini 48 marsruuti.
Mured uue liiniga 48 on järgnevad:
- Liin teeb Lasnamäel ringi, ehk liin võtab kaua aega. Tööle sõitvad inimesed on sunnitud tegema "ekskursiooni" selleks et jõuda tööle. Lisaring võib sobida koolilastele ja teistele, kellel vaja minna Tervisemajja.
- Ka inimesed Muugalt ja Irult on sunnitud sõitma kauem tööle, kuna 48 ei sõita Suur-Sõjamäele ega Ülemiste Cityle.
- Samuti puudub ühendust Viimsiga. Viimsi ühendust on vaja mõlema suunas, kes töötab Viimsis, kes töötab Irul ja Lasnamäel.
- Lasnamäe inimesed kasutavad ka liini 49 palju, nii Ülemistele kui Viimisi suunas. Uus liin on aeglasem kui vana liin, ja lisab ümber istumist.
Kogu kirjeldatud punktid viivad olukorrani, kus puudub inimeste vajadusi arvestatav bussiühendus, mis on vastuolus mõistliku ühistranspordi strateegiaga. See viib tagasi selleni, et inimesed on sunniutud oma tegemisteks võtma kasutusele auto. Kuna Pärnamäe teel on kasvav ummik, siis on tahtis, et ühistransport muudaks olukorda paremaks, mitte hullemaks, mida autode kasutuselevõtt teeks.
Muuga poolt tulla liiniga 34 on mure ümber istumisega Laiaküla peatuses, kuna graafikud ei sünkroniseeritud. See tekib tihti pikad ootajad Laiakülapeatuses. Palju inimesi Muugal töötavad Lasnamäel ja Ülemiste Citys. Praegu saab otse bussiga (liinid 102/172), aga need liinid sõidavad umbes iga kahe tunni tagant.
Tallinnale on esitatud põhjused ka, miks liini 49 mitte muuta. Nad on kinnitatud informatsiooni vastuvõttu, aga ei ole vastanud.
Ettepanekud
Käesoleva rahvaalgatusega eesmärk on liini 49 säilimine, sellisel kujul nagu on olnud. Uus (kiir)liin 48E võib tulla Viimsi ja Suur-Sõjamäe/Ülemiste vahel, aga Kloorstimetsa tee, Pärnamäe tee peavad säilima ühendus töökohtadega.
Lisaks, teeme ettepaneku muuta liinide 34 ja 49 sõiduplaane, et ühest bussist saab mõistliku aja jooksul bussiga edasi sõita Lasnamäe ja Muuga suunas Laiaküla peatuses.
Muugalt sõidavad palju inimesi Lasnamäele, lisaks võib kaaluda tipptunniliin Muugalt Lasnamäele bussiliini.
Toetan algatust.
Väga õige algatus. Ühistranspordi muudatused peavad teenima ennekõike ühistranspordi kasutajatest piritalaste huve ja seniseid bussikasutajaid ei saa panna tänasest halvemasse olukorda. Linn ja ühistransport peavad arenema mitte taandarenema. Piritalste jaoks on kujunenud Viimsi valla keskusala (Haabneeme alevik) tõmbekeskuseks kus asuvad nii koolid kui ka meditsiiniasutused ja vaba aja veetmise võimalused koos piirkonna suurima kuktuurikeskusega Artium ning mitme spordikeskuse ja suusamäega. Pirita areng on juba 25 aastat sisuliselt toimunud vaid elamuarenduse suunas ja vajalikke sotsiaal, haridus ja muid piirkonda väärtustavaid objekte ei ole rajatud. Võimaluste avardumise asemel on neid aina vähemaks jäänud. Ei leitud Pirital kohta ka Mähe perearstikeskusele, kes nüüd teenindab pea 1/3 Pirita elanikest Viimsis asuvas keskuses. Ühistransport peab looma võimalused igapäevaste tegevuste teostamiseks võimalikult kiirelt ja mugavalt. Tallinna Transpordiameti poolt välja pakutud Piritat puudutavad muudatused aga halvendavad nii sihtpunktideni ühistranspordiga ligipääsetavust kui ka bussikasutaja mugavust ning aega. Korduvad ümberistumised ja ja ilma valgusfoorita magistraalteede ületamised suurendavad ka liiklusohtlikkust millega võivad kaasneda väga kurvad tagajärjed. Pirita ühistransporti tuleb vaadata tervikuna mitte tükkidena kus tervikpilti ei teki või mille kasutamine on selgelt ebamugav, ajakulukas ja ohtlik. Toetan algatust.
Toetan
ˇ49 liin nagu vanasti ja 48 võiks katta siis algselt plaanitud ala ehk Pärnamäe teel asuvat asumit...
Ma ei saa täpselt aru? Kas sa saad paremini seletada?
Esialgsetes plaanides oli 48 plaanis panna sõitma Priisle-Mähe-Pirita liinile. See muudeti ümber praeguseks monstrumiks pärast rahva tagasisidet.
Toetan algatust
Toetan algatust!
49 peab jääma sellisel kujul nagu praegu on.
Toetan
Toetan algatust et nr.49 maršruut jääks samaks.
Toetan
Alles peaks jääma võimalus Viimsi tööl käia ka mustakivi,ümera,raadiku inimestel milleks on hetkel liin 49.Toetan nr, 49 sama marsuudi samaks jätmist.
Nr. 49 buss
Nr. 49 bussiliin peab jääma samaks. Hommikul, õhtul 17.00 paiku on bussid rahvast täis ja peaks olema pikk buss.
Toetan
Nr 49 bussiliin peab jääma samaks.
Toetan algatust!
49 bussiliin peab jääma samaks!
Toetan
49 peab jääma sellisel kujul nagu praegu on.
Toetan
49bussiliin peab jääma samaks!!!
Toetan
Bussiliin nr 49 peab säilima
Toetan
Bussiliin 49 peab säilima praegusel kujul. Hommikul ja õhtul tipptunni ajal panna pikk buss
Toetan
Toetan
Bussiliin nr 49
Toetan bussiliini säilimist siis jäeb alles ka Metsakalmistu peatus, mis oli tähtis omalajal 49 bussiliini loomisel!
Bussiliin nr.49
Toetan liini nr. 49 teekonda sellisena nagu praegu. Kloostrimetsa/Botaanikaaia peatusega. Pirita teel sõidab piisavalt liine, pole mõtet dubleerida
Nõustun
Toetan, jääb lihtne võimalus viimsisse saada. Selle liini kadumine teeks tööle käimise keerulisemaks.
Ühendust Lasnamäe kanaliga otse ei ole kui 49 kaob 😔
Väga, väga on vaja Viimsiga ühendust, bussi, mis sõidab läbi Lasnamäe kanali.
Bussiliin nr.49
Toetan algatust et nr.49 maršruut jääks samaks
Toetan
Olen juba mitmel pool avaldanud arvamust, et 49.liini kaotamine praegusel kujul on sigadus ja läbi mõtlemata !!!
Bussiliin nr 49
49 peab jääma sellisel kujul nagu praegu on.
Bussiliin nr.49
Toetan algatust. Täiesti läbimõtlemata ja egoistlik muudatus. 49 peab jääma vanal kujul alles.
Buss 49
49 peab jääma sellisel kujul nagu praegu on.
49 buus
Toetan nr, 49 sama marsuudi samaks jätmist.
49 peab jääma sellisel kujul nagu praegu on.
49 peab jääma sellisel kujul nagu praegu on.
49 автобус
верните автобус ВЗАД !!!!
.
Toetan algatust et nr.49 maršruut jääks samaks.
.
Toetan algatust
Anzelika Jakobson
Верните 49 по Лаагна в Виимси!!
Toetan
Toetan, et 49 bussiliin peaks jääma vanamoodi ehk nii nagu praegu on
Toetan
49 marsruut peab säilima praegusel kujul.
Toetan
Buss nr.49 marsruut peab jääma samaks!!!
49 маршрут
49 marsruut peab säilima praegusel kujul.
Tööle Meriväljale
49 peab säilima. Kuidas Ussimäelt saada otse Meriväljale. Tööle ja kooli!!! Olge mõistlikud ,ärge lõhkuge kõike,mis hästi töötab
49 bussiliin
49 bussiliin peab jääma endisel kujul
49 bussiliin
Buss nr.49 marsruut peab jääma samaks!
49 bussiliini on väga vaja!
49 bussiliini on eluliselt vaja lasnamäelastele ja mulle isiklikult.
Toetan
Buss nr 49 peab sõitma lasnamäele ka!
Toetan
Miks peavad sajad inimesed kes kanali ääres elavad, hakkama igapäevaselt Piritale,Pärnamäele või Viimsisse sõitmiseks ümberistumisi tegema,kui praegu on selleks otseliin? Sajad inimesed pannakse Lasnamäe vahel seiklema,et mõned Piritalt kiiremini lennutama jõuaks? Buss 49 peab jääma vana marsruuti sõitma.
TOETAN.
Parim teekond 49 liinil on ikkagi mööda Laagna teed, mitte lisada ülekoormust Pirita teele.
Toetan
8 aastat tagasi soovisid Mähe elanikud muuta 49 liini nii, et see sõidaks Kloostrimetsa tee asemel läbi Mähe. Siis oli Linna vastus: Tallinna linn toob seni bussimarsruudi mittemuutmise põhjustena esile luua võimalus külastada Pirita randa, Metsakalmistut, Botaanikaaeda ja Teletorni. Kas nüüd on liini 49 otstarve järsku muutunud? https://www.facebook.com/.../hei-m%C3.../10153754282932753/
Kahjuks link ei avane. Kas see on kinnise grupist?
https://www.facebook.com/PiritaInimesed/posts/hei-m%C3%A4he-lepiku-%C3%A4igrum%C3%A4e-ja-metsakasti-asumi-k%C3%BCla-elanikudm%C3%A4he-selts-algatas-t%C3%A4n/10153754282932753/
Toetan!
Bussiliini 49 säilimine on vajalik, sest seda liini kasutavad paljud eakad inimesed, et käia Pärnamäe kalmistul, see liin on oluline ühenduslüli erinevate piirkondade vahel.
Toetan!
Palun säilida vana maršruut!