Tallinnale

Nõuame bussiliini nr. 24 säilimist Mäepealse-Kadaka-Rehe asumi marsruudil

  • Ly Käsper
,
  1. Ühisloomes
  2. Allkirjastamisel
  3. Menetluses
  4. Järelkaja
2580 allkirja
ALLKIRJASTA

938 allkirja puudu Tallinnale saatmiseks. Allkirjastamise tähtaeg: .

🚫 Arvesse läheb vaid üks allkiri inimese kohta 🚫

NÕUAME BUSSILIINI NR 24 SÄILITAMIST SENISEL MARSRUUDIL MÄEPEALSE-KADAKA-REHE. KOGU PIIRKONNA AINUKESE KIIRE OTSEÜHENDUSE LIKVIDEERIMINE KESKLINNA SÕLMPUNKTIGA ON LUBAMATU!

Meie piirkonnast, TTÜ tagant, Mäepealse-Kadaka-Rehe kaotatakse ära bussiliin 24, mis on meie ainus kiire otseühendus läbi Mustamäe kesklinna, millega lapsed sõidavad lasteaeda, kooli, trenni, huviringi, mis põhiliselt asuvad Mustamäel, kuna Mustamäel elavad lapsed suunatakse peamiselt elukohajärgsetesse (Mustamäe) haridusasutustesse. Me soovime säilitada bussiliini nr 24 Mäepealse-Kadaka-Rehe asumis. Et lisaks bussidele nr 20 ja nr 20A (tulevane nr 19), jääks meile alles ka buss nr 24 samal trajektooril.

https://www.tallinn.ee/et/uusliinivork/liinivorgu-muudatused-mustamael

Kuni 20. septembrini 2024 saab anda Tallinna Transpordiametile tagasisidet nii neile kirjutades tta@tallinnlv.ee kui ka https://www.tallinn.ee/et/uusliinivork/tagasiside-tallinna-uue-liinivorgu-kohta.

Bussiliin nr 24 toimib Mäepealse-Kadaka-Rehe elanike ainukese kiire otseühendusena kesklinna. Viimase kümne aasta jooksul on piirkond oluliselt kasvanud ning on jätkuvalt kasvamas - Mäepealse 21A (https://tpr.tallinn.ee/DetailPlanning/Details/DP043190) ning Mäealuse 3A ja 5A (https://www.merko.ee/blogi/merko-maealuse-kinnistute-arhitektuurivoistluse-voitja-on-selgunud/) ehitamisega. Kadaka asum on perioodil 2014 - 2023 kasvanud 2851 elanikult 6405 elanikule ja on pidevalt kasvamas seoses kortermajade pideva juurde ehitamisega ja inimeste juurde kolimisega. Piirkonnas on kehtestamisel/kehtestatud 3 uut korterelamutega detailplaneeringut (DP042570; DP045850; DP043190) ja seega kasvab piirkonna elanike arv veelgi. Bussiliini nr 24 muudatus Mäepealse piirkonnas muudab oluliselt halvemaks piirkonna elanike pääsu Mustamäele ja kesklinna.

Kuna Mäepealse piirkonnas ei ole põhiteenused (muuhulgas toidukauplus, põhikool, pangaautomaat, apteek, postkontor, lasteaed) elanikele kättesaadavad, siis on oluline tagada ühendus teiste piirkondadega. Kuna elanike poolt tarbitavad teenused (lasteaiad, koolid, huviringid-trennid) on välja kujunenud aastate vältel, siis on oluline võimaldada neile jätkuv ligipääs ühistranspordi vahendusel. Lisaks on siia piirkonda kolinud inimesed arvestanud juba olemasolevate ühistranspordi liinide ja trajektooridega. Meie piirkonda on plaanitud jätta teenindama ainult bussiliinid nr 20 ja nr 20A (see nimetatakse ümber nr 19). Võiks arvata, et piirkonda, kuhu kolib igal aastal inimesi juurde, avatakse uusi liine juurde, mitte ei võeta olemasolevaid ära. 2022 aastal kaotati ära bussiliin nr 24A ühendades selle liini bussiliiniga nr 24 ja nüüd 2024 plaanitakse meie piirkonnast ka bussiliin nr 24 kaotada.

Siin elab väga palju noori ja lastega peresid. Buss nr 24 on põhiline transport lastele ja peredele lasteaeda, kooli, trenni, huviringi. Buss nr 24 on kõige lühem ja otsem bussiliin läbi Mustamäe kesklinna. Väikestel lastel on väga raske ja isegi võimatu käia koolis ja huviringides-trennides ümberistumisega erinevate liinide vahel.

Mäepealse asumis ei kasuta bussiliini nr 24 mitte ainult kohalikud elanikud, vaid Mäepealse tänaval asub suur teaduslinnak. Siin piirkonnas asuvad TTÜ, Tehnopol, Mektory, SMIT, Tallinna Transpordiamet, Eesti Mereinstituut, erinevad ettevõtted ja teadusasutused, mille töötajatel ja klientidel on samuti oluline kiire otseühendus läbi Mustamäe kesklinnaga. Lisaks asuvad siin inimestele väga südamelähedased vabaaja veetmise võimalused nagu Nõmme spordikeskus, Nõmme seikluspark, Nõmme suusarajad, Tallinna Suusahüppemägi, Nõmme Lumepark, Suusahüppemäe mets, Raja Jalgpallihall, kergliiklusteed. Lisaks kasutavad bussi nr 24 mitte ainult Mäepealse, Kadaka, Rehe, Hõbemetsa elanikud, vaid ka Vana-Mustamäe ja Trummi tänava elanikud ning “Nõmme mäe” all elavad inimesed. Lõpetage ebakindluse külvamine ja ühistranspordiga mängimine! Buss nr 24 on ainuvõimalik ja kiireim ühendus Tallinna kesklinnast Tallinna Tallinna Transpordiametisse (Heli tn 6), uude elamurajooni ja Nõmme Spordikeskuse basseinidesse, kus suviti käib aktiivne puhkus ning talvel toimuvad Tallinna koolide suusatunnid ja suusatrennid.

Bussiliini nr 24 muudatust on põhjendatud sellega, et suunal Kesklinn - Szolnok on liin ülekoormatud ja hilisemad peatused on vähem koormatud. Kesklinn - Szolnok ülekoormus tuleb lahendada lisades täiendavaid liine ja väljumisi, mitte likvideerida ühelt kiireltarenevalt piirkonnalt selle primaarne ühistranspordiühendus. Kesklinn - Szolnok liinil tuleks bussiliine ja väljumisi hoopis lisada. Samuti tuleks Mäepealse piirkonna ühendust tihendada kolme täiendava liiniga: Mäepealse- Kadaka- Mustamäe keskus - Mustamäe tee - Kullo Huvihariduskeskus liiniga ja Mäepealse – Kadaka – Hiiu – Nõmme - Rahumäe liiniga ning Mäepealse- Kadaka – Järveotsa liiniga. Mäepealse-Kadaka-Rehe piirkond on juba aastaid oodanud uusi bussiliine! Olime väga põnevil, et Tallinna Transpordiamet soovib bussiliinide võrku kaasajastada, sest kõik eeldasid, et meie uude, igal aastal kasvavasse piirkonda, rajatakse lõpuks ometi, peale pikka ootamist, bussiliine juurde. Nähes aga lahendust, on terve meie piirkond šokis ja erakordselt häiritud, et meie ainus buss, millega kõik sõidavad, võetakse meilt ära, selle asemel, et uusi hädavajalikke bussiliine juurde teha.

Ettepanekud:

1. Bussliin nr 24 tuleb säilitada vähemalt samal trajektooril Mäepealse-Kadaka-Rehe.

2. Bussiliin nr 24 marsruuti võiks pikendada vähemalt Järveotsani koolini, sest meie lapsed suunatakse ka sinna õppima kui linnulennult lähimasse kooli, samas puudub lastel aga võimalus bussiga kooli saada, sest siit ei lähe Järveotsa koolini mitte ühtegi bussi. Teeme ettepaneku, et võimalusel bussiliin nr 24 ei lõpeks/algaks mitte Kadakas, vaid sõidaks edasi Väike-Õismäe lõpp-peatusesse. Nii saaksid lapsed ilma ümberistumisteta kooli. Näiteks kui sõita Nurmenuku poolt, saaks ka raamatukokku, loomaaeda ja ujulasse. Praegune nr 13/36-le ümberistumine on olnud täiesti absurdne aja- ja närvikulu. Pooltel kordadel saabumis- ja väljumisajad ei klapi (liiga pikk või liiga lühike vahe – buss nr 36 läheb minema kui buss nr 24 alles foori taga ootab). Lühike maa küll, aga lapsed ei lähe raske kotiga jalgsi kooli 2 km. Juba 9 aastat tagasi saadeti buss nr 24 marsruudi täiendavad ettepanekud Tallinna Transpordiametisse, sest piirkond pidevalt kasvab.

3. Selle asemel, et bussiliin 24 kaotada Mäepealse-Kadaka-Rehe piirkonnas, on siin hädasti tarvis hoopis uusi liine avada. Näiteks ei ole kuidagi võimalik saada Mustamäe teele ega Mustika ja Mustamäe keskusesse ning kinno. Suurtesse kaubanduskeskustesse tuleb elanikel minna autoga, sest bussiga ei saa. Ka Nõmme keskusesse, mis on Mäepealsest “kiviga visata”, on vaja minna erinevate busside ja ümberistumistega, nii et Nõmme keskusesse bussiga minek on liiga ajakulukas ja oluliselt mõistlikum on autoga Nõmme keskusesse minna. Buss nr 23 on üldse liiga täis ja sõidab liiga harva, et sellele saaks loota.

4. Avada tuleb Mäepealse-Kadaka-Rehe elanikele uued bussiliinid. Kadaka – Mäepealse -Mustamäe keskus - Mustamäe tee - Kullo Huvihariduskeskus liinil ja Mäepealse-Kadaka – Hiiu – Nõmme - Rahumäe liinil ning Mäepealse – Kadaka – Järveotsa liin buss nr 24 trajektoori pikendamisega Väike-Õismäe lõpp-peatuseni Kadaka lõpp-peatuse asemel.

5. Hajutada koormust kesklinn-Szolnok trajektooril avades uue liini või lisades täiendavaid väljumisi.

6. Bussiliinid nr 20 ja nr 20A (tulevane nr 19) tuleb panna käima oluliselt tihedamalt, vähemalt 10 - 15 minuti tagant.

Lisaks bussidele nr 20 ja nr 20A (tulevane nr 19) tuleb Mäepealse-Kadaka-Rehe asumis säilitada bussiliin nr. 24! Kogu meie piirkond soovib normaalset transpordiühendust! Eriti tuleb mõelda laste peale, kes iseseisvalt kooli sõidavad ja lapsi elab siin piirkonnas palju. Busslinn nr 24 kaotamisega suureneb olulisel määral autostumine, sest meie piirkonna inimestel võetakse ära autodele alternatiiv ühistranspordi näol. Kui Tallinna elanikud on plaanis suunata autosid kasutama ühistranspordi kaotamisega, siis me ootame Mäepealse - Kadaka rajooni rohkelt parkimiskohtade rajamist, samas ei lahenda see siiski laste iseseisvalt koolidesse pääsemist! Kui Tallinna linn siiski soovib autostumist vähendada, siis Mäepealse - Kadaka piirkonda on hädasti tarvis rajada uusi bussliine ja säilitada buss nr 24 vähemalt senisel kujul!

Ei saa olla võimalik, et Mustamäe uuest piirkonnast, kus elab palju inimesi, sealhulgas väga palju lapsi ja kus asub väga palju erinevaid asutusi, nii teadus-, teenindusasutusi kui ka vabaaja veetmise võimalusi, võetakse ära ainus Mustamäe otseühendus. Mäepealse - Kadaka on ka Mustamägi ja meil on õigus Mustamäe bussile!

2580 allkirja

938 allkirja puudu Tallinnale saatmiseks. Allkirjastamise tähtaeg: .

Anna sellele algatusele oma allkiri!

Arvesse läheb ainult üks vähemalt 16-aastase Tallinna alalise elaniku poolt antud allkiri.

Menetlusinfo

Kommentaarid

  1. Mäpealse tänaval elavatel inimestel peaks olema ligipääs ka otsebussiga E.Vilde ja Mustamäe teele.

    Mäpealse tänaval elavatel inimestel peaks olema ligipääs ka otsebussiga E.Vilde ja Mustamäe teele.

    1. 24 liin

      Buss 24 peab säilima, kogu meie piirkond soovib normaalset transpordiühendust. Eriti tuleb mõelda laste peale, kes iseseisvalt sõidavad kooli

      1. Buss nr 24

        Buss nr 24 on elutähtis ühistranspordiliin, mis teenindab nii Kadaka kui ka Mustamäe piirkondi, pakkudes kiiret ja mugavat ligipääsu kesklinna. Liin on hädavajalik, kuna see on mõnes piirkonnas ainus transpordivõimalus, mis võimaldab kohalikel elanikel, sealhulgas eakatel, koolilastel ja tööle sõitjatel, jõuda vajalike sihtkohtadeni. Kui see liin kaotatakse, kaotaksid paljud elanikud igapäevasele liikumisele olulise võimaluse, mis tooks kaasa ebavõrdsuse ühistranspordi kättesaadavuses ja suurendaks autostumise riski. Seetõttu on oluline, et buss nr 24 säiliks ja teenindaks ka edaspidi neid piirkondi, kus ta on seni käinud! Omast kogemusest saan öelda, et liin nr 24ga on hea liigelda ka neil, kes elavad Mectoryst ülespoole ehk Nõmme jalgpallihalli kandis asuvad elamud.

        1. Ootan kõigilt muudatusettepanekuid ja kommentaare!

          Palun tehke kõik rahvaalgatusele muudatusettepanekuid ja kommentaare! Teeme kõik koos kõigile sobiva rahvaalgatuse ja parima lahenduse! Kõik kommentaarid ja muudatusettepanekud võttan arvesse ja viin vastavalt ajale esmaspäevaks sisse, et saada enamusele sobivaim lahendus bussiliini 24 trajektooril! Ja lisaks võib muid seotuid ettepanekuid teha! Tänan kõiki!

          1. Ka Nõmme inimesed kasutavad 24 bussi

            Trummi tn ja Nõmme mäe "all" asuvate väikeste tänavate (ehk Vana-Mustamäe) elanikud kasutavad ka aktiivselt 24 liini. 24 Mäepealse lõigu ärajätmine on väga halb mõte.

            1. Bussiliin peab jääma

              See oleks üks ääretult puine lüke kaotada ära 24 bussiliin sellisel kujul, sest inimesed, kes on sinna elama kolinud on seda liini juba pikalt oodanud. On ka neid, kes on arvestanud sellega, et selline ühendus linnaga üldse eksisteerib. Ka kinnisvara soetamisel Mäepealse piirkonda on üks argumente see, et transpordi ühendus pole kõige kehvem, kuna piirkonnal on hea ühendus tihedalt sõitva bussiliini tõttu. Seega, pikendatud bussiliin 24 ei tohi ära kaduda. Ainukene alternatiiv oleks, et 20 ja 20A sõidaksid sama tihedalt, aga vaevalt see nii oleks.

              1. Rehe bussipeatus

                Säilitada ka Rehe peatus. Kas Hõbemetsas ei ela inimesi? Miks nad peaksid koju jõudma Kassi peatusest (mis asub kaugel)? Millal tehti küsitlus, kus selle artikli autor leidis, et enamik Rehe elanikke ei taha, et buss sõidaks sellesse piirkonda? Bussiliin 24 peab säilima endisel kujul.

                1. Olen nõus eelkõnelejaga. Antud teema kohta ei ole tehtud Hõbemetsa elanike hulgas küsitlust, et saaks kindlalt väita, et enamik selle piirkonna elanikke pooldaks, et bussiliin 24 ei hakkaks enam sõitma Rehe peatusesse, vaid peatuks ainult Kassi peatuses. Juhul kui Hõbemetsa piirkonna elanikud hakkaksid käima bussi peale Kassi peatusest, peaksid nad jalutama selleks täiskasvanute mõistes mitte just väga pikka maad, kuid lastele see teekond oleks küll liialt pikk ning isegi ohtlik. Seda seetõttu, et Hõbemetsa rajoonist Kassi peatusesse minekuks ei ole jalakäijatele välja ehitatud lõpilikult kõnniteed (Hõbemetsast väljasõites peale kergliiklusteed), mille tõttu peaks osaliselt jalakäija antud teekond läbima mööda sõiduteed.

              2. Bussi liikumise tihedus

                Vajalik on, et ka bussi 24 liikumise sagedus jääks endiseks - see on buss, mis hommikuste ja õhtuste tipptundide ajal iga 15 minuti tagant sõidab.

                1. Mitte ära võtta liin vaid hoopis veidi pikendada.

                  Toetan liini 24 jäämist, see on eriti oluline lastele liiklemiseks. Lisaks - kuna üks selle piirkonna koole on Järveotsa Gümnaasium, siis teeksin ettepaneku, et liin ei algaks/lõppeks Kadakas vaid läheks mõni peatus veel edasi Väike-õismäe lõpp-peatusesse. Nii saaksid lapsed ilma ümberistumiseta kooli. Näiteks kui sõita Nurmenuku poolt, saaks ka raamatukokku, loomaaeda ja ujulasse. Praegune nr 13/36-le ümberistumine on olnud täiesti absurdne aja ja närvikulu. Pooled korrad ajad ei klapi (liiga pikk või liiga lühike vahe-36 läheb minema kui 24 alles foori taga ootab). Lühike maa küll aga lapsed ei lähe raske kotiga jalgsi kooli 2 km. Juba 9a tagasi saatsin selle kohta päringu, sest piirkond kasvab.

                  1. Elanike arvu suurenemine

                    Piirkonnas on kehtestamisel/kehtestatud 3 uut korterelamutega detailplaneeringut (DP042570; DP045850; DP043190) ja seega paisub piirkonna elanike arv veelgi. Liini 24 muudatus Mäepealse piirkonnas muudab oluliselt halvemaks piirkonna elanike pääsu Mustamäele ja kesklinna

                    1. Buss 24 liini vajalikkus

                      Buss 24 käib tihedama graafiku alusel kui buss 23 ja mitte mingil juhul ei teeninda 23 oma elanikke ära. Esiteks käib väga harva. Hommikul, kus kõik inimesed lähevad tööle , kooli sõidab buss ainult 3 korda tunnis! 24 sõidab tihemini. Teiseks 24 buss sõidab veidi otsemat teedpidi linna kui 23 buss. Saavad tööleminejad ka otsemaid linna sõita. See on hea, kui troll 1 ja 5 linnapoolt tulevad, siis 24 saab edasi sõita Raja tn poole. Palun mõelge kõik käigud läbi ja arvestage sõitjatega!

                      1. buss 24 peab jääma

                        Tegelikult ootab Mäepealse rahvas uut ekspressbussi liini. Alles hiljaaegu likvideeriti 24A ja liin nimetati 24-ks, olukord normaliseerus. Liini 24 uuesti lühendamine on täiesti vale mõte.

                        1. Buss 24 peab käigus olema

                          Miks buss nr 24 käigust ära jääb? Palun lõpetage ebakindluse külvamine ja ühistranspordiga mängimine! See on ju ainuvõimalik ja kiireim ühendus Tallinna kesklinnast Heli tn 6 Transpordiametisse, uude elamurajooni ja Nõmme Spordikeskuse basseinidesse, kus suviti käib aktiivne puhkus ning talvel toimuvad Tallinna koolide suusatunnid ja suusatrennid.

                          1. Liin 24 säilimise poolt

                            Loodan väga, et liin 24 jääb, sest Hõbemetsa/Mäepealse kandis elab palju lapsi, kes liiguvad lasteaeda, kooli jms ning liini ära jätmine soodustab vaid autostumist. Oleksin nõus sellega, et nt kaob Rehe peatus ning Hõbemetsa elanikke teenindaks Kassi peatus VÕI luuakse bussidele ümberkeeramise võimalus Kadaka tee tühermaale. Siis ei peaks bussid enam Rehe põik tänaval ringitama.

                            1. Bus 24 should be there.

                              Its the only bus around our area which connects the whole ecosystem to city. Please do not elemeinate it.

                              1. Buss nr 24 säilimise poolt

                                Kivinuka tn elanikuna kindlasti pooldan bussi nr 24 liini säilimist praegusel marsruudil ja sama tiheda graafikuga, sest see on kiireim viis siitkandist ühistranspordiga kesklinna saamiseks. Kui me soovime autostumist vähendada, siis see on ülioluline. Autoomanikuna eelistaks Tallinna kesklinnas võimalikult vähe autoga ringi sõitmist, kuid selleks peavad olema head ühendused vajalikel marsruutidel. Ja buss nr 24 koos tiheda graafikuga toetab seda, et jätan auto koju. Samas toetan ka bussi nr 20 uut plaanitavat marsruuti, mis liigub Raja tänavalt otse mööda Sõpruse pst Lepistiku peatusesse ja Pärnu mnt-lt mööda Liivalaia tänavat sadamasse. See muudab oluliselt lihtsamaks ka autota tööl käimist tulevikus.

                                1. Buss nr 24 säilimise poolt

                                  Kivinuka tn elanikuna kindlasti pooldan bussi nr 24 liini säilimist praegusel marsruudil, sest see on ainus võimalus lastega perele ühistranspordiga kesklinna saamiseks. Mina liigun linna ja tagasi bussiga. Ma ei sõida autoga. Väiksem lasteaia laps on vaja viia bussiga lasteaeda, ta ei kõnni lastaeda jala hommikul, samuti jääb Mäepealse peatus talle kõndimiseks liiga kaugeks. Koolilapsel on vaja sõita kooli bussiga ja tagasi. Koolilapsel on raske koolikott, kui bussipeatus on Kivinukas, siis tal on mõistliku pikkusega tee kodust bussipeatuseni. Mäepealse peatus oleks oluliselt kaugemal. Ühtlasi palun infot, kelle idee on olnud buss 24 liini kaotamine. Bussiliini 24 kaotamine on täiesti läbimõtlemata algatus, kus pole ka üldse läbi mõeldud ligipääsetavuse küsimused.

                                  1. Buss nr 24 on vajalik!

                                    Kasutan seda bussi iga päev, et jõuda Mäepealselt kesklinna tööle ja õhtul tagasi. Alternatiiv on loksuda linnaekskursioon bussiga nr 23 või siis hommikused pikad jalutuskäigud. Teen terviskõndi endale sobival ajal mitte Transpordiameti korraldusel. Ja tõesti pole veel kordagi sõitud tühja bussiga, ka hilisõhtul mitte. Kas enne arusaamatute otsuste vastuvõtmist ei peaks reaalset olukorda uurima??

                                    1. LISAKS mõistlik liinide ümberpööre Hõbemetsas , BUSS 24 järkumine hädavajalik.

                                      Bussiliin 24(A) loodi kui antud piirkonnas oli 4x vähem maju. Tuleviku detailplaneeringutes on lisandumas samasse piirkonda veel 1/3 senisest eluhooneid. Järelikult on täiesti ebamõistlik liini 24 kaotamine. Seda kasutavad nii Nõmme Jalgpallihalli kui Nõmme Spordikeskuse külastajad ja sealsed elanikud Mustamäe (Vilde tee- Mustamäe tee) piirkonnaga ühenduse pidamisel. Nõuame, samas ka mõistliku ümberpöörde loomist, mis iganes bussiliinidele, Hõbemetsa asumis, et lõppeks majade vahel liiklemine.

                                      1. liin 24

                                        Loodan, et liin 24 jääb, sest Mäepealse kandis elab palju lapsi. See liin on hädavajalik!

                                        1. liin 24+

                                          Piirkonnas on lisaks eestikeelsetele ka palju venekeelseid ja inglisekeelseid elanikke (TalTech), kellel kavandatavast muudatusest ei pruugi aimugi olla .Tegelik toetajaskond bussiliini säilimisele on kindlasti suurem kui praegu siin näha. Kehtivate detailplaneeringute kohaselt on veel palju elamispindu lisandumas, paluks seda arvesse võtta! Pigem toetaksin veel paari bussiliini juurde tekitamist piirkonda, millest vähemalt üks võiks sõita otse linna suunas( Raja tn-lt parempöördega Akadeemia teele).Kesklinna suunal tagaks see kiirema liikumisvõimaluse. Selle bussiga sõidavad inimesed Transpordiametisse asju ajama ja Nõmme Spordikeskusesse trenni!

                                          Olen lugenud läbi algatuse "Nõuame bussiliini nr. 24 säilimist Mäepealse-Kadaka-Rehe asumi marsruudil" ja avaldan toetust oma allkirjaga.
                                          NimiIsikukoodAllkiri