Ettepanek
Lõpetame KÕIK kodutööd
Miks on kodutööd halvad?
1. Liigsed kodutööd toovad endaga kaasa füüsilist ja emotsionaalset stressi, oleme vist ilmselt kõik kogenud seda kuidas on vaja 3-5 või isegi rohkem asju lähiajal ära teha, mis just teeb raskemaks nende ära tegemise, sest mul on nii palju vaja teha, las ma varsti tegelen sellega... 2. Tekib negatiivne suhtumine õppimise vastu. Gümnasistina olen esmaspäevast reedeni umber 7,5 tundi koolis, lisaks sellele kulub mul aega, et tulla ja minna koolist ja mulle jääb järele väga vähe aega, et tegeleda sellega, mis mind ennast huvitab. Selle asemel, et parandada enda und, vaimset ja füüsilist olekut, ma pean nüüd hakkama õhtul hilja tegelema enda kodutöödega, mis vaevu jätab mulle aega, et tegeleda sellega mis mulle huvi pakub. 3. Vaba aja kaotamine. See läheb eelmise punktiga kokku, selle asemel, et nautida elu, saada kogemusi sõpradega enda nooruses, õppida ja paremaks saada endale huvitavates teemades on õpilastel vaja prioritiseerida enda hindeid ja kodutöid, mis võtavad meie naudingu elust. 4. Unetus, üks suurimaid muresi on teismelistel see, et nad ei saa piisavalt und, suuresti on sellega seotud nutiseadmed, kuid ka kodutööd on väga suured mõjutajad. Lisaks, kui sa ei maga hästi, siis sa ei saa koolis anda endast 100% ja pingutada nii palju kui sa muidu oleksid saadnud. 5. Kõikidel ülesannetel pole mõtet ja paljud ülesanded on lihtsalt harjutused, mis ei vaja mõtlemist vaid lihtsalt varastab sult aega ja paneb sind ülesandeid täitma nagu zombi. 6. Ma ei tea kas õpetajad on sellest kuulnud aga messengeri gruppid eksisteerivad, kodutöid tuimalt jagatakse enda klassikaaslastega ja neid tehakse ka tunni alguses maha. Mis mõtte on üldse kodutöödel, kui õpilased isegi ei kasuta enda pead, et neid ülesandeid lahendada?
Miks on kodutööd head?
1. Õpioskuste kinnistumine. Kui lahendada rohkem ülesandeid mingil teemal, siis ilmselgelt jääb see vähemalt natuke paremini meelde. 2. Vastutus ja ajaplaneerimine. Kodutööd aitavad valmistada tulevikku ette, andes kindlate tähtaegadega kodutööd. 3. Kriitiline mõtlemine ja probleemide lahendamise oskus. Kui inimene peab ise enda peaga lahendama ülesandeid, siis ta arendab enda kriitilist mõtlemist ja probleemide lahendamise oskust, mis on vajalik päris elus, et jõuda leidlike lahendusteni. 4. Lapsevanemate kaasamine (algklassid). Lapsevanematel on kergem saada ülevaade enda lapse oskustest, kui ta lahendab koduseidtöid, kuid see kehtib ainult algklassidele, sest põhikoolis ja gümnaasiumis vanemad lihtsalt vaatavad su hindeid, muu neid väga ei huvita.
Mida teha kodutööde asemel?
Selle asemel, et teha kodutöid koolid võiksid julgustada õpilasi lugema, süüa õhtust enda perega, saada 7-9 tundi und ning õues käimist ja aktiivset eluviisi. Koolid võiksid julgustada ka õpilastel leida midagi erilist, mis seda üht õpilast kõnetab. Põhjus on see, et tänapäeval me räägime aina rohkem sellest, kuidas me oleme indiviidid, me oleme erilised, me oleme unikaalsed, kuid meile ei võimaldata seda lisa aega, mis meil vaja on, et avastada enda huvisi. Selle tagajärjeks on õpilased, kelle akadeemilised oskused võivad väga muljetavaldavad olla, kuid väljaspool kooli on õpilased mittekeegi, nad tunnevad ennast tühjana ja on nihilistliku masendava alatooniga inimesed mõtlemas sellele, kui mõttetu see on, millega tegelevad ja samas on kurvad, sest nad ise ka ei tea mida tahavad.