Rail Baltic - valitu, kuula valijate tahet, ära võta vastu meie maad hävitavaid otsuseid!

Inga Raitar,
  1. Vastuskiri pöördumisele

    Esitasite Riigikogule pöördumise „Rail Baltic – valitu, kuula valijate tahet, ära võta vastu meie maad hävitavaid otsuseid!“. Riigikogu juhatus suunas Teie pöördumise märgukirjana edasi astamiseks Riigikogu majanduskomisjonile, kelle pädevusse transpordivaldkond kuulub ning kes on ka pöördumises silmas peetud eelnõu 449 SE juhtivkomisjoniks. Teadaolevalt võttis Riigikogu 19. juunil seadusena vastu Vabariigi Valitsuse algatatud Eesti Vabariigi valitsuse, Leedu Vabariigi valitsuse ja Läti Vabariigi valitsuse vahelise Rail Balticu / Rail Baltica raudteeühenduse arendamise kokkuleppe ratifitseerimise seaduse. Selle seaduse eelnõu menetlemise käigus on erinevates pöördumistes tõstatatud teemad nii majanduskomisjonis kui Riigikogu täiskogus läbi arutatud. Eelnõu poolt- ja vastuargumentide kaalumise juures kaasas majanduskomisjon Riigikontrolli ja Õiguskantsleri Kantselei spetsialiste ning on saanud tutvuda täiendava tasuvusanalüüsiga Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi vahendusel. Kogu eelnõu menetlemisega seonduv teave on kättesaadav Riigikogu kodulehel Eelnõu juhtivkomisjonina on majanduskomisjon teinud kõik, et Riigikogu liikmetel oleks võimalik teha teavitatud ja vastutustundlik valik. Eelnõu ja ratifitseeritud lepingut analüüsis õiguskantsler Ülle Madise oma meeskonnaga, andes hinnangu lepingu põhiseaduspärasusele, samuti on omapoolse analüüsi koostanud Riigikontroll, kes on lubanud hoida teravdatud tähelepanu kogu projekti elluviimise käigul. Läbi komisjoni poolt seaduse teksti viidud muudatuse, mida täiskogu toetas, peaks Vabariigi Valitsus edaspidi teavitama parlamenti RB rajamisega seonduvast jooksvalt ja vähemalt kord aastas esitama majanduskomisjonile vahearuande, millega on võimalik ka avalikkusel tutvuda. Lisaks tuleb iga-aastaselt riigieelarve lisana esitada RB Eesti osa ehitamise tegevuskava, sh investeeringud objektide kaupa ja nende eeldatav maksumus, mis on samuti avalikkusele kättesaadav teave ning peaks lisama kogu projekti elluviimisele enam läbipaistvust. Austusega (allkirjastatud digitaalselt) Sven Sester Esimees Kaido Rosin 631 6433; kaido.rosin@riigikogu.ee https://www.riigikogu.ee/tegevus/dokumendiregister/dokument/a7ffe767-a74e-4400-b38f-55643b7cf3fa

Kas tahad selle algatuse edasise käekäiguga kursis olla?

Kommentaarid

  1. Kalle Sleng

    Rail Baltic Järjekordne kahjumi tootja

    Praegused raudteed on doteeritavad rail baltic pole erand! Peale selle tekivad meeletud võlad!

    1. Peep Leppik

      Täiesti õige! Kuid peale hooldamise läheb palju kallimaks ka KAVANDATUD ehituse maksumus, mida nn Euroopa enam kinni ei maksa... Võrdle - Eurotunneli ehitus, korduvalt edasi lükatud BBI või FBB ehitus Berliinis ja äsja valminud Peterburi Arena (7 korda kallim algselt kavandatust!). Aga juba on leitud 28 MÕTLEMISVÕIMETUT inimest meie Riigikogust (+ eraldatud raha), kes asuksid tunnelit ehitama Helsingi-Tallinna vahele... Mõistus tule koju!

  2. Ants Stna

    kahtlane värk!

    See lehekülg töötab kuidagi pidurdatult ja mingit kinnitust selle kohta, et allkiri on nüüd registreeritud ei tule. Olete te kindlad, et see lehekülg ei ole eriteenistuste konrolli all?

    1. Silja Valdner

      ma olen teiga nõus, mitte kuidagi ei taha see allkirjastamine õnnestuda???

  3. Ako Luts

    See raudtee ei ole maaga seotud kodanike huvides.

    See raudtee ei ole meile vajalik, see poolitab Eestimaa. Sama raha võiks kulutada maaga seotud inimeste igapäevaelu suurte takistuste, tolmavate kruusateede ehitamiseks tolmuvabadeks. Raudtee ei aita Eestit välja majandusseisakust ja ei suurenda ühiskondlikku heaolu nagu koalitsioonilepe lubab. Siin esitatud algatus on asjakohane. Käes on aeg, kus valitud peaksid hakkama täitma valijatelt saadud juhendeid ja muutuma riigi valitsejatest riigi juhtideks. Kus on riigimehed ja riiginaised?

    1. Malle Roomeldi

      Kuidagi ei taha allkirjastamine õnnestuda.

      Ehk seepärast on ka algatus suhteliselt vähe hääli saanud.