We understand that the construction works are necessary and beneficial, but the current traffic organization causes serious inconvenience for the residents of Kopli. We want to find temporary, reasonable solutions to improve access and safety.
The Problem
- Only one entry and exit point: Currently, the entire Kopli peninsula is connected to the rest of the city by a single road — via Maleva Street to Sõle. This single connection is a critical bottleneck. If it becomes inaccessible for any reason (accident, failure, closure), the entire Kopli area becomes isolated — both for residents and emergency or essential services.
- Unfair burden on local residents: Residents of Ankru, Alasi, Vasara, and Kopliranna streets are disproportionately affected by the closure of the Sirbi–Kopliranna detour. They must drive over 3 km extra on every trip, increasing travel time, fuel costs, and pressure on secondary roads. The additional traffic also increases the danger for children and drivers trying to navigate the narrow Maleva street alongside large trucks and buses.
- Traffic congestion at intersections: The Maleva–Kopli–Sõle intersection currently favors traffic from Kopli Street, even though the majority now flows from Maleva. This causes bottlenecks, risky situations, and delays.
- Maleva street is in very poor condition — with broken edges, potholes, and vehicles forced onto grassy areas to avoid damage, endangering both drivers and pedestrians.
The Proposal
We ask the City of Tallinn and the Tallinn Transport Department to urgently consider the following actions:
At the Maleva–Sõle–Kopli intersection:
- Install a temporary traffic light — the peninsula currently has only one exit, and this junction handles heavy loads (trucks, buses, trams, emergency vehicles). Any accident could halt all traffic, including trams.
- Install a convex mirror to improve tram visibility when turning — especially important for drivers coming from Maleva who can’t clearly see the tram.
- Give temporary right-of-way to Maleva Street to improve traffic flow and reduce congestion.
- Add a no-parking zone between the tram and railway tracks, where parked vehicles block drivers' view of the approaching tram.
On Maleva Street:
- Reinforce and stabilize road edges with gravel to make them safer and more stable.
- Add a directional sign for "Põhjala tehas" to help visitors navigate more easily.
Sirbi–Kopliranna detour:
- Reopen the Sirbi–Kopliranna detour.
- Allow access only to vehicles up to 3.5 tons and emergency services.
- Set a speed limit of 20 km/h, install necessary signs, and ensure safety.
- Keep the road open temporarily until the Vasara–Uus-Maleva intersection reopens (estimated June 2025).
Additionally:
- In cooperation with the police, increase monitoring and enforcement of speed limits to enhance resident safety and reduce risk.
Kiirusepiirang
Elan ise Amburi tänaval ja töötan Põhjala tehases. Meil on enamikel siseteedel ja hoovides kiirusepiirang, kahjuks sellest ei peeta kinni. Sama kehtib ka Maleva tänavale, kihutatakse 60-70km/h. Ettepanek panna üles politsei poolt kiirusemõõdik Uus-Maleva ja Maleva tänavale.
Põhjala tehase silt
Palun pange Maleva tänavale silt "Põhjala tehas", sest hetkel esimest korda siiakanti tulev inimene siltide järgi meid üles ei leia. Töötan Põhjala tehases ja tunnen juba selle paari nädalaga olulist külastajate arvu vähenemist. Kuna KOVi poolt oli meile 4 päeva etteteatamist Kopli tänava ja sulgemisest, siis lisaks teiste tänavate ja ametiasutuste siltide lisamisele, oleks viisakas ja lausa hädavajalik tehase majaliste ja kogukonna edasieksisteerimiseks.
Pääste likumine
Olen väga mures Kopli poolsaare elanikuna Kopli pääste liikumise ja reageerimisaja suhtes. Minu alumised joodukudest naabrid suitsetavad toas ja hiljuti Uus-Malevas toimunud kahe hukkunu ja mitme vigastatuga põleng on meie kogukonna muretsema pannud. Palun avada lisa väljapääs poolsaarelt Sirbi kaudu, sest see õnnetus hüüab tulles. Maleva tänav ei võimalda hädaohu korral mahutama alarmsõidukit ja kahte või isegi 1,5 auto laiust. Tee servad on pehmed ja läbimatud.
Ajutine valgusfoor Maleva-Sõle-Kopli risti
Hetkel on poolsaarelt 1 väljumine ja see tee on ristmikul koos trammiga. Bekkeri poolt ehk Malevast tulevad suured rekkad, bussid, väikeautod, Kopli komando jne. Kui juhtub liiklusõnnetus ristmikul, siis esiteks seisab meie ainukene linnast tulev normaalne liiklus ehk tramm, keegi ei saa ristmikku enam läbida ja sealjuures peaks sul olema väga hea reageerimisoskus, sest tipptunnil oodatakse seal rohkem kui oleks normaalne enda pöörde tegemise võimalust.
Kumer peegel Maleva-Kopli risti
Turvalisuse eesmärgil soovitan kumera peegel paigaldust Maleva-Kopli risti, et Maleva poolt sõites oleks näha kas trammi tuleb. Auto aknast paremale poole vaatamine ei Anna täielikku nähtavust.
Kiirusepiirang Maleva tänavale
Kindlasti oleks vajalik kiirusepiirang Maleva tänavale senise 40 km/h asemel. Praegu väga suur osa sõidukitest sellest kinni ei pea, kihutatakse palju, eriti suuremad veoautod. Praegune olukord on ohtlik nii autoga, jalgrattaga kui ka jalgsi liiklejatele.
Raudteedest ülesõidud
Küsida üle minevikus raudtee kasutajatelt, et kas raudteed üldse enam kasutatakse. Teada olevalt BLRT ja Dekoil enam ei kasuta ehk siis kui neid keegi ei kasuta, siis korrastada ülesõidud ja eemaldada STOP märgid ning liiklus muutub sujuvamaks. Ankru tänav kui hetkel üks pudelikaelm sealhulgas päästeauto liikumiseks (aadress Ankru 12). Seal peaks olema piki tänava äärt parkimine keelatud (Kopli tn-st kuni suure asfaltplatsini).