Uued reisirongide peatused olemasolevatele trassidele Tallinnas looksid uusi kiireid ühistranspordiühendusi nii Tallinna elanikele kui ka väljastpoolt Tallinna tulijatele, leevendades samal ajal liiklusummikuid!
Kuna Tallinnas seoses tänavate ümberehitustega liiklusummikud aina suurenevad ning lisaks autojuhtidele ei jää neist puutumata ka ühistransport, siis üks võimalik lahendus, kuidas ummikutele leevendust tuua ja autokasutust vähendada, on muuta olemasolevad raudteeliinid, kui ainus ülejäänud liiklusest täiesti sõltumatu ühistranspordiliik, oluliselt efektiivsemaks nii Tallinna elanikele linnasisese ühistranspordivahendina, ehk metroo asendusena, kui ka väljaspool Tallinna elavate pendelrändajate igapäevasteks liikumisteks sobivamaks.
Paljud pendelrändajad valiksid igapäevaselt autoga Tallinnasse sõidu asemel hoopis rongi, kui rongipeatus asuks mugavalt sihtkoha lähedal (töökohast või koolist jalutuskäigu kaugusel) või võimaldaks senisest oluliselt kiiremat, paremini planeeritud ning rohkemate võimalustega ümberistumist, et sihtkohta jõudmiseks kuluks vähem aega. Pendelrändajatel, kes käivad igapäevaselt Tallinnas, on kõige olulisem just sihtkohta jõudmise kiirus, aga ka mugavus, mistõttu võib isegi 10 min. sõiduaja erinevus auto kasuks või vajadus sihtkohta jõudmiseks rongilt linnatranspordile ümber istuda kasvõi paari peatusevahe sõitmiseks, panna neid hoopis auto kasuks otsustama!
Kõige lihtsam võimalus muuta rongiliiklust oluliselt efektiivsemaks ja mugavamaks on luua olemasolevatele trassidele mõned uued rongipeatused.
Ettepanekud uute reisirongide peatuste osas:
1. Edelasuund (Viljandi, Türi, Rapla rongid) on praegu vaeslapse osas nii peatuste kui ka sõiduplaani tiheduse osas ning vajaks hädasti juurde kahte rongipeatust, milleks sobiksid väga hästi olemasolevad rongipeatused Kitseküla ja Lilleküla. Kesklinna linnaosa üldplaneeringus on antud liinile lisaks kavandatud ka Piima peatus (Kohila tänava pikendusel) mille rajamist tasuks samuti kaaluda, kuna asub kiirelt arenevas piirkonnas.
2. Idasuund ( Aegviidu, Tartu, Narva rongid) vajaks täiesti uut rongipeatust Veerenni, mis asuks Veerenni tänava otsas - piirkonnas kuhu on viimasel ajal lisandunud palju uusi ärihooneid ja elamuid ning kus asub kaks suurt ehitus/ kodutarvete poodi Depo ja Espak, mis on hetkel ühistranspordiga halvasti ligipääsetavad. Lisaks peaks ka sellele liinile lisama Lilleküla peatuse!
3. Läänesuund (Keila, Paldiski, Turba rongid) vajaks täiesti uut rongipeatust Järve keskuse taha.
Ettepanekud luua Lillakülla uus ühistranspordisõlm koos kõikide liinide rongide peatustega on juba korduvalt teemaks olnud, kuid kuni nende suurte aja- ja rahamahukate plaanide realiseerimiseni võiks ehitada kiiresti ja minimaalsete vahenditega uued vajalikud perroonid juba valmis, et inimesed saaksid peatusi kiiremini kasutama hakata! Lilleküla rongipeatus - kuhu rajada uued perroonid? Autor: Neeme Sihv
Hetkel menetluses olevas Kesklinna linnaosa üldplaneeringus on samuti antud asukohtadesse uued rongipeatused kavandatud !
Kui oled nõus, et Tallinnasse on kiiresti vaja uusi reisirongipeatusi, siis anna oma allkiri! Anna oma allkiri ka siis, kui mõni konkreetsetest pakutud uutest peatustest Sulle isiklikult ebavajalik tundub või sooviksid uusi rongipeatusi küll, aga mujale. Algatuse eesmärk on arutelu ja vajalikud tegevused uute rongipeatuste rajamiseks kiiremini käima lükata!
Uued reisirongi peatused koostatavas Kesklinna linnaosa üldplaneeringus
Toetame! Oleme grupp Tallinna linnaplaneerijaid ja toetame täiendavate peatuste rajamise algatust. Täiendava infona, et lisaks algatuse tekstis juba nimetatutele on Kesklinna linnaosa üldplaneeringus planeeritud asukohad mitmele uuele peatusele veel - Järve peatus (Kristiine linnaosa üldplaneeringus), Piima peatus (ca Kohila tänava pikendusel), Fahle peatus samanimelise kvartali lähedal. Ka meie jaoks on oluline et nii kiiresti kui võimalik rajatakse Kristiine täiendava peatuse I etapp (perroonid Viljandi ja Tapa suuna teenindamiseks) ja Avala (Veerenni) peatus. Kuna rahastusotsus peatuste rajamiseks hetkel veel puudub siis Teie petitsioon on kindlasti abiks selle teema nügimisel.
Idee
Uue peatuse kavandamisse võiks lisada ka Tehnika tänava viadukti. Sealt pääseb hästi jala nii kesklinna, Pelgulinna, Kassisabasse, kui ka ühistransportga Mustamäele, Koplisse, Õismäele ja Kesklinna. Ei pea peatuma iga rong, aga tipptundide ajal hommiku poole ja õhtu poole, kui autosest/bussidest kogu Tallinn (eriti kesklinn) on niigi umbes.
Olen nõus, et Tehnika tn ja Paldiski mnt silla juures võiks olla rongipeatus. Lisaks linna sõitjatele oleks linnaosadevahelisest ringliiklusest kasu ka kohalikel elanikel, sest praegune ühistranspordiühendus nt Kassisaba ja eriti Ülemistega on ajamahukas ja ümberistumistega läbi kesklinna. Buss nr 32 on teoreetiliselt olemas, aga sõidab liiga vähestel kellaaegadel ning istub tihti ummikutes.
Mõtlesin siiski Kitseküla, mitte Kassisaba ühendust Pelgulinnaga.
Kitseküla peatus
Edelasuund (Viljandi, Türi, Rapla rongid) vaja peatust Kitseküla ( Tallinn ja Tallinn-Väike vahel)!!! See oleks väga mugav! Oleme sellest juba pikka aega unistanud!
Ekspertarvamus täiendavate raudteepeatuste - Fahle, Avala ja Kristiine – tasuvuse ning kasutatavuse kohta
Tallinn on tellinud 2022 aastal põhjaliku uuringu täiendavate rongipeatuste loomise kohta. Loetav Tallinna kodulehelt. https://uuringud.tallinn.ee/uuring/vaata/2022/Ekspertarvamus-taiendavate-raudteepeatuste--Fahle-Avala-ja-Kristiine--tasuvuse-ning-kasutatavuse-kohta Veerenni peatuse osas soovitatakse muhulgas pikendada Vana-Lõuna trammiliini kuni Veerenni rongipeatusesse, mis võimaldaks rongiga tulijatel kiirelt kesklinna suunas edasi liikuda!
Uskumatu, et seegi uuring uutest peatustest on tehtud vaid idasuuna (Tapa, Tartu) kohta! Ja keegi pole tulnud selle peale, et ka edelasuunal (Viljandi) võiks Lillekülas peatus olla?
Linnarongid eraldi
Idee on hea, aga võiks võtta eeskuju Helsingist. Seal on eraldi rongid (paljude peatustega) Helsingi (raudteejaam)-Espoo. Kaugemale sõitvad rongid peatuvad ainult Pasilas ja Espoos. Umbes samuti tuleks ka Tallinnas teha. Linnaliinid kõikide peatustega oleksid kuni Lagedini, Kiisani (või Kohilani) ja Keilani. Tartu ja Narva rongidel ma pigem kaotaksin Kitseküla peatuse, vähemalt kiirliinidel. Lisaks oleks tore võtta kasutusele olemasolevad raudteed Liiva-Ülemiste ja Kopli kaubajaama poole vähemalt Erika viaduktini.