Märkame jalgratturit!

Marek Maide,

Algatus on arutelufaasis. Esita oma kommentaar.

106 päeva jäänud

Arutelu tähtaeg:

Jalgrattur on üldjuhul liikluses nõrgem pool. Eestis on üle poole aastast pimedat aega ja valgustatud ning eraldatud jalgrattateede taristu on alles kujunemisel. Rääkimata pimedast maanteest või tiheda liiklusega linnatänavast, on ka suvel metsavahel sõitva jalgratturi märkamine autojuhile keeruline. Teeme liiklusseadusega kohustuslikuks kasutada sisselülitatud päevasõidutulesid (ees ja taga) aastaringselt. Sellega säästame nii mõnegi jalgratturi elu ja autojuhi elu mõtte.

Ettepanek

Muudame liiklusseadust nii, et jalgrattaga (tasakaaluliikuriga) sõites peab jalgrattal (liikuril) alati põlema (vilkuma) nii esi- kui tagatuli. Tuli peab põlema olenemata ilmast, aastaajast, sõidukohast, kiirusest, jalgratta (liikuri) tüübist ja sõitja vanusest.

Põhjendus

Jalgratturi märkamine autojuhile on keeruline. Halvemates sõidutingimustes (pimedus, ere päike, metsavahetee, tihe liiklus) võib jalgratta märkamine jääda üldjuhul kiiremini liikuvale autojuhile liiga hiliseks. Paraku tõstab ohtu ka nutiseadmetekasutamine autojuhtide poolt. Vilkuva tulega jalgratta märkamine on lihtsam. Ohu märkamisest kuni jala piduripedaalile vajutamiseni kulub keskmiselt 1 sekund. 90 km/h kiirusel läbib auto selle jooksul 25 meetrit. Ka 1 sekundvarem märkamist - võib päästa jalgratturi elu. Jalgratastele on saadaval taskukohaseid (5-15€) LED-valgusteid, mis on hetkeliselt kinnitatavad ükskõik millisele rattale ja millel on pikk tööiga. Säästame lihtsa seadusega elusid.

Kommentaarid