Väga hea algatus, vajab paremini ja täpsemat selgitust
Väga hea algatus ja hea tähelepanek, kuidas alaealisi mõjutatakse, seda pole tõesti vaja. Mis juhtub, kui me täiskasvanu elu matkivaid tooteid pakume lastele: * Nii alkoholiga saranastes pudelites olevad limonaadid, kui 0% joogid, mis näevad üks-ühele välja alkoholi sisaldavate jookidega normaliseerivad alkoholi tarvitamist. Kui laps harjub tähistama “pidulikkust” mullijoogiga, mis näeb välja nagu šampus, kinnistub varakult seos rõõmu ja alkoholi vahel. Kuigi need ei sisalda alkoholi, loob see rituaali, et tähistamiseks ja rõõmu tundmiseks on vaja täiskasvanuna alkoholi. See on sotsiaalne õppimine, kus laps kopeerib täiskasvanute käitumist. * Turunduslik mõjutamine. Pakend, nimi ja kujundus jäljendavad alkoholi – seega on tegemist kaudse turundusega alaealistele, mis on vastuolus rahvatervise põhimõtetega. Ka alkoholi imiteerivad joogid loovad kultuurilise ja psühholoogilise eelduse tarvitamiseks tulevikus. * Lastele ja noortele mõjub täiskasvanute alkoholi või selle imitatsioonide tarvitamine eeskujuna, mille kaudu kujuneb varakult hoiak, et alkohol on “normaalne”. See normaliseerib olukorda, et alkohol ongi elu osa, nagu see oleks vajalik ja loomulik, aga tegelikult ei ole või vähemalt ei peaks nii olema. Kultuuri osa ei pea olema alkohol. Pidulikkuse ja tähendusrikkuse väljendamiseks ei ole alkoholi ega selle matkivat toodet vaja. Petitsiooni algatajale. Ei suutnud siit lehelt kontakte leida. Petitsioon võiks olla pikemalt lahti kirjutatud. Jagan hea meelega enda mõtteid irmelin.hiie@etakoda.ee