Liiklusseaduse § 36 (9) muudatus

Oleg Rudõka,
  1. Ühisloomes
  2. Allkirjastamisel
  3. Riigikogus
  4. Järelkaja
Peatatud: 600 allkirja

400 allkirja puudu Riigikokku saatmiseks. Allkirjastamise tähtaeg: .

🚫 Arvesse läheb vaid üks allkiri inimese kohta 🚫

Peatatud: 600 allkirja

Allkirjade kogumine on lõppenud. Paraku algatus ei kogunud autorite määratud tähtajaks Riigikokku saatmiseks vajalikku 1000 allkirja. Rahvaalgatus.ee säilitab kogutud allkirju maksimaalselt poolteist aastat allkirjastamise algusest, juhuks kui algatus taasavatakse.

"(9) Takso tagaistmel alla kolmeaastase lapse sõidutamisel ei ole lapse turvavarustuse kasutamine kohustuslik. Alla kolmeaastast last tohib takso tagaistmel sõidutada täiskasvanud sõitja süles tingimusel, et last süles hoidev sõitja on turvavööga nõuetekohaselt kinnitatud ja tema süles on üks laps".

See on tegelikult imelik, et meie seaduses on sellised punktid. Mina, nagu taksojuht, alati loobun tellimusest, kui näen, et sõidab vanem koos väikse lapsega, aga tihti kliendid teavad, et on olemas selline seadus, ja tegelikult ma pean neid võtma. Muidugi, minu jaoks midagi ei muutu, ma ikka loobun, aga asi on selles, et enamik juhte võtavad seda klienti.

Kui tekkib avarii 20km/h kiirusel, siis inimene instinktiivselt suudab last hoida, aga ta murrab tal luid. Kui avarii tekkib 50km/h kiirusel, siis laps lendab otse esiistmesse, aga tema kaal suureneb 30 korda. Minu meelest, pole mõtet seletada, mis juhtub lapsega sellel kiirusel ja isegi kõrgemal kiirusel.

Lisan ka Crast-Test-i, kus on näidatud, mis juhtub selle lapsega 35 mph kiirusel (56km/h). https://www.youtube.com/watch?v=s2-_fSRT18o. (3:16)

Pakkumine - keelata lastega sõita ilma turvavarustuseta, kui nende pikkus ei luba neid ohutult turvavööga kinni panna. Keelata ka need erandid taksoautodeks. Kas lapse surm taksoautos pole nii tähtis enam, kui surm tavalises autos? Aga taksojuhil veel on vaja sellega edasi elada.

Menetlusinfo

Kommentaarid

  1. läbimõtlemata algatus

    Ühesõnaga tahate keelata laste vedamise taksoga. Pigem teha ettepanek seadusemuudatuseks, mis kohustaks mistahes taksojuhid (kaasaarvatud Bolt jms) omama lastele vajalikku turvavarustust. Sama tuleb silmas pidada ka rasedate turvavarustuse puhul. Kui ma ei eksi, siis rasedatel peaks olema samuti teistsuguse omadustega turvavöö. Oleg, algatusest selgub, et te parema meelega sõidate minema kohapealt kui muretsete oma taksosse kõikide klientide sõidutamiseks vajaliku turvavarustuse. Süüdistada on mõnus aga mida antud algatus kõneleb Teie senisest tegevusest ja käitumisest??? Väga hale teist.

    1. Margus, tundub, et Te ei olnud piisavalt tähelepanelik, kui lugesite. Minu ettepanek ei ole see, et üldse lastega taksos mitte sõita, ma ju mainisin, et oleks vaja keelata ilma turvavarustuseta teha, isegi kui laps on noorem, kui 3a. Mis puudutab Teie süüdistusest, ma seletan - taksos on olemas erinevad tariifid. Sealhulgas on ka lastetariif. Mina sellega ei tööta. Nii et miks ma pean riskima ja autosse võtta väikse lapse, kui ma ei saa talle pakkuda ohutust? Selleks on olemas juhid, kes töötab lastetariifis.

    2. Ära pahanda võrdluse eest, aga see koer haugub nüüd vale ukse taga. Teemaalgataja just eeldaski, et laste turvavarustus oleks taksos samuti nõutav nagu igas muus sõiduautos. Praegune LE seda ei nõua ja nii võivadki taksojuhid kas a) osta oma taksosse laste turvavarustus; b) keelduda turvavarustuse puudumisel lapsega vanemat sõidutamast (ja saada potentsiaalselt lapsevanemalt pahandada) või c) sõita ilma turvavarustuseta, kuna LE lubab nii. Millisel taksol on nendes olukordades konkurentsieelis?

Olen lugenud läbi algatuse "Liiklusseaduse § 36 (9) muudatus" ja avaldan toetust oma allkirjaga.
NimiIsikukoodAllkiri