Vanurid 70 aastaselt tervisekontrolli!

  • Kristiina Kalvet
,
  1. Ühisloomes
  2. Allkirjastamisel
  3. Riigikogus
  4. Järelkaja
Peatatud: 83 allkirja

917 allkirja puudu Riigikokku saatmiseks. Allkirjastamise tähtaeg: .

Arvesse läheb vaid üks allkiri inimese kohta.

Peatatud: 83 allkirja

Allkirjade kogumine on lõppenud. Paraku algatus ei kogunud autorite määratud tähtajaks Riigikokku saatmiseks vajalikku 1000 allkirja. Kuna allkirjade kogumise algusest on möödas rohkem kui poolteist aastat, pole võimalik enam algatust uuesti allkirjastamisele saata. Seni kogutud allkirjad on ka anonüümitud.

Alles hiljuti vapustasid kogu Eestit uudised, kus vanurid on tekitanud tõsised autoavariid, mis on lõppenud surmaga. Viimane mis oli, kus 8 kuune beebipoiss sai surma, beebipoiss, kellel oli alles elu ees. Kes ei joudnud teha enda esimesi sammegi😭. Vanurid kahjuks enam ei tunneta enda tähelepanuvõimet, reageerimisvõimet. Seisame selle eest, et meie lähedased jõuaksid koju ning et täielik tervisekontroll oleks vanuritel 70 aastaselt ning et terviskontroll oleks iga aasta! Midagi peab muutuma!

Jah, ka vanurid on inimesed AGA, tuleb olla nii kohusetundlik, et enne rooli istumist sa veendud ja ka arstid veenduvad, et sa oled selleks võimeline.. Aitähh.

Kommentaarid

  1. Parandussoovitused

    Viimase lõigu jätaks ära. Eelnev tekst ütleb kõik. Ehk alustaks ettepanekuga täiskontrolliks 70 aastaselt ja pealkirjas samuti 70, et oleks konkreetsem

    1. Parandussoovitused

      Aitähh kommnetaari eest!😊Teen muudatuse :)

      1. Parandussoovitused

        Tere! Suurepärane, et selline algatus tehtud sai! Ma arvan, et seda teksti peaks natuke ametlikumaks tegema, lisama näiteid ka varasemast ajast. Ma omalt poolt lisaks, et see tervisekontroll peaks olema korduv kas igal aastal või iga kahe aasta tagant. Või midagi peaks sinna lisama, et ei oleks ainult ühekordne. Võibolla tooks veel seadusest välja paragrahv 103, kuidas pikalt on kirjeldatud juhi vanuse alammäära erinevate mootorsõidukite juhtimisel, kuid ülempiirist juttu ei tule, kuigi statistiliselt jnejnejne. Kohandaks ja teeks sisukamaks, äkki siis oleks ka suurem kate, kui allkirju koguda. Igal juhul ülioluline algatus, aitäh!!!! :)

        1. Diskrimineeriv algatus, mis ei põhine faktidel ja statistikal

          Kui võtta statistiliselt. Mis on surmaga lõppenud liiklusõnnetuste põhjustajate vanus ja millises vanuses on enim vastavaid traagilisi liiklusõnnetusi? Vanurid selle statistika põhjal eriti ohtlikuna ei tundu. Kui vanusest soovite lähtuda, siis liiklus oleks turvalisem kui alla 30-aastased üldse mootorsõidukiga ei sõida mujal kui autospordiks ettenähtud kohtades. Tervisekontroll on hea meetod kuid töötab vaid episoodiliselt. Et tervisekontroll oleks efektiivne tuleb seda teha igapäevaselt. Ühsesõnaga antud algatus on nonsenss ja individuaalsel tasemel lõplik kasu puudub.

          1. ..

            Ma ei ole kahjuks väga hea sõnade seadja 🥺 Vb kui keegi oskab teksti ametlikumaks muuta ja siis panna, siis saaksin tekstile juurde kopeerida😇

            1. Ahistav algatus

              Kes sooritavad proportsionaalselt rohkem avariisid, kas joodikud või noored. Olen 76 aastane ja mnd solvab selle eelnbõu algatajete seisukoht, et 70 või 80 aastased inimesed ei kuulu enam inimeste kategooriasse. Kas ei peaks siis kõiki inimesi igal aastal med. komisjoni saatma. Kas selles, et hiljuti kaks noort surma said, on ka eakate süü Liigun iga päev autoga suurtel mahgistraalidel ja ausalt öeldes nEesti liikluses toimuvat ei saa normaalseks pidada. eriti nooremad naised oma võimsate uhkete autodega on oht liikusele.Tõsi, nad ei ei satu õnnetustesse, kuid tänu nende sõidustiilile võivad need, kellest nad mööda sõidavad või kelle ette kiilivad, sattuda liiklusõnnetusse.Eakad reeglina ei ületa kiirust ja ei soorita ohtlikke möödasõite, Tänagi kihutas minust üks BMW mööda ja jõudis vaevu minu ette manööverdada, kuna see juht ilmselt ei osanud vastutuleva auto kaugust võu miirust hinnata, Pidin üpris järsult pidurdama. Kas ka sellises olukorras on eakad süüdi???

              1. Õige algatus.

                Olen algatusega 100% nõus. Alates 70+ vanusele ei saa enam kehtida samad kontrolli nõuded nagu noorematele. Tervis võib ju hea olla aga reageerimine ja tähelepanu ikka juba aeglane. Tihti on näha joonest jooneni tugerdavat vanakest roolis, tihti veendumata vahetatakse rida kõrval sõitva auto peale. Hiljuti 74 a ajas lapse ylekäigurajal taas alla. No ja see pidev plekimõlkimine ja praeguseid liiklus seadusi mitte täielik tundmine tekitab aga kannatanule ikka peavalu. Kui tihti tagurdatakse parklas teisele otsa ise aru saamata ja lahkutakse aga see omanik/ pere peab auto taastama oma rahakoti arvelt. Mõnest 78 a on lausa saririkkuja ja mölkija isegi saanud aga ikka on roolis ja ohtlik liikluses. Aeg oleks teatud vanusest tihedam ja rangem kontroll läbi viia. Jah olen ka 30 a pärast 70 a aga pigem olen nõus rooli keeramisest loobuma kui kellegi niigi raske elu mõlgitud auto või surmaga veel kyllastama!

                1. Palun tutvuge liiklusõnnetuste statistikaga; Siis peaks kõik need kümned tuhandesd kihutajad ka pidevalt kontrolli saatma, Ja seejärel vaadake, kui palju alla 60 aastaseid naisi on raskeid õnnetusi sooritanud. Paari eaka avarii põhjal teha ahistavaid üldistusi näitab teie ja mitmete teiste vääritut suhtumist eakatesse. Pealegi, iga avarii puhul võib olla põhjuseid mujal, kui inimese vanuses. Ka teie ja teised naised jääte ükskord vanaks. Eks hakake siis kasvõi aastast mitu korda kontrollis käima. Olen 76 aastane,tegelen aktiivselt matkamisega ekstreemsetes kohtades, olen sõitnud rallit ja juhin iga päev autot, Viimane kiiruse ületaminegi jääb 7 või 8 aasta kaugusele. Teis ettepanek on mind solvav, ahistav ja mõnitav. Natuke võiks siiski austust olla eakate vastu ja natuke võiks ka mõtlemiskultuuri olla

              2. ..

                😇😇🙏

                1. Statistiliselt on 70 a ja üle selle kõige ohutum liiklejate rühm üldse

                  Statistiliselt on 70 a ja üle selle kõige ohutum liiklejate rühm üldse. Meedia on tekitanud illusiooni, et seal eksisteerib mingi probleem. Statistika põhjal pigem ei tohiks alla 50 või vähemalt alla 40 a inimesi üldse rooli lasta

                  Olen lugenud läbi algatuse "Vanurid 70 aastaselt tervisekontrolli!" ja avaldan toetust oma allkirjaga.
                  NimiIsikukoodAllkiri