Ettepanek
Kutsun üles Harku tn elanikke ja teisi kaasamõtlejaid muutma Harku tn ohutumaks. Ettepanek oleks tõsta parema käe reegliga ristmikke tasapindasi sellevõrra, et autojuht on sunnitud enne ristmikut märgatavalt hoogu vähendama.Paigaldada kergliiklustee ülesõidu juurde hoiatavad lisatahvlid.
Põhjendus
Miks see vajalik on?- Olles jälginud Harku tn liiklust siis tipptunni aegadel võib märgata Harku tänaval suurenenud liiklusmahtu ja ka suuremaid kiirusi. Kuna tänav ise on umbes 80% ulatuses ühesuunaline, siis paljud autojuhid sõidavad tänava kahesuunalises osas (ka ühesuunalises osas) märgatavalt suurema kiirusega (60-70km/h). Selle osa sisse jääb ka ülesõit kergliiklusteest.
- Kuna see on tekitanud ja tekitab ka edaspidi väga palju liiklusohtlikke olukordasi ja ohustab tänaval elavaid kodanikke ja loomi siis tuleks teha otseteena kasutavatatele autojuhtidele selliste kiiruste saavutamine märgatavalt raskemaks.
Toetan igati!
Väga õige algatus!
kiirendusrada
Olen algatusega täiesti nõus, sest ka päevasel ajal on Harku tn( hea pikk ja sirge) mitte vähestele kiirendusrajaks. Kuna elan ühe ristmiku kõrval, siis tean, et pidurite kriginat, kummivilinat ja ka majadesse sissesõite seal on.
Transiitliiklus kiiruspiirangutest ei hooli
Probleem on laiem: Nõmme ristmiku ummikute vältimiseks kasutab Nõmme transiitliiklus tipptundidel Hiiu-Suurtüki, Harku, Suusa ja Vana-Mustamäe jt. tänavaid. Kiiruspiirangut 30 km/h ei järgita, samas on need tänavad eelkõige kvartali sisetänavad, kus pole eraldi kõnniteid. Neil teedel liiguvad lapsed tõukeratastel kooli, spordiharrastajad, jalakäijad-jalutajadjne, kes eesõigust nõudvate ja kiirusepiiranguid mittearvestavate (transiit)autode eest kitsastele poristele teeäärtele hoiavad. Mõlemal pool kitsaid tänavaid on kohalike elanike elumajad-aiad-koduloomad jne. Nõmme ummikutele pole ka detailplaneeringus lihtsat lahendust. Kvartalisisesed ristmikud tuleks ohutuse tagamiseks kindlasti varustada kõrgendatud ristmikega või "lamavate politseinikega".
Lastele ohutum koolitee!
Meie lapsed käivad iga hommik seda teed kooli ning liiklus hommikul on Harku tn täiesti jabur. Koolitee algab õuna tn. Oma tänava otsast on aga pea võimatu nii jalgsi, ratta või autoga Harku tänavale pääseda, sest Pärnu mnt "lõikajaid" on massiliselt.Kuna seal puudub ka kõnnitee, siis on tegemist väga keerulise tänavaga , eriti jalakäiatele ja seda talvel. Lisaks pole ma siiani näinud kedagi kes peaks kinni paremakäe reeglist, Põhjakaare tn suunaga Vana Mustamäe tänavale on iga kord vedamise küsimus, kas keegi sõidab sisse või mitte . Harku tänavalt lihtsalt "lennatakse" läbi. Sama probleem on õhtul Vana-Mustamäe tänavaga, kus toimub õhtul sama tihe liiklus kui hommikul Harku tn. Lamavad politseisid ja teekünniseid võiks Harku tn ja Vana Mustamäe tn olla iga 100m tagant vähemalt.
Harku tänav, Vana-Mustamäe tänav muuta ohutuks!
Harku tänav saanud Pärnu maantee "laienduseks" tööpäeva hommikuti kella 7.30 - 9.00 ja antud kitsal, ühesuunalisel, ilma kõnniteeta tänaval muutunud liiklus väga ohtlikuks kohalikele elanikele, jalakäijatele, jalgratturitele ja teistele hingelistele. Jalgväravast välja minnes peab vahel tükkaega seisma tänava ääres, kuna autodevoog katkematu, ka autoga hoovist väljasaamine probleemne samal põhjusel. Antud ralli käib põhiliselt: Vääna tänavalt pööre Hiiu-Suurtüki tänavale, sealt pööratakse Harku tänavale, otse kihutatakse Harku tänava lõppu, sealt pööratakse Vana-Mustamäele ja sealt pööre Suusa tänavale ja otse Nõmme Turu platsile, kus siis süstitakse edasi, osad valinud ka Harku tänavalt otse Pärnu mnt.-le lõikamise (Kahro maja eest) ja üritavad sealt vasakpöördega vahele süstides oma teekonda jätkata. Ettepanek panna Harku tänavale ja ka Vana-Mustamäe tänavale (seal toimub sama ralli õhtuti) teekünniseid. Samuti võiks hommikusel ajal panna Vana-Mustamäe tänavalt Suusa tänavale paremale pööramise keelumärgi kellaajal 7.30 - 9.00. Ka politsei võiks kiiruse mõõtmist antud kellaajal rohkem teostada, sest 30 km/h ei sõida enamus.