Peatada Rail Baltic

  • Meelis Voolmaa
,
  1. Ühisloomes
  2. Allkirjastamisel
  3. Riigikogus
  4. Järelkaja
Arutelu lõppenud

Arutelu tähtaeg:

Arvesse läheb vaid üks allkiri inimese kohta.

Eesti Vabariigi Riigikogule ja valitsusele.

1. RB on planeerimisel ei ole arvestatud Eesti kogukondade-asulate arenguvajadusi, kus ja kuidas me eestlased tahame 20/30/50 aasta pärast elada – kas suurlinnades või elujõulistes (maa-)kogukondades. See projekt toetab Eesti edasist linnastumist ning Eesti ääremaade suuremat unarusse jäämist.

2. RB dubleerib olemasolevat raudteed, vajab edaspidi Eesti maksumaksja poolset toetust, võtab olemasolevalt raudteelt arenduseks vajaminevad rahalised vahendid. Me saame kaks halvasti majandatud raudteed, millest kumbki ei suuda meie vajadusi rahuldada.

3. RB saab olema suur koormus Eesti riigi eelarvele, maksumaksjale. Puudujäägi kompenseerimiseks peame hakkama edaspidi tegema raskeid otsuseid – võtma laenu ja tasuma uusi laenuintresse, müüma rohkem rahvuslikke rikkuseid - metsa, maavarasid jne.

4. RB-l on suur mõju looduskeskkonnale. Lisaks trassile ettejääva looduskeskkonna hävimisele rajatakse uued killustiku- ja kruusakarjäärid. Sellega anname oma loodusele täiendava hoobi.

5. RB vajadus kruusa ja killustiku järgi on suur. Seda jääb teedeehituseks puudu, sestap tuleb rajada uusi kaevandusi ja vedada puudujääv osa kallima hinna eest välismaalt sisse. Olemasolevate teede ehituse ning hoolduse võimekus/kvaliteet langevad.

6. RB ehitus on kallis ning mittemajanduslik tegevus. Kulutame ära raha, mille võiksime panna Eesti majandusse, haridusse või riigikaitsesse.

7. Lähiajal on sõlmimisel ehitusleping raudteetrassi ehituseks. Kuna peatöövõtja sõlmib töövõtu- ning tarnelepingud allhankijatega, siis juhul kui otsustame ehituse rahapuudusel lõpetada hiljem, kaasnevad lepingu lõpetamisega suured leppetrahvid.

8. Seni on RB ehitustegevus seotud raudteesõlmedega, neid saab tulevikus kasutada - Tallinn vajab täiendavat transpordikoridori linnast välja, ka rajatav Ülemiste terminal on kasutatav. Sõlmitav raudtee ehituse leping aga saab olema väga raske mõjuga Eesti riigi eelarvele ja maksumaksja rahakotile, looduskeskonnale, tasakaalustatud regionaalarengule.

Arvestades tekkivat kahju: 1. Peatada koheselt riigihange raudtee ehituseks Ülemistest Pärnusse ja sealt edasi Iklasse 2. Peatada Rail Balticu projekti praegusel kujul arendamine ning alustada tegevusi Rail Balticu olemasoleva raudteega ühendamiseks ökonoomsel ja Eestimaa kogukondi teenival viisil.

Kommentaarid

    Olen lugenud läbi algatuse "Peatada Rail Baltic" ja avaldan toetust oma allkirjaga.
    NimiIsikukoodAllkiri