Põhikooli keemiatunnist teame, kuidas sool raua oksüdeerumise protsessi kiirendab, ning autoomanikud näevad seda protsessi reaalajas oma autode peal. Eestis veel eriti valusalt, sest täiendava roostekaitse tegemine pole siinmail kuigi populaarne.
Soolatamist vihatakse, see rikub autosid ja keskkonda. Libedale tänavale puistatud sool võib küll päästa inimeste elusid, kuid ilma soolata on ka võimalik kõnniteed ja muud vajalikud kohad korras hoida.
Lõpetada see tihe soolamine ära seal kus pole tihetad liiklust. Reeglina soolatakse Soomes vaid suure liiklusega (üle 6000 auto ööpäevas) teid ning madalama liiklussageduse korral lähtutakse liiklusohutusest. Siiski näitab Soome trendide analüüs, et aastased soolakogused on kahanenud (maksimaalne kogus oli ligi 150 000 tonni aastas ja see jääb 1990 aastasse). Soome soolakogused nüüdseks onkokku 120000aastas (9märts2024 aasta).