Petitsioon automaksu kehtestamise vastu

MTÜ Eesti Autoomanike Liit, Simmo Saar,
  1. Ühisloomes
  2. Allkirjastamisel
  3. Riigikogus
  4. Järelkaja
65565 allkirja

🚫 Arvesse läheb vaid üks allkiri inimese kohta 🚫

Algatus on Riigikogus. Vaata menetlust.

Pöördumine Peaministrile ja Eesti Vabariigi Valitsusele

Käesoleva petitsiooni allkirjastajad ei poolda Eestis automaksu kehtestamist. Leiame, et automaks on Eesti tingimustes ebaõiglane järgmistel põhjustel:

1. Eestis kehtib mootorikütuse aktsiisimäär bensiinikütusele 56,3 ja diislikütusele 37,2 senti liitri kohta. 2023. aasta riigieelarvesse on planeeritud hinnanguliselt mootorikütuse aktsiisi laekumist suurusjärgus 510 miljonit eurot (teedevõrku suunatakse veidike üle 230 miljoni euro). Kõrge kütuseaktsiisi üheks argumendiks läbi aastate on olnud tõsiasi, et Eestis puudub automaks.

2. Automaksu kehtestamine ei toeta rohepööret ega oma positiivset mõju keskkonnahoiule. Olemasolevate sõidukite maksustamine ei pane autoomanikke eelistama säästlikumaid sõidukeid, vaid lööb kõige valusamalt hobiautondusega tegelevate inimeste ja maal elavate perekondade rahakoti pihta. Selleks, et automaksust pääseda, hakkavad inimesed vähendama arvel olevate sõidukite arvu, mis omakorda toob kaasa arvestatust väiksema automaksu laekumise.

3. Automaks on olemuselt omandimaks ning on ohtlik pretsedent nii õiguskindluse kui edasise maksupoliitika perspektiivide osas. Rõhutame, et juba soetatud vara maksustamine on ebaõiglane ning on vastuolus kõikide senini Eesti majandust ja rahandust iseloomustavate põhimõtetega.

4. Omandi maksustamine seab Eesti elanike majandusliku kindlustamatuse ja tugevalt koondunud majandustegevuse tingimustes ohtu ka inimesed, kes lühiajaliselt kaotavad sissetuleku, kuid on sunnitud tasuma maksu neile kuuluva vara pealt. Seda ka olukorras, kus inimene võib sõidukit vajada uuesti tööle saamisel.

5. Automaks mõjutab ebaõiglaselt nii uute kui kasutatud autode hindu – tuleb arvestada, et automaksu tõttu läheb utiliseerimisele hulgaliselt sõidukeid, mille tarbeväärtus ei ole veel ammendunud. Need autod on sealhulgas juba teeninud tasa enda tootmisega tekitatud ökoloogilise jalajälje ning nende kadumisel puudub igasugune positiivne mõju.

6. Automaks mõjutab negatiivselt hobiautonduse panust Eesti varuosade müüjate ja remonditöökodade käibele – kui väheneb autode hulk, väheneb ka vajadus neid hooldada ja remontida. Sealhulgas väheneb ka tehnilise ülevaatusega tegelevate ettevõtete käive ja spetsialistide arv.

7. Hobiautondus on vanemaid ja lapsi siduv ühistegevus, mis tugevdab nii perekondlikke ja ühiskondlikke sidemeid kui annab praktilisi teadmisi eluks. Automaksust tingitud negatiivne mõju hobiautondusele kandub aga edasi ka järeltulevatele põlvedele.

8. Automaks ei olnud hiljutiste Riigikogu valimiste teema. Leiame, et niivõrd suurt osa elanikest otseselt puudutavat maksupoliitilist muudatust oleks pidanud kajastama valimisprogrammides. Praegusel hetkel ei ole automaksu kehtestamine legitiimne, sest ühiskondlikku diskussiooni selle kehtestamise üle pole olnud.

Menetlusinfo

  1. Kiri Riigikogult

    PealkiriVastus kollektiivsele pöördumisele „Petitsioon automaksu kehtestamise vastu“
    Saaja
    • Rahvaalgatus.ee
    • Eesti Autoomanike Liit
  2. Arutelu Rahanduskomisjonis

    Otsustati esitatud ettepanek tagasi lükata.

  3. Kiri Riigikogult

    PealkiriRiigikogu liikme A. Koka eriarvamus
    Saaja
    • Riigikogu - Aivar Kokk
  4. Arutelu Rahanduskomisjonis

    Kutsutud
    • Riigikontrolör Janar Holm
    • Õiguskantsleri asetäitja-nõunik
    • kantselei direktor Olari Koppel ja Rahandusministeeriumi eelarvearenduste osakonna nõunik Ingrid Niid ja Riigikogu Kantselei finantsosakonna juhataja Liili Kaska
  5. Arutelu Rahanduskomisjonis

    Kutsutud
    • Rahandusministeeriumi maksu- ja tollipoliitika osakonna nõunik Lemmi Oro

    Otsustati jätkata arutelu komisjonis.

  6. Arutelu Rahanduskomisjonis

    Otsustati jätkata arutelu komisjonis.

  7. Algatus menetlusse võetud

    Algatus on edastatud menetlemiseks Rahanduskomisjon-ile.

  8. Algatus jõudis Riigikokku

  9. Algatus saadeti riigikokku

    Kollektiivse pöördumise menetlusse võtmise otsustab Riigikogu juhatus 30 kalendripäeva jooksul.

  10. Algatus kogus 1000 allkirja

  11. Algatus kogus 100 allkirja

Kommentaarid

  1. Pole mingit kasu

    Sellest rääkimisest pole mingit kasu. Maks tuleb nii või teisiti. Kui meil vastu ei hakata, nagu tavaliselt, ei juhtu midagi. Tänage, kes valisid oravad

    1. Alistumine pole lahendus, see lahing on võidetav.

    2. Las endine brüsseli maasikas, sossinovski, võrkpael, kallased, ka 1o milli oma, ansip, kelle ajal 2x riigikogulaste palkasid tõsteti, tambivad, ka kõik riigikogulased, reformi valijad. Paras oleks kõigile toimetuleku toetus, isegi seda on palju! Me tambime juba aastaid aktsiisimaksu, olete ära unustanud, et see oligi meie nn. automaks?!

    3. Astmeline tulumaks ja laseme üleliigsed mõttetud ametnikud lahti, meil on neid arvestades populatsiooni kordi rohkem kui edukates riikides, kas sest rahvale mingit kasu on? Kui vaja rohkem raha, siis on selleks paremaid kohti. Ise teeks kütuse aktsiisi -15% ja kõik läbisõitjad hakkavad siin tankima. Rahvale kütus odavam ja samas tulu kasvab. Kõik riigid, kus keskmise- ja miinimumpalga suhe on suurem kui 2x, on omadega "metsas" orjariigid! Automaks lõhub majandust ja teeb enamiku teisi teenuseid veelgi kallimaks...

  2. peab rahulikult

    inimeste kogunemist peab organiseerida et n2ha oleks palju inimesi on vastu

    1. Suurem jagu ei tule kahjuks. See ongi eestlaste viga. Ah, küll ma üle elan.. Umbes nii.

  3. Ostan bensiini hinnaga 1€ liiter

    ja Andres Seemet tahan endale äiaks, kui see pull peaks läbi surutama.

    1. Ikka vaestelt viimanegi võtta

      See on järjekordne Reformierakonna räige soov panna majanduslikult väga raskesse olukorda niigi juba suhtelises vaesuses elavad eakad, maapiirkondades elavad paljulapselised pered ja sunnitult kodust kaugel tööl käivad inimesed. Ja nagu ikka. maksuga luuakse luksusautode omanikele priviligeeritud olukord. Kui mujal maailmas maksustatakse just rikkaid, siis Eestis on siid vaestelt kümne naha koorimine vähemalt REesti 200 ja Reformierakonna poolt prioriteet nr 1_ Lollide põhjendusetega hiilgab nii peaminister kui rahandusminister üksteise võidu.

      1. Kuhu ma peaksin allkirja andma, et olen automaksu vastu?

    2. See on seaduslik väljapressimine , ei midagi muud.

      Sellest laekuva rahaga ei muutu keskkonnas ega õhu kvaliteedis miskit.. Kogutakse lisaraha selle valetajate valitsuse eestimaad hävitavate projektide elluviimiseks puuduolevat raha .Nendeks on : Rb omaosalus hetkel ca.2miljardit kuni teadmata lõppsumma maksumus, Nursipalu ja Soodla polügonide ehitusraha, pagulaste vastuvõtmise kulude katteks .,ja veel paljude teiste lolluste elluviimiseks millega enamus eestimaa elanikud nõus eiole.

      1. Roheline eesmärk

        Kui jutt on roheliikumisest ja saastamise vähendamisest, siis see, palju autod saastavad, on seotud pigem sõiduki kütuse kasuts effektiivsusega (sk ka elekteri) ning kui palju sõidukit tarbitakse. Sisepõlemismootori puhul on aga tarbimine/saastamine 1:1 seotud kütuse tarbimisega, ehk kütuse aktsiisimaks on just see kõige õigem koht, kust maksu koguda. Toon lihtsa näite: Vanaema elab maal ja käib autoga vaid poes piima järgi ning sõidab aastas vaevu 1000km samas muist kullerid sõidavad iga päev sama kilometraazi ja nii aasta läbi. Mõlemad maksavad sama maksu siis auto omamise eest? Elektriautosi peetakse meil siin rohelisteks, eeldan, et neid siis ei maksutata? Kuigi nende tootmine on oluliselt ressursimahukam. Küll aga kas see rohepööre on ka reaale põhjus maksu taga? Ma siiralt kahtlen, aga jään huviga detailset "Lahinguplaani" ootama, et mida nad kogutud rahaga korda tegema hakkavad.

        1. Ei ühtki maksu enam

          Meie praegune valitsus arvatavasti ei ole legitiimne ega ka usaldusväärne. Kui tekib uus maks, küllap hakkavad ka seda igaaastaselt tõstma. Peamine küsimus on kuidas me nendest "kindlatest kätest" lahti saame. Kui me veel hetkel käpuli ei ole, siis küll varsti oleme.

          1. Probleem on selles, et meil on ka libaopositsioon, kes teeb küll kometit riigikogus, millest aga miskit kasu pole... Et organiseeriks ühe korraliku rahva väljaastumise, seda ei tulnud ei peale libavalimis ega hiljemgi...

        2. tead kui loll olukord

          Käsk - ei tee mingit automaksu eesti vabariigis. kõik. .......

          1. tead kui loll olukord

            Mul parakad.. ma uuesti ei kirjuta.. Kes anononümiseeris ? Mina andsin. .....

            1. Tahan ka

              Miks ei saa allkirja anda

              1. Orirahvas

                Vaatan ja ootan huviga, mida on vaja selleks, et orirahvas (Tiidu väljend) lõpuks uuskommunistide reziimile vastu hakkaks... Huvitav, kui hakatakse jälle vara ära võtma või vagunisse saatma, kas siis minnakse jälle määgides...

                1. Automaks

                  ma ei poolda automaksu, loomulikut. ma ei poolda mitte ühtegi maksu. Tore oleks kui makse poleks üldse. Paraku on EKREIKE poolt tekitatud riigi eelarve auk nii suur, et parem ma loobun osast oma sissetulkeust praegu, et seda võlga mitte oma lastele maksiseks jätta. Seetõttu ma kahjuks ei saa sellele petitsioonile alla kirjutada, kuigi tahaks...

                  1. Seda maksu poleks vaja kehtestada ega ka peredelt raha ära võtta. Seda on vaja, et maksuküür läbi viia. Majandus on languses oravate tegude järel.

                  2. Idioot, vaata numbreid, siis tead, et kes võlgu laiavad...Selliste rumalate inimeste tõttu jäämegi orjariigiks, kas määgimise peale muutud rikkamaks, targemaks õnnelikumaks?- Ei, pärandad ainult orjuse läbi lolluse:(

                2. Eesti rahvas

                  Tere, kallid inimesed, mõelge natukene miks me oleme sellises olukorras praegu? mõelge nüüd hästi rahulikult sellele, mul on vastus sellele sest EESTI INIMENE EI TE MIDAGI JA OOTAB JA ÜTLEB ET EKS SIIS NII PEAB OLEMA JA NII ONGI, aga tegelikult saaks teha nii mõndagi kui inimesi oleks tunduvalt rohkem kui hetkel on kes kisa teevad, nagu aru saan JA NII ONGI!!! on palju inimesed saanud ajupesa ja usuvad kõike mida meedia räägib, aga tegelikkus on hoopis teine ja ilmselgelt saab keegi rikkaks sellega mis hetkel maailmas toimub, ehe näide on see nagu oli talvel elektri hinnad ja mis jutt veel selle ümber, et elekter saab otsa, olegem AUSAD EESTI RAHVAS SEE ON TÄIELIKS SAAST JA PASK!!! vabandan otsekohesuse pärast! aga paraku nii on! Me peame nüüd kindlasti ennast käsile võtma ja vastu hakkama sellele jamale, sest ilmselgelt kui see jama läbi läheb siis võite kindlad olla et hakkabki nii olema ja igasuguseid mõttetuid makse juurde leiutama! Meie ei ole selles süüdi, et need riigikogulased ei oska asja ajada ja Eesti pankrotti jada ja just sellises olukorras me hetkel olemegi, et Eesti on pankrotis, miks muidu selliseid makse juurde tuleb! on olemas muid varjante kuidas asju lahendada aga mitte nii, kui ikka inimesel raha pole siis ei ole ja pole võimalik maksta makse kui vahendid puuduvad selleks!!! Igatahes kui see jama läbi läheb siis kindlasti mina seda maksma ei hakka ja usun et neid inimesi on veel!! Sügavalt on ükskõik sellest riigist kui aus olla, võin priileiva peale ka minna kui neil sellest parem hakkab!!! Nii et mõelge inimesed!!!!!

                  1. MAHA võimul olev valitsus!

                  2. MAHA võimul olev valitsus!

                3. Against tax on vehicles

                  I am completely against the tax on cars, which is basically in essence a tax on freedom of movement, as if you live in a small town in Estonia, the only way to get to a certain place is only and only possible by car. Should this tax law will be approved by the government more and more cars will be registered in Lithuania, as it would be the only country in the Baltics to not have a tax on cars, and in this case the Estonia will be the loser in all this situation.

                  1. kellele on kasulik

                    Essti majandus põhja lasta selline tunne om et keegi hoiab kallaseid lõa otsas minu arust om puutini rohelisi mehikesi euroopa liidus päris palju puutin tahaks et majandus kokku kukkuks ,ühiskond lõheneks kasutades ära libeaale kelle ridaedes on kindlasti rohelisi mehikesi sama on kliima soojenemisega maa telg on muutunud .hoovused on muutunud sellega ks tuulte suund näib tuuleveskitega võitlemisega

                    1. No kaua võib rahvast kottida...

                      See on täis debiilsus! Maal elavatel inimestel on nii ehk naa autot vaja. Minul näiteks on tööle sõit 60km ja sitt lugu, aga bussiga ei saa, sest meil käib buss 2x päevas ja ma ei jõuaks kuidagi tööle! Koju ammugi mitte! Poes on vaja ka käia ju. Ma võin see 10km või 30km jala ka käia, aga kuna mul pere siis lõpuks süüa saab ja arstiabi 🤔!? Palka saad 540€ kuus ja puhtalt 250€ läheb küttele, millistest rahadest veel arved maksta?!?! Kurat võtaks, pange siis lihtrahva palgaks ka "keelatud alla 3000€"!!!!! Linnas jah, kõik kahe sammu kaugusel ja idiootsus autoga sõita, maal paraku on auto elulise küsimusega!!!!! Võetakse see vähenegi ära. Ei lasta surra, aga kurat elada ka ei lasta!!!!!

                      1. Alexey Tokarev

                        Аргументы в пользу введения автомобильного налога рассчитаны, полагаю, на людей наивных и с очень "короткой памятью". Ведь при введении (и последующем увеличении) акциза на топливо аргументация была точно такая же - государство "несет непомерные расходы" на поддержание дорожной инфраструктуры, а автовладельцы пользуются её бесплатно. Во-первых, отнюдь НЕ БЕСПЛАТНО! Поддержание ВСЕЙ инфраструктуры государства осуществляется ЗА СЧЕТ НАЛОГОВ, которые мы платим. Во-вторых, наибольший ущерб дорожной сети наносят не легковые автомобили, а тяжелые грузовики, эксплуатация которых облагается дополнительными налогами. После введения акциза на топливо, казалось, что аппетиты государства удовлетворены - кто больше ездит, тот больше платит. Но теперь государство (или те, кто выступает от его имени) "прикидывается" только что родившимся "невинным созданием", заявляя: "Дайте нам денег на поддержание инфраструктуры, которой вы пользуетесь даром". Так МЫ УЖЕ ДАЕМ! И даже больше, чем нужно. Просто деньги от акцизов "уходят" на какие-то другие цели. Вот и разобрались бы, НА ЧТО тратятся деньги? Что предлагают авторы Автомобильного налога? 1

                        1. Alexey Tokarev

                          1. Автомобильный налог будут платить при покупке автомобиля. 2. Автомобильный налог раз в год будут платить все владельцы автомобилей (не зависимо от того, пользуются они своим транспортным средством, или нет). Это значит, что целью введения автомобильного налога является ПРИНУЖДЕНИЕ автовладельцев к продаже (сдаче в металлолом) своих транспортных средств. Можно сказать, что девиз сторонников автомобильного налога прямо противоположен известному из классики: АВТОМОБИЛЬ - РОСКОШЬ, А НЕ СРЕДСТВО ПЕРЕДВИЖЕНИЯ! Пенсионеры, студенты, многодетные родители и прочие малообеспеченные слои населения, по замыслу авторов налога, должны ходить пешком, или круглый год ездить на велосипеде... А, как высшее проявление "автомобильной справедливости" ежегодная сумма автомобильного налога БУДЕТ ОДИНАКОВОЙ для тех, кто проезжает 100000 км в год, и для едва набирающих за тот же год 2-3 тысячи километров...

                          1. See ei ole õiglane maks!

                            Maapiirkondade elanikel on auto eluks vajalik. Peredes peab olema lausa kaks autot. Meil ei ole normaalset ühistransporti, kergliiklusteid, talvel on tihtipeale teed kinni tuisanud ja koju/tööle/kooli jõudmiseks peame me ostma ka võimsama mootoriga sõiduautod. Meil ei liigu näiteks nädalavahetustel ja pühade ajal mitte ühtegi bussi! Kuidas saab panna meid maksma automaksu, aga vastu ei saa me midagi, et meie elukeskkond "rohelisemaks" muutuks? Me peame asendama oma autodega puudulikku ühistransporti! Hajakülade elanikud on jäetud täiesti omaette, meie ei mahu kuskile exceli tabelisse, et saaksime maapiirkonda investeeringuid, me pole riigile piisavalt kasulikud! Lääne-Virumaal ei ole ka tasuta transporti ja sellest polekski kasu, sest bussigraafikud on sobilikud ainult kodustele pensionäridele.

                            1. Ebaõiglane maks!

                              Maal elav inimene ei tee mõttetuid sõite, me paneme oma logistika nii paika, et kui juba autoga linna/tööle/kooli/ sõidad, siis ajame selle ühe sõuduga mitut asja. Niisama poodi poole pätsi leiva pärast ei hakka keegi autot liigutama. Meile soovitatakse osta uuemaid autosid, aga huvitav millise raha eest? Maapiirkondades on palgad nii madalad, et uue auto ostmiseks küll midagi ei säästa. Elektriauto!? Lubage naerda olukorras kui iga pisema tuuleiiliga on kolmandik majadest elektrita, vahel lausa mitu päeva. Ja ma tahaks teada, millise elektriautoga me - 25 kraadi juures ja tuisanud teedel me liikuda saame?

                              1. Väga ÕIGLANE maks. Ja saab teha veel suurem.

                                Kus saab panna allkirja selle petitsiooni vastu? Meil on liiga palju autot juba, 1/2 nendest seisab samal kohal kogu aeg, mille ja kelle jaoks? Nahhui vaja seda, parkivad muru peal, sõitma ei oska ja palju teisi probleemi autodest.

                                1. Loobume automaksust, ostame saastekvooti

                                  Autoomanike Liit ja autoomanikud laiemalt ei taju seda, et kui me oma sõidukipargi CO2 jalajälge korda ei saa, siis 2030 aastal hakkab Eesti kauplema saastekvoodiga co2 piirmäära ületanud osalt. Ehk siis kui sõidukimaksu hetkel ei kehtesta, siis 6,5 aasta pärast lajatab maksumaksja rahakoti pihta saastekvoodi maksud ja see on valusam, kui maksta a la 150 euri aastas. Autoomanike Liit ei ole absoluutselt endale selgeks teinud selle maksu vajalikkust. Pigem peaks autoomanike liit seisma autojuhtide eest ja mõtlema, kuidas co2 jalajälge niivõrd palju vähendada, et saastekvoodiga kauplemist ei tuleks. Tõsi, valitsus on samuti ebaõnnestunud sõnumi edastamisega.

                                  1. Me võime CO2 jurast välja astuda, see pole kohustus ja vaestelt riikidelt seda ei oodatudki nii ruttu. Millest eelnevad jääajad algasid, ahvinimesed tegid liialt lõket, keegi peeretas liiga palju(metaan)? CO2 on taimedele nagu hapnik meile. CO2 on õhusaaste väikseim mure...

                                2. vastutus kuskile ei kao

                                  Ise olete valinud reformierakonda, nüüd nautige elukvaliteedi parenemist. Kas keegi pole rahul reformierakonnaga? Targalt on teha tasulist pääsu suure koormusega tänavatele linnades, aga selleks on vaja paigaldama vastava tehnikat mis maksab korraliku raha. Olemasoleva majandusolukorraga selle tehnika hangimine ei ole otstarbeks ning riigile on lihtsam kehtestama automaksu. Rahvas, kes on näinud 2009.aasta majandusolukorda uuesti valib reformierakonda. Nüüd on teil vastutus oma valiku eest. Nautige vaba maailma edasi.

                                  1. Keegi ei valinud neid, nad valisid ise.

                                3. Ruslan Perov, 19.08.2023 07:19

                                  Kas tõesti? Aga kes siis vabatahtlikult võtab laenu oma elamu ostmiseks? Kes vabatahtlikult hoiab oma raha pangakontol? Kes vabatahtlikult jagab oma isikliku elut sotsiaalmeedias? Oma käitumisega ise teete kõik reformierakonna toetamiseks. Nüüd nautige head elukvaliteedi.

                                  1. Kaua veel?!

                                    Süsinikuheitme kvoodi müük toob Eesti eelarvesse üle saja miljoni. Kuid seda ei ole võimalik kõigele kulutada. Eesti eelarve kohaselt teenib Eesti tänavu süsinikuheitme kvoodi müügist 173 miljonit eurot. Ahned oravad tahavad veel automaksu raha inimeste taskust ära varasyama. Kõik jutud, et see maks on looduse sõbralik ja vähendab koormus keskkonnale on puhas ajupesu ja valetamine. Allkiri antud, ja kui vaja -lähen ka toetama.

                                    1. A+

                                  2. CO2 kvootid

                                    Milleks kehtestada maks keskkonnasõbralikumate autode väidetavale valikule, kui praeguse auto heitgaaside arv on kordades väiksem vaba CO2 kvootide arvust. Nende kvootide müügist saab riik juba raha.

                                    1. Terve mõistuse defitsiit

                                      oh küll võiks pikalt jahuda sel teemal. Agatuseks küsiks IMELISELT Kaja Kallaselt ja teistelt Imelistelt: kas mingigi analüüs on teostatud, kuhu valitsus kulutab, ja millised oleks maksumaksja raha kulutamise alternatiivsed võimalused? Millised oleks kokkuhoiuvõimalused? Loomulikult on kõige kiirem ja lihtsam moodus : tõstame makse. Kui mingi analüüs on teostatud, siis miks lame ja loll TAVAINIMENE mitte midagi pole kuulnud ARVAMUSLIIDRITE geniaalsetest mõtetest?

                                      1. ОНИ решили- так и сделают.

                                        Это будет так же как и деревом, металлом, с топливом и наконец ГЛАВНОЕ - с электричеством! ЦЕЛЬ ОДНА, оказаться в первых рядах в зелёной зоне по выбрасам C.O, причём самим то и делать нечего не надо. Просто задушат граждан своего же государства уплатами налогов, повышением цены на топливо, на еду, на стройматериал ну и не забываем - ЭЛЕКТРИЧЕСТВО, которого видетели вдруг стало не хватать, заставляя людей тратить все збережения на солнечные панели и тд. Как раз прошёл год и появилась новая ФИШКА - налог на автомобили. Не припомню, кажется началось всё с налога на дороги, а дальше, кто, что придумает. Думаю эта петиция ничего не даст, ну или даст отсрочку на какое то время. Ведь в нашей стране - граждани это рабы, которые видимо мало несут ресурсов в казну, ине важно в каком состоянии они находятся, помощи им не дождаться от верхушки и верхушка их не слышит и не будет слушать. А для развития страны нужно слышать их жителей. Я так считаю. Sorry, et ma ei kirjuta eesti keeles, Ma ei oska seda täielikult sõnastada ega väljendada.

                                        1. Väga ebaõiglane maks

                                          Automaks on lihtsalt üks tänase valitsuse järjekordne vähetulemuslik meede põhieesmärgiga halvendada eesti rahva elujärge. Sellise maksu kehtestamise eelduseks peaks olema toimiv ühistransport. 20. sajandi lõpus hästi toiminud ühistransport on väljaspool suuremaid linnu sisuliselt täies mahus likvideeritud, kuna sobib vaid mittetöötavatele inimestele, kui sedagi. Ei saa varahommikul tööle ega õhtul teatrist koju. Riia tänav Tartus vajab varsti juba kolmerealist autoliiklust, kuna pole suudetud Ringteed (Kvissentali sild) valmis ehitada. Samuti ei saa enam rongiga Tartust järgmise suuruse keskuseni, Riiga. Kui makse suurusel ei arvestata regionaalsusega, on see väga ebaõiglane.

                                          1. Hehe...kolm rida. Seal plaanitakse 1+1 ja kahest sõidureast rattateed teha.

                                        Olen lugenud läbi algatuse "Petitsioon automaksu kehtestamise vastu" ja avaldan toetust oma allkirjaga.
                                        NimiIsikukoodAllkiri